مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

پيشگيري از اعتياد به اينترنت | راهكارهايي براي والدين

اگر نگران اعتياد فرزندان خود هستيد، ما در ادامه به راهكارهايي اشاره كرده ايم كه مي توانند در پيشگيري از اعتياد به اينترنت به والدين كمك كنند:

1- پيشگيري از اعتياد به اينترنت ؛ افزايش تفريحات خانوادگي

تفريح هاي دسته جمعي و خانوادگي تان را افزايش دهيد. البته فراموش نكنيد كه در اين مورد سليقه ي فرزندتان را در نظر بگيريد. گاهي اوقات تفريحات مورد علاقه ي والدين مي توانند براي فرزندان ملال آور باشند. 

2- پيشگيري از اعتياد به اينترنت ؛ وضع قوانين براي استفاده از اينترنت

قوانيني براي استفاده از ساعات اينترنت از كودكي براي آن ها  وضع كنيد. البته حواستان باشد قوانين بيش از حد سختگيرانه نباشد، قابليت انعطاف داشته باشد و متناسب با سن كودك باشد. از قوانين خودتان تخطي نكنيد و در مورد آن ها با فرزندتان مذاكره كنيد

3- جلوگيري از اعتياد به اينترنت ؛ ايجاد سرگرمي‌هايي متفرقه

سرگرمي هاي فردي مجزايي براي فرزندتان تعريف كنيد. واضح است كه مهم استعداد و سليقه كودكتان است. كودكاني كه سرگرمي ها و استعداد هاي پرورش يافته اي در دنياي واقعي دارند، اوقات كمتري در دنياي مجازي مي پردازند.

4- جلوگيري از اعتياد به اينترنت ؛ بهبود روابط خانوادگي

هرچقدر دنياي واقعي جذابتر باشد، فرزندتان كمتر نياز به پناه بردن به دنياي مجازي خواهد داشت. اگر مشكلاتي با كار، همسر يا خانواده هايتان داريد سعي كنيد با استفاده از كمك هاي حرفه اي مشكلاتتان را حل كنيد تا محيط منزلتان آشفته و پر تشويش نباشد.

 

پيشگيري از اعتياد به اينترنت | راهكارهاي فردي

اگر مي خواهيد بر ميزان استفاده از اينترنت خود كنترل بيشتري داشته باشيد و از اعتياد به اينترنت پيشگيري كنيد از نكات زير استفاده كنيد:

1- ابتدا و انتهاي روز خود را با چيزي غير از اينترنت بگذرانيد

سعي كنيد براي شروع صبح هايتان برنامه اي غير از اينترنت داشته باشيد. براي مثال ورزش كنيد، صبحانه براي خانواده آماده كنيد، موسيقي آرامش بخش يا مفرح گوش كنيد. هركاري جز استفاده از شبكه هاي مجازي در آغاز صبح مي تواند وابستگي شما را به شروع روزتان با اينترنت كم كند.

قبل از به خواب رفتن شبكه هاي مجازي را كنار بگذاريد. مي توانيد قبل از خوابيدن كتاب بخوانيد، ليواني شير گرم بنوشيد، تمرين هاي تنفسي يا ريلكسيشن انجام دهيد. گذشته از اين استفاده از گوشي هوشمندتان در اوقات پاياني شب باعث برهم خوردن نظم خواب و بروز اختلالات خواب نيز خواهد شد.

2- ميزان ضرورت فعاليت هاي مجازي خود را بررسي كنيد

تعداد پيام هاي حياتي در شبكه هاي مجازي و ايميل هايتان را بشماريد. بعد از مدتي متوجه مي شويد با چند ساعت كنار گذاشتن گوشي هوشمندتان چيزي را از دست نمي دهيد.

3- براي خود محدوديت هايي وضع كنيد

براي اين كه بتوانيد استفاده از اينترنت را در خود كنترل كنيد لازم است كه محدوديت هايي را براي خود وضع كنيد:

- اينترنت را با خودتان همه جا نبريد. براي مثال هنگام غذا خوردن حواستان را متمركز به چيزي كه ميخوريد بكنيد. يا هنگام صحبت با اطرافيان گوشي را از خود دور كنيد. قبل از به اشتراك گذاشتن هر چيز جالب صبر كنيد و فكر كنيد. ببينيد آيا واقعا لازم است كه آن ها را به اشتراك بگذاريد؟

- نوتيفيكشن هاي غير ضروري را خاموش كنيد.

- هنگام گذراندن وقت با ديگران يا هنگام فعاليت هاي مورد علاقتان گوشي خود را در حالت سكوت قرار دهيد.

- وقتي در حال انجام يك كار هستيد ، فقط همان را انجام دهيد.

- ساعات مشخصي را از روز براي كارهاي مشخصي تعيين كنيد. براي مثال چك كردن ايميل هايتان يا پيام هاي مهمتان را محدود به ساعات خاصي بكنيد تا در طول زمان احساس مداوم نياز به چك كردن گوشي تان از بين برود.

 

اعتياد به اينترنت | كلام آخر 

اعتياد به اينترنت باعث مي شود كه فرد دائما به طور وسواسي به فكر استفاده از اينترنت باشد و هنگام دور شدن از فضاي مجازي احساسات ناخوشايندي نظير پريشاني و اضطراب را تجربه كند. افرادي كه دچار اعتياد به اينترنت هستند معمولا با غرق شدن در فضاي مجازي تلاش مي كنند كه از مشكلات زندگي روزمره خود فرار كنند. به همين دليل است كه دور شدن از اينترنت آن ها را دستخوش هيجانات منفي مي كند.

ترك اعتياد به اينترنت هميشه آسان نيست و ممكن است با استفاده از راهكارهاي عمومي مطرح شده در مطلب فوق نتوانيد اين رفتار را اصلاح كنيد. اما جاي نگراني نيست چرا كه مراجعه به مشاوره روانشناسي به شما كمك مي كند تا بتوانيد ريشه اعتياد به اينترنت را در خود پيدا كنيد و به حل و فصل آن بپردازيد. درمانگر با ارائه راهكارهاي عملي مناسب براي مقابله با وسوسه به شما كمك خواهد كرد تا از بازگشت مشكل نيز پيشگيري كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه پيشگيري و درمان اعتياد به اينترنت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : پيشگيري از اعتياد به اينترنت | راهكارهاي عملي

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۸ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۸:۰۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی