مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

طلاق در سال اول زندگي : دلايل اصلي

نداشتن مهارت‌هاي كافي براي زندگي و مرتكب شدن برخي از اشتباهات و در زمان آشنايي و سال اوليه ازدواج باعث مي‌شود كه افراد نتوانند رابطه‌اي عميق را با يكديگر شكل دهند و در همان سال اول، زندگي مشتركشان به طلاق بيانجامد. در ادامه به تعدادي از مهم‌ترين اشتباهاتي كه به طلاق ختم مي شوند اشاره خواهيم كرد:

1- عدم گفتگو در مورد نقش‌ها و وظايف پيش از ازدواج

بسيار اهميت دارد كه زوجين در مورد انتظارات خود از يكديگر  پيش از ازدواج به طور دقيق با يكديگر صحبت كنند تا بتوانند تصوير واضحي از وظايف و نقش‌هاي خود و ديگري در زندگي مشترك داشته باشند. اگر اين موارد قبل از ازدواج به روشني مورد بحث قرار نگيرد زوجين پس از آغاز زندگي خود دائماً دچار تعارض و اختلاف خواهند شد. چرا كه ممكن است همه وظايف به دوش يك نفر افتاده و او فشار زيادي متحمل شود كه بيش از آستانه تحمل او را باشد. جمع شدن فشارهاي مختلف زندگي را به سمت جدايي سوق مي‌دهد.

2- نشان دادن تصوير غير واقعي از خود در زمان نامزدي

بسياري از افراد در دوران آشنايي، دوستي و نامزدي تصوير بسيار خوبي از خود نشان مي‌دهند كه در واقع تصويري غير واقعي است. اين كار باعث مي‌شود شخصيت ايده‌آلي از فرد در ذهن همسر شكل بگيرد. از آنجايي كه شما نمي‌توانيد يك عمر به نقش بازي كردن ادامه دهيد بالاخره زماني كه زير يك سقف قرار مي‌گيريد همسرتان با خود واقعي شما آشنا خواهد شد. آن‌وقت است كه اختلاف‌ها و تعارضات خود را نشان مي‌دهند.

3- طلاق در سال اول زندگي : كمبود در مهارت‌هاي زندگي 

برخورداري از مهارت‌هاي كافي در زندگي به شما كمك مي‌كنند كه راحت‌تر بتوانيد با مشكلاتي كه بر سر راه زندگي‌تان قرار مي‌گيرند مبارزه كنيد و آن‌ها را رفع و رجوع كنيد. براي مثال داشتن مهارت مقابله با استرس به شما كمك مي‌كنند كه در موقعيت‌هاي دشوار زندگي هيجانات خود را بهتر مديريت كنيد. همچنين مهارت حل مسئله به شما خواهد آموخت كه چگونه در سخت‌ترين شرايط بهترين راه‌حل‌ها پيدا كنيد.

زوجيني كه در زمينه مهارت‌هاي زندگي ضعف زيادي دارند با كوچك‌ترين مشكلي احساس مي‌كنند كه از چا درآمده‌اند و نمي‌توانند با شرايط سازگار شوند. كمك گرفتن از يك متخصص روان شناس و شركت در كارگاه‌هاي آموزشي به  افزايش و پرورش مهارت‌هاي زندگي شما كمك بسياري خواهد كرد. براي اطلاعات بيشتر مي‌توانيد مقاله مهارت‌هاي زندگي را مطالعه كنيد.

4- نداشتن صداقت كافي در مورد مسائل مالي

مسائل مالي و اقتصادي نقش بسيار مهمي در كيفيت زندگي زوجين ايفا مي‌كنند. با اين حال بسياري از افراد در زمان خواستگاري و آشنايي اطلاعات دقيق و درستي از وضعيت مالي خود به فرد مقابل نمي‌دهند. اين مسئله باعث مي‌شود كه افراد با تصورات متفاوتي وارد زندگي شوند در حاليكه شرايط واقعي چيز ديگري باشد. اين وضعيت سازگاري را براي هر دو طرف دشوار خواهد كرد.

 

طلاق در سال اول زندگي : راه‌هاي پيشگيري

بسياري از افراد در طول سال اول زندگي خود تنش‌هاي زيادي را تجربه مي‌كنند با اين حال قلبا به حفظ زندگي مشترك خود علاقه دارند و نمي‌خواهند كه آن را از دست بدهند. به همين خاطر به دنبال راهي براي كاهش اختلافات خود و جلوگيري از طلاقهستند. ما در ادامه به برخي از راهكارهاي عمومي در اين زمينه اشاره كرده‌ايم:

1- در روش ارتباطي خود تجديد نظر كنيد

ريشه اكثر اختلافات ناتواني در برقراري ارتباطي سالم است. درواقع بسياري از افراد نمي‌توانند به درستي با يكديگر گفت وگو كنند و مكالمات آن‌ها دائماً به رفتارهاي پرخاشگرانه نسبت به يكديگر مي‌انجامد. اولين اقدامي كه بايد در جهت حفظ رابطه خود انجام دهيد اين است كه بتوانيد مهارت‌هاي ارتباطي خود به‌خصوص مهارت‌هاي ارتباطي كلامي‌تان را بهبود ببخشيد و ياد بگيريد در فضايي صميمانه مشكلاتتان را حل كنيد.

براي بهبود اين مهارت مراجعه به يك متخصص روانشناس كمك بسياري به شما خواهد كرد.

2- مهارت حل مسئله را بياموزيد

ازدواج وظايف زيادي را به زندگي شما وارد مي‌كند كه منجر به احساس فشار زيادي مي‌شود. طبيعي است كه شما به زمان نياز داشته باشيد تا بتوانيد اين فشارها را مديريت كنيد. مهارت حل مسئله در اين زمينه كمك بسيار زيادي خواهد كرد. چراكه شما با حل كردن مشكلاتي كه در زندگي‌تان پيش مي‌آيد در حقيقت  هيجانات ناخوشايندتان را نيز كاهش خواهيد داد.

پرورش اين مهارت در خود نياز به تمرين زيادي دارد. مراجعه به روانشناس، استفاده از كتاب‌هاي خودياري و شركت در كارگاه‌هاي آموزش مهارت‌هاي زندگي در بهبود اين مهارت در شما بسيار مؤثر خواهند بود.

3- در مورد انتظارت مالي خود با همسرتان گفت و گو كنيد

بسياري از اختلافات زوجين از مسائل مالي نشات مي‌گيرد. با اين حال بسياري از آن‌ها از صحبت در اين باره با يكديگر اجتناب مي‌كنند. چراكه باورهاي غلطي دراين باره وجود دارد. براي مثال ممكن است شما فكر كنيد اگر من در مورد مسائل مالي با همسرم حرف بزنم او فكر مي‌كند كه من شخص مادي‌گرايي هستم. در حالي كه اين فكرها و خودداري كردن از مكالمه در اين باره تنها به مشكلات شما اضافه مي‌كنند. اگر شما روش‌هاي گفت و گوي سالم را بلد باشيد با كمترين مشكلي مي‌توانيد تفاوت انتظارات خود را با همسرتان در مورد مسائل مالي بررسي كرده و به رفع آن‌ها بپردازيد. براي اطلاعات بيشتر مي‌توانيد دربارهمشكلات مالي در زندگي زناشويي مطالعه داشته باشيد. 

4- تأثير مشاوره روانشناسي و زوج درماني را ناديده نگيريد

زمان‌هاي بسياري در زندگي فرا مي‌رسند كه زوجين دچار اختلافاتي مي‌شوند كه احساس مي‌كنند خود قادر به حل آن‌ها نيستند. به همين خاطر است كه سعي مي‌كنند از ديگران كمك بگيرند. اما هركسي نمي‌تواند به‌طور كاملاً بي‌طرفانه ميان زوجين قضاوت كنند. آشنايان در هر صورت به خاطر تعلق عاطفي بيشتري كه نسبت به يكي از زوجين دارند ممكن است جانبداري بيشتري از او بكنند. اين موضوع مي‌تواند اختلافات زن و شوهر را بيشتر كند.

زوج درمانگر به‌طور بي‌طرف مي‌تواند صحبت‌هاي هردوي شما را بشنود، ريشه‌هاي مشكلاتتان را شناسايي بكند و با ارائه راهكارهايي عملي شما را براي مقابله با اين مشكلات آماده كند. درواقع درمانگر در طول جلسات و بيرون از آن به شما تكليف‌هايي مي‌دهد كه به شما كمك مي‌كنند حل مشكلات به طور سالم و بدون دعوا و درگيري را بياموزيد و در جهت حفظ زندگي خود و پيشگيري از طلاق تلاش كنيد.

 

براي دريافت مشاوره طلاق در سال اول زندگي  مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : طلاق در سال اول زندگي | دلايل و راهكارها

امتیاز:
بازدید:
برچسب: طلاق در سال اول زندگي،
موضوع:
[ ۲۵ تير ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۵۸:۰۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی