مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

ازدواج با فرد وسواسي : تميز باشيد

بهتر است انواع وسواس و اختلالات مربوط به آن را بشناسيد. فردي كه دچار وسواس است اطرافيانش را به شدت آزار مي‌دهد، خصوصاً شما كه همسرش هستيد! او ديگران را وادار به انجام كارهايي مي‌كند، اما واقعا قصدش آزار ديگران نيست بلكه معتقد است اين كارها ضروري هستند. زماني كه مهمان به خانه شما مي‌آيد همه بايد به صف و مرتب منتظر باشند ابتدا كفش‌هايشان را به‌طور قرينه جفت كنند و بعد داخل شوند. تازه بعد از آن‌ همگي بايد قبل از هركاري دست‌هاي خود را با صابون بشويند و... اگر فردي اجتماعي هستيد كه دوست داريد زياد رفت و آمد داشته باشيد زندگي با فرد وسواسي بسيار برايتان سخت مي‌شود. تشخيص وسواس و راه‌هاي درمان آن از اقدامات واجب طرفين ماجراست. 

 

وسواس فكري

فردي كه در دچار وسواس فكري است بدون اين‌كه متوجه باشد افكار مزاحم تمام ذهنش را در برمي‌گيرد. مثلا گاهي افكار خشونت‌آميز به سرش مي‌زند و مي‌ترسد كه نكند با چاقو كسي را بكشد. اين فكر آن‌قدر ذهنش را درگير مي كند و آن‌قدر در ذهن خود تجسم سازي مي‌كند كه براي جلوگيري از كشتن ديگران با خود عهد مي‌بندد كه ديگر دست به چاقو نزند و هرگونه وسيله‌ي تيزي را از خودش دور مي‌كند. فردي كه وسواس فكري دارد خودش مي‌داند كه همه افكارش مزاحم و بي دليل هستند و تنها حاصل ذهنش هستند و مدام سعي مي‌كند تا آن‌ها را انكار كند و اما در نهايت نمي‌تواند آن‌ها را كنترل كند و تسليم مي‌شود. وسواس فكري در موارد حاد تبديل به اختلال مي‌شود و ممكن است عملكرد روزانه فرد را دچار مشكل كند. پس علائم را در خواستگار و يا نامزد خود جدي بگيريد.

 

فرد وسواسي مسئوليت‌پذيري افراطي دارد

فرد وسواسي بسيار متعهد و مسئوليت پذير است. اما چرا؟ دليل آن اين است كه ترس شديدي از وقايع ناگوار دارد به همين دليل سعي مي‌كند به طور بيمارگونه‌اي همه چيز را كنترل كند. از ترس آتش‌سوزي بسته بودن شير گاز را بارها چك مي‌كند. از ترس دزد بارها درب خانه را قفل مي‌كند و با اين حال بازهم خيالش راحت نيست و ممكن است وسط راه شما را مجبور كند تا برگرديد و دوباره قفل در را چك كنيد. اينجاست كه مشخص مي‌كند فرد وسواس فكري دارد. ممكن است گزارش كاري‌اش را صدها بار چك كند كه غلط املايي  و انشايي نداشته‌ باشد. در برخي موارد كه به حالت اختلال وسواس جبري مي‌رسد، افراد وسواسي كمال‌گرا مي‌شوند و مي‌خواهند به بالاترين سطح برسند به همين دليل همه‌چيز را كنترل مي‌كنند و يا ديگران را مجبور به انجام كارها مي‌كنند.

 

رابطه جنسي با فرد وسواسي

اگر به رابطه جنسي در زندگي خود اهميت مي‌دهيد ممكن است زندگي در كنار فرد وسواسي كمي برايتان سخت باشد. افردي كه نسبت به آلودگي و نجاست بسيار حساس است هستند اغلب رابطه جنسي را دوست ندارند و گاهي آن را منزجركننده مي‌دانند. واقعا هم دست خودشان نيست. افراد وسواسي تا زماني كه بدنشان كاملا تميز نباشد آرامش ندارند و زماني كه ذره‌اي آلودگي در بدن خود مشاهده كنند تمام فكر و ذكرشان تميزكردن هرچه سريعتر آن است. چنين كسي قطعا در رابطه جنسي مضطرب مي‌شود و مي‌خواهد سريع كار را انجام دهد و به حمام برود. فرد وسواسي ممكن است حتي از ترشحات بدن خود نيز دچار حس چندش شود. 

 

ازدواج با فرد وسواسي : خصوصيات بارز

ويژگي بارز افراد وسواسي حساسيت بيش از حد به آلودگي، خيسي و كثيفي است. ممكن است نامزدتان را ببينيد كه با وجود كنده شدن پوست دست‌هايش بازهم بارها آن‌ها را با صابون مي‌شويد. افراد وسواسي همه چيز را مي‌شويند حتي مدادها و خودكارها. حمام رفتن آن‌ها ممكن است ساعت‌ها طول بكشد. او دائم درحال شستشو و غسل دادن است. مجبورتان مي‌كند در بيابان بي آب و علف كيلومترها با آخرين سرعت برويد و به دنبال آب بگرديد تا دست‌هايش را بشويد. هيچ‌وقت از سفر لذت نمي‌برد. فرد وسواسي ترس شديدي از بيمار شدن دارد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج با فرد وسواسي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : ازدواج با فرد وسواسي شدني است يا نه؟ (مهمترين نكات)

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ تير ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۴۶:۴۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی