مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

صحبت در مورد مسائل مالي : خودداري از گفتگو

مشكلات مالي در زندگي زناشويي براي برخي از زوجين ازجمله مسائل حساسي است كه صحبت كردن درباره آن براي بسياري از آن‌ها دشوار است.  علت اين موضوع باورهاي غلطي است كه بسياري از افراد در اين باره دارند. براي مثال برخي فكر مي‌كنند كه صحبت در مورد مسائل مالي نشان‌دهنده اين است كه آن‌ها انسان‌هاي مادي‌گرايي هستند. به همين دليل ممكن است دچار نشخوارهاي ذهني و خطاهاي شناختي نظير ذهن‌خواني شوند كه اگر در مورد مسائل مالي حرف بزنند همسرشان درباره آن‌ها چه فكرهايي خواهد كرد.

لازم است كه بدانيد هر مشكلي كه در زندگي مشترك پيش مي‌آيد اگر با گفت‌وگويي سالم به حل آن پرداخته شود و زوجين از مهارت‌هاي ارتباط كلامي مناسبي برخوردار باشند سوءتفاهم‌هاي اين چنيني بسيار كم‌تر پيش مي‌آيند و جاي نگراني در اين باره وجود نخواهد داشت. پيش از هر چيز تلاش كنيد كهمهارت‌هاي ارتباط كلامي خود را تقويت كنيد.

 

چگونه در مورد مسائل مالي با همسر خود صحبت كنيم ؟

براي اينكه بتوانيد مشكلات مالي كه در زندگي مشتركتان را به‌ خوبي مديريت كنيد و گفت و گوي مثبت و سازنده‌اي با يكديگر داشته باشيد رعايت برخي نكات ضرورت دارد كه در ادامه به آن‌ها اشاره خواهيم كرد.

1- شريك بودن در عين استقلال را ياد بگيريد

هنگامي كه شما وارد زندگي مشترك مي‌شويد لازم است ياد بگيريد با همسرتان در مسائل مختلف شريك شويد. چرا كه اين زندگي و اين خانواده متعلق به هردوي شماست درنتيجه هر تصميمي كه در مورد خانواده گرفته مي‌شود نيازمند نظرات هر دو طرف خواهد بود. مسائل مالي و اقتصادي نيز هميشه در زندگي زناشويي از جمله موضوعات مهمي است كه به تصميم هردو نفر نياز دارد. براي مثال استقلال مالي زنان از مقولاتي است كه ممكن است باعث ايجاد اختلاف گردد. 

درست است كه هر كدام از شما ممكن است سركار برويد  و در خرج كردن پول خود احساس استقلال كنيد اما چون مسائل مالي به كيفيت زندگي خانوادگي شما مربوط مي‌شود لازم است تا جايي كه مي‌توانيد به نظرات يكديگر احترام بگذاريد و هنگامي كه قرار است اقدام مالي مهمي انجام دهيد پيش از عملي كردن تصميماتتان، نظرات همسرتان را جويا شده و  به آن‌ها احترام بگذاريد.

2- در مورد اهداف مشترك با يكديگر صحبت كنيد

بسياري از اختلافات زوجين در مورد مسائل مالي به اين دليل است كه آن‌ها هرگز در مورد اهداف مالي‌شان با يكديگر به طور واضح صحبت نمي‌كنند. به همين خاطر ممكن است شما يا همسرتان با فكر اينكه داريد براي زندگي مشتركتان تلاش مي‌كنيد اقدامي انجام دهيد كه منجر به نارضايتي طرف مقابل شود. به همين دليل بهتر است زمان‌هايي را براي برنامه‌ريزي و صحبت در مورد مسائل مالي اختصاص دهيد. به وضوح انتظارات خود را بيان كنيد تا بتوانيد در كنار يكديگر برنامه‌هاي مشتركي براي رسيدن به اين‌ها پيدا كنيد.

3- تفاوت ديدگاه‌ها را بپذيريد

وقتي با همسرتان در مورد مسائل مالي صحبت مي‌كنيد انتظار نداشته باشيد كه او نيز ديدگاه و نظرات مشابهي با شما داشته باشد. زنان و مردان معمولاً در نوع نگاه و برخورد با مسائل مالي تفاوت‌هايي با يكديگر دارند. اين تفاوت‌ها مسائلي نظير موارد زير را در بر مي‌گيرد:

- تفاوت در نحوه خريد كردن : زنان بيشتر ممكن است براي خريد چيزي كه مورد نياز نيست اقدام كنند

- اهميت دادن به تنوع در وسايل در زنان

- تفاوت در نحوه پس‌انداز و سرمايه‌گذاري

و غيره

هنگام صحبت مالي لازم است كه اين تفاوت‌ها را در نظر داشته باشيد. اين امر به شما كمك خواهد كرد كه در مكالمات انعطاف‌پذيري بيشتري از خود نشان دهيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه صحبت در مورد مسائل مالي با همسر  مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : صحبت در مورد مسائل مالي با همسر | چرا و چگونه

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۱ تير ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۵۳:۴۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی