مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

بهترين مركز مشاوره چه ويژگي هايي دارند؟

براي آن كه بتوانيد بهترين مركز مشاوره را انتخاب كنيد، ابتدا بايد در مورد ويژگي‌هاي يك مركز مشاوره خوب اطلاعات كسب نماييد. در ادامه 7پارامتر را براي شناسايي يك مركز مشاوره خوب و مناسب سنجيده ايم.

1- حضور متخصصان روانشناسي در حوزه‌هاي مختلف

هنگامي كه براي مشكل خاصي به روانشناس مراجعه مي‌كنيد، بايد مطمئن باشيد كه درمانگر شما آموزش‌هاي لازم را در حوزه تخصصي خود دريافت كرده است. در يك مركز روانشناسي حضور افراد آموزش ديده و تحصيل‌كرده ضرورت دارد. هم‌چنين حضور افراد متخصص در حوزه‌هاي مختلف به يك مركز اين امتياز را مي‌دهد كه بتواند در زمينه‌هاي مختلف به مراجعان خود خدمت رساني كند. حضور روانشناسان باليني، متخصصان در حوزه كودك و نوجوان، خانواده، ازدواج، مشاوران تحصيلي و... در يك مركز مشاوره منجر به افزايش كارايي آن خواهد شد.

2- بهترين مركز مشاوره داراي كادري مجرب است

قرار گرفتن تجربه در كنار تخصص ميزان بازدهي درمان را تا حد زيادي بالا خواهد برد. توجه داشته باشيد كه  هيچ كدام از اين دو مورد به تنهايي كافي نيستند اما وقتي در كنار هم قرار مي‌گيرند ميزان رضايت و موفقيت در درمان بالا خواهد رفت. تحقيق در مورد ميزان تجربه كاري يك مركز مشاوره و كادر آن به شما در داشتن انتخاب درست كمك بسياري خواهد كرد.

3- مجوز فعاليت در بهترين مركز مشاوره ضروري است

ممكن است برخي از مراكز بدون داشتن مجوز قانوني، به ارائه خدمات روان درماني بپردازند. در حالي كه انجام خدمات تشخيصي و درماني در حوزه روانشناسي نيازمند مجوز و اخذ پروانه فعاليت از سازمان نظام روانشناسي يا سازمان بهزيستي كشور است.

4- استفاده از روش‌هاي درماني جديد

نوع خدمات درماني كه در يك مركز مشاوره ارائه مي‌شود، آن را از ساير مراكز ممتاز مي‌كند. درمانگران در مراكز مشاوره بايد از نظر علمي مطابق علم روز باشند و از روش‌هاي نوين درمان انواع اختلالات رواني، آگاهي داشته باشند. درمان‌هايي نظير درمان شناختي-رفتاري، روان پويشي كوتاه مدت و طرحواره درماني از جمله روش‌هاي رايجي هستند كه در مراكز مشاوره ارائه مي‌شوند.

5- وجود تجهيزات كافي در مركز مشاوره

در درمان برخي از اختلال‌ها نظير اختلال بيش فعالي روش‌هاي خاصي نظير بيوفيدبك و نوروفيدبك مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين روش‌ها به دستگاه‌هاي خاصي نيازمندند و درمانگران براي استفاده از آن‌ها بايد آموزش‌هاي لازم را ديده باشند. وجود اين تجهيزات در يك مركز مشاوره مي‌تواند امتيازي براي آن محسوب شود. هم‌چنين وجود تست‌هاي روانشناسي كه در تشخيص اختلالات رواني و تخمين ضريب هوشي افراد به كار مي‌روند در يك مركز مشاوره ضرورت دارد.

6- تنوع در ارائه خدمات در بهترين مركز هاي مشاوره

ممكن است همه افراد دسترسي به مركز مشاوره مورد نظر خود را نداشته باشند. اگر در كنار خدمات مشاوره حضوري، مشاوره تلفني و آنلاين نيز در دستور كار مركز مشاوره قرار داشته باشد به مراجعان كمك مي‌شود تا فارغ از مشكلاتي نظير رفت و آمد و دوري راه بتوانند از خدمات با كيفيت مشاوره روانشناسي استفاده كنند.

7- ارائه خدمات آموزشي و جلسات كارگاهي

برخي از مراكز مشاوره با استفاده از مدرسين متخصص در حوزه روانشناسي به برگزاري كارگاه‌هايي براي عموم اقدام مي‌كنند. كارگاه‌هايي نظير آموزش مهارت‌هاي زندگي، آموزش مهارت‌هاي ارتباطي، كارگاه‌هاي سخنوري و... در ارتقاي كاركرد افراد و افزايش سلامت روان آن‌ها تأثير بسزايي خواهد داشت. در نتيجه برگزاري اين كارگاه‌ها مزيتي براي يك مركز مشاوره محسوب مي‌شوند.

چرا به دنبال بهترين مركز مشاوره بايد گشت؟

بسياري از افراد و خانواده‌ها در مورد خدماتي كه در مراكز مشاوره ارائه مي‌شود اطلاعات چنداني ندارند. به همين خاطر ممكن است مدت‌هاي طولاني با مشكل خود زندگي كنند. روانشناس در حل مشكلات درون فردي نظير؛ اضطراب، افسردگي، اعتياد، مشكلات شخصيتي و مشكلات بين فردي نظير؛ اختلاف با همسر، خانواده، شكست عاطفي و... به شما مشاوره ارائه مي‌دهد.

اما توجه داشته باشيد كه انتخاب يك مركز مشاوره خوب كليد اصلي حل مشكل شماست چرا كه افرادي كه تخصص كافي در حوزه مورد نظر شما را نداشته باشند ممكن است با راهكارهاي اشتباه روند درمان شما را با مشكل مواجه كنند. براي آنكه بتوانيد بهترين مركز مشاوره را انتخاب كنيد به نكات ذكر شده فوق دقت كرده و با توجه به آنها موسسه اي مناسب برگزينيد.

معيارهاي انتخاب بهترين روانشناس

براي آنكه بتوانيد يك درمانگر خوب و حرفه‌اي را از درمانگر غيرحرفه‌اي تشخيص دهيد شناخت ويژگي هاي زير كمك بسياري به شما خواهند كرد. در ادامه به مهم‌ترين ويژگي‌هاي درمانگر خوب اشاره كرده‌ايم:

1- شنونده فعال

يك درمانگر حرفه‌اي درمانگري است كه مي‌تواند صبورانه به حرف‌هاي شما گوش دهد. اما فقط گوش كردن احساسات مراجع را بهبود نمي‌بخشد؛ بلكه درمانگر متخصص بايد شنونده‌اي فعال باشد. يعني توسط زبان بدن، ارتباط چشمي مناسب و واكنش‌هاي به موقع؛ به شما درك و توجه‌اش را نشان دهد. شنونده فعال بودن در درمان به خصوص در جلسات ابتدايي بسيار اهميت دارد؛ چرا كه اگر درمانگر درست به حرف‌هاي مراجع گوش ندهد نمي‌تواند به تشخيص درستي در مورد مشكل او برسد و به اين ترتيب درمان نيز در مسير درستي قرار نخواهد گرفت.

2- همدلي و ارتباط مؤثر

برقراري ارتباط درماني مناسب يكي از اصول اساسي درمانگري است. در حقيقت تا زماني كه ارتباط شكل نگيرد عملاً درمان نيز اتفاق نمي‌افتد. در يك ارتباط مؤثر درمانگر بايد بتواند رويكرد همدلانه‌اي با مراجع خود داشته باشد. يعني مشكلات او را بشناسد و تلاش كند مراجع خود را درك كند. البته توجه داشته باشيد كه رابطه درماني يك رابطه حرفه‌اي است و از لحاظ قانوني و اخلاقي درمانگر حق ندارد كه ارتباط شخصي و خارج از فضاي درمان با شما برقرار كند.

3- عدم قضاوت

درمانگر حرفه‌اي هرگز مراجع خود را به خاطر اعمالش قضاوت نمي‌كند. او به عنوان يك فرد بي‌طرف تنها وظيفه دارد كه در درمان اختلالات، بهبود اوضاع و شرايط رواني و خانوادگي به شما كمك كند.

4- حفظ حريم شخصي بيمار

هنگامي كه شما به روانشناس مراجعه مي‌كنيد بايد از حق و حقوق خودآگاه باشيد. يكي از ابتدايي‌ترين حقوق مراجعين اين است كه درمانگر اطلاعاتي را كه مراجعانش در اتاق او فاش مي‌كنند، محرمانه نگه دارد. البته اين موضوع استثنائاتي نيز دارد. براي مثال اگر فرد قصد آسيب رساندن و يا ارتكاب جرم را داشته باشد درمانگر مي‌تواند به مراجع قانوني اطلاع دهد.

5- درمانگر آينه است

ممكن است برخي از مراجعان اين باور غلط را داشته باشند كه درمانگر بايد تنها به تأييد و تصديق آن‌ها بپردازد. در حالي كه وظيفه اصلي درمانگر اين است كه آينه شما باشد. يعني بدون هيچ تحريفي از واقعيت، نقاط قوت و ضعفتان را به شما نشان دهد تا با افزايش آگاهي در مورد خود بتوانيد مسير بهبود و سلامت روان را پيش بگيريد.

6- درمانگر تصميم گيرنده نيست

توجه داشته باشيد كه هيچ درمانگري حق انتخاب يا تصميم‌گيري در مورد مراجع خود را ندارد، او تنها راه‌حل‌ها و گزينه‌هاي موجود را به شما معرفي مي‌كند و در نهايت اين شما هستيد كه بايد مسئوليت انتخاب در مورد مسائل مختلف زندگي خود را به عهده بگيريد.

 

نمونه‌هايي از بهترين مركز هاي مشاوره در كشور

همانطوري كه گفتيم براي انتخاب بهترين مركز مشاوره فاكتور هايي وجود دارد. كه بر اساس اين فاكتور ها در ادامه به معرفي چند مركز مشاوره مي پردازيم.

1- مركز مشاوره حامي هنر زندگي

مركز مشاوره حامي هنر زندگي از سال 1392 فعاليت جدي خود را در زمينه روانشناسي شروع كرد. اين مركز با گردهم آمدن تيم تخصصي در زمينه روانشناسي و روانكاوي فعاليت خود را در تهران آغاز نمود و همكاري تنگاتنگي با بسياري از اساتيد دانشگاه هاي تهران دارد. اين مركز با توجه به نيازهاي جديد جامعه در سال 1394 اقدام به فراهم سازي بستر مشاوره تلفني و آنلاين نمود. شايد به راحتي بتوان گفت كه يكي از بهترين مراكز مشاوره روانشناسي بدون اغراق مركز حامي هنر زندگي است كه با داشتن انستيتيتوهاي تخصصي در زمينه خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، سكستراپي، اعتياد، اختلالات رواني، اختلالات شخصيت و... در حال خدمت رساني به مردم است.

مزيت هاي مركز مشاوره حامي هنر زندگي

  • همكاري با اساتيد دانشگاه هاي تهران
  • دارا بودن انستيتو هاي تخصصي در زمينه هاي مختلف روانشناسي و روانكاوي
  • داشتن زير ساخت مشاوره حضوري، تلفني و آنلاين
  • قابل دسترس بودن از تمام نقاط كشور
  • تجربه بالاي متخصصين اين مركز
  • خدمت رساني نزديك به سه ميليون مراجع در زمان فعاليت خود
  • برگزاري كارگاه‌هاي روانشناسي با اساتيد با تجربه

2- مركز مشاوره ليبيدو

مركز مشاوره روانشناسي ليبيدو موسسه اي تازه تاسيس و نوعي استارت آپ است. اين مركز با بهره‌مندي از تيم تخصصي در زمينه روانشناسي سعي در فراهم سازي بستري جديد و آسان براي خدمت رساني به مردم دارد. مركز مشاوره ليبيدو با فراهم سازي يك ساختار عالي جهت دريافت مشاوره آنلاين و تست‌هاي روانشناسي به صورت آنلاين سعي در برطرف نمودن نيازها مردم دارد. مزيت هاي مركز مشاوره ليبيدو:

  • دارا بودن تيم متخصص در زمينه روانشناسي و روان كاوي
  • زير ساخت مناسب براي دريافت مشاوره حضوري، تلفني و آنلاين
  • تست روانشناسي آنلاين
  • همكاري با اساتيد دانشگاه و برترين متخصصان روانشناسي و روانكاوي كشور
  • برگزاري كارگاه هاي روانشاسي

5- مراكز مشاوره تحت پوشش بهزيستي

اين مراكزِ مشاوره تحت نظر بهزيستي هستند و طبق تعرفه هاي مالي اين سازمان در حال ارائه خدمات مشاوره روانشناسي مي‌باشند. اين مركز اغلب با تازه فارغ التحصيلان دانشگاهي همكاري مي كند. در واقع اين افراد تحت نظر اساتيد خود در حال فعاليت هستند. مزيت هاي مراكز تحت پوشش بهزيستي:

_ارزان

_در دسترس بودن براي مشاوره حضوري

_دارا بودن مدد كار

_برگزاري گروه درماني در مراكز دولتي

معرفي بهترين روانشناسان

با توجه به معيارهاي گفته شده مي توان از جمله بهترين روانشناسان و اساتيد روانشناسي كشور به موارد زير اشاره داشت:

1- دكتر فرزاد طباطبايي

متخصص در زمينه روانكاوي

درمانگري با تسلط بر نگاه موضوعي

برگزاركننده كارگاه‌ها و سوپروايزر دوره هاي آموزشي درمانگري

مدرس دانشگاه هاي تهران

عضو هئيت مديره خانه روانشناسان

عضو هئيت تحريريه مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام

2- دكتر محمد علي بشارت

متخصص در زمينه مشاوره خانواده، زوج درماني گري و سكستراپي

عضو هيأت علمي دانشگاه تهران

فوق دكتري سكس تراپي از دانشگاه لندن

3- دكتر بهنام اوحدي

متخصص اعصاب و روان

روان پزشك و رواندرمانگر مشكلات جنسي و زناشويي

سكسولوژيست و سكس تراپيست

زوج و خانواده درمانگر

آغازگر سكسولوژي جامعه نگر

4- دكتر مهدي رضا سرافراز

روان درمانگر پويشي

دكتراي روانشناسي سلامت از دانشگاه تهران

5- دكتر نيما قرباني

روان‌درماني پويشي فشرده و كوتاه مدت

سوپروايزر رسمي انجمن بين‌المللي درمان‌هاي پويشي-تجربه‌اي

استاد دانشگاه تهران

6- دكتر حسن احدي

دكتراى روانشناسى از فرانسه

عضو هيأت مديره انجمن روانشناسى ايران

پدر روانشناسي رشد

 

در نهايت براي انتخاب بهترين مركز مشاوره و يا مشاور چه بايد كرد؟

جدا از مطالب ذكر شده در خصوص معيارها و ويژگي‌هاي مراكز مشاوره و روانشناس خوب، بايد ببينيد مشاورتان چقدر شما را درك كرده و مي توانيد با او ارتباطي موثر برقرار كنيد. عدم شكل‌گيري ارتباط موثر ميان شما و روانشناس (هر چقدر هم كه روانشناس تاييد شده باشد)، منجر به شكست درمان خواهد شد. چرا كه ارتباط ميان شما و روانشناس يكي از عوامل اصلي و تعيين كننده در موفقيت درمان است. پس اگر به دنبال حل واقعي مشكل خود هستيد، تنها كافي است به يكي از مراكز ذكر شده مراجعه كرده و با بيان مشكل خود با يكي از متخصصين ارتباط برقرار كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه انتخاب بهترين مركز مشاوره مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگيريد.

منبع : راهنماي انتخاب بهترين مركز مشاوره و روانشناس

امتیاز:
بازدید:
[ ۴ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۵۰:۲۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی