مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

گفتن اختلافات زناشويي به ديگران | شرايطي را كه بايد در نظر بگيريد

مي‌دانيد كه بطور كلي دخالت اطرافيان در زندگي زناشويي بايد كنترل شود. در زندگي هر زوجي اختلافاتي به وجود مي‌آيد كه آن‌ها قادر نيستند به تنهايي آن‌ها را حل‌ و فصل كنند. به اين ترتيب لازم است كه اين مشكلات با كسي مطرح شده و با مشورت گرفتن اختلافات حل شود. اما براي اين كه مطرح كردن اختلافات زناشويي با ديگران منجر به تشديد اوضاع نشود بسيار اهميت دارد در انتخاب كسي كه مي‌خواهيد موضوع را با او در ميان بگذاريد دقت كنيد. بهتر است شما كسي را انتخاب كنيد كه بتواند بدون جانبداري بين شما و همسرتان قضاوت كند و همچنين تجربيات درستي داشته باشد تا بتواند راهكارهاي مناسبي به شما ارائه دهد. بعلاوه رضايت همسرتان در بازگو كردن اختلافات نزد ديگران بسيار اهميت دارد و در غير اين صورت مي‌تواند اختلاف شما به مشكل بزرگ‌تري تبديل شود.

معمولاً اطرافيان به يكي از زوجين تعلق خاطر بيشتري دارند و ممكن است اين موضوع در نوع قضاوت آن‌ها تأثير بگذارد. كمك گرفتن از يك روانشناس خانواده در اين زمينه بيشترين كمك را به شما خواهد كرد. چرا كه او پيش زمينه‌اي در مورد هيچ كدام از شما ندارد و در نتيجه مي‌تواند با جهت‌گيري كمتري قضاوت كند. هم چنين توصيه‌هايي كه مبناي علمي دارند و تاثيرگذاري آن‌ها بر اساس تحقيقات ثابت شده است مسلما كمك بيشتري به شما خواهد كرد.

 

گفتن اختلافات زناشويي به ديگران چه پيامدهاي منفي خواهد داشت؟

يكي از اشتباهات در زندگي زناشويي عدم هماهنگي با همسر است. اگر شما بدون رضايت همسرتان، مشكلات خود را نزد خانواده‌تان يا هر فرد ديگري مطرح كنيد، ممكن است به‌جاي بهبود وضعيت زندگي خود تنها در مسير بدتر شدن اوضاع قدم برداريد. علت اين امر اين است كه اختلافات زناشويي شما مسئله‌اي مشترك است و در نتيجه بايد با تلاش هر دو طرف براي رفع آن‌ها تلاش شود. زماني كه شما مشكلات خود را پنهاني نزد ديگران مطرح مي‌كنيد و همسرتان از اين موضوع باخبر مي‌شود ممكن است  احساس كند كه شما براي حريم شخصي زندگي خود اهميت قائل نيستيد و اين موضوع باعث ناراحتي و احساس عدم امنيت در  او شود. مسلما ايجاد اين احساسات تنها اختلافات را عميق‌تر مي‌كند.

علاوه بر اين اطرافيان شما از سر دلسوزي يا نگراني براي شما ممكن است كه ناخواسته شروع به دخالت در زندگي شما كنند. اين موضوع مي‌تواند هم موجبات ناراحتي خود شما و همسرتان را فراهم كند. اما لازم است توجه كنيد كه اين شما هستيد كه حدومرزها را مشخص مي‌كنيد و به ديگران اجازه مي‌دهيد كه تا چه حدي در زندگي شما دخالت كنند. به دليل همه اين مشكلات احتمالي است كه گفتن اختلافات به ديگران معمولاً توصيه نمي‌شود.

 

چرا برخي افراد دائماً اختلافات زناشويي خود را با ديگران مطرح مي‌كنند؟

بسياري از افراد بخصوص زنان از اثرات منفي گفتن اختلافات زناشويي خود به ديگران باخبر هستند اما با اين حال بازهم اين كار را تكرار مي‌كنند. علت اين امر اين است كه اختلافات زناشويي استرس و فشار رواني زيادي را به افراد تحميل كنند فرايند كلامي كردن يا (verbalization) كه به معناي به كلام در آوردن افكار و احساسات منفي است به ميزان بسيار زيادي از حجم هيجانات منفي كم مي‌كند. اين فرايند در زنان تأثير بيشتري دارد و به همين خاطر است كه به طور كل زنان بيشتر در مورد مشكلات خود با ديگران صحبت مي‌كنند.

با اين حال اگر شما از روش‌هاي صحيح كنترل هيجانات منفي آگاه باشيد و بتوانيد از آن‌ها استفاده كنيد، كم‌تر به بازگو كردن اختلافات خود با ديگران خواهيد پرداخت. مراجعه به جلسات مشاوره روانشناسي و استفاده از كتاب‌هاي خودشناسي و خودياري مي‌توانند كمك بسياري در اين زمينه به شما داشته باشند. روانشناس با آموزش روش‌هايي نظير ريلكسيشن، تكنيك‌هاي تنفسي و مراقبه به شما مي‌آموزد تا بتوانيد اضطراب‌هاي خود را كنترل كنيد و هم‌چنين با ياد دادنمهارت‌هاي ارتباطي مناسب در رفع اختلافات شما و همسرتان نيز مؤثر خواهد بود.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه گفتن اختلافات زناشويي به ديگران مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره9099075228 و از تهران با شماره  9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : صحبت درباره مسائل زناشويي با ديگران چه عواقبي دارد؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ تير ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۰۲:۰۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی