مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

نگهداري از مادر : برنامه‌ريزي همه جانبه

احترام به مادر واجب است؛ هر انساني حاضر است براي مادر هركاري انجام دهد. شما بايد بهترين كاري كه مي‌توانيد را براي مادر انجام دهيد اما نبايد به‌گونه‌اي باشد كه از ديگر اعضاي خانواده خود غافل شويد. پس بايد برنامه اي براي مراقبت از مادر خود بچينيد. پيش از هرچيز يك تيم مراقبتي تشكيل دهيد. اين گروه مي‌تواند شامل خواهران و برادران، دوستان، همسايه‌ها و آشنايان باشد. اگر دوستي قابل اعتماد داريد كه حاضر است حتي شده يك روز در ماه به شما در نگهداري از مادرتان كمك كند درخواست  او را رد نكنيد. كنارهم قرار دادن بودجه و امكانات و همكاري اعضا شما و خانواده را در وضعيت رضايت‌بخشي قرار مي‌دهد. از مراكز مشاوره هم مي‌توانيد در مورد نحوه مراقبت از مادر مشورت بگيريد. 

 

از همسر و فرزندان غافل نشويد

بيماري و سالمندي والدين از جمله مشكلات فيزيكي است كه البته تبعات رواني بسياري را به دنبال دارد. زماني كه از والدين پير و ناتوان خود نگهداري مي‌كنيد ناخودآگاه ممكن است از تربيت فرزندان و يا رسيدگي به نبازهاي آنان و همسرتان غافل شويد. گاهي از اينكه بيشتر اوقات در كنارشان نيستيد گله و شكايت مي‌كنند. در اين شرايط مسئوليت بزرگي بر دوش شماست چراكه علاوه بر مراقبت از مادر خود بايد سعي كنيد تا پيوسته نيازهاي روحي و رواني اعضاي خانوادتان را در نظر بگيريد و از آن‌ها غافل نشويد. زيرا مشكلات ناشي از آن مي‌تواند نگهداري از سالمند را نيز سخت‌تر و يا غيرممكن كند.

 

استفاده از كمك مشاور

توجه داشته باشيد كه خطر افسردگي مادر در دوران سالمندي بيشتر است. براي نگهداري از مادر تمام اعضاي خانواده بايد همكاري كنند چرا كه او سال‌هاي سال بدون توقع در رشد و پرورش شما سختي‌هاي زيادي را متحمل شده و حالا نوبت به شماست تا از او قدرداني كنيد. وضع جسماني و روحي مادر سالمند خود را با كمك پزشك و يا مشاور روانشناس بررسي كنيد. روانشناس خانواده مي‌توان در جهت برنامه مراقبتي از فشاري كه بر دوش خانواده است بكاهد. معمولا سالمندان بهانه‌گير مي‌شوند و فرآيندهاي شناختي آن‌ها مانند حافظه دچار مشكل مي‌شود. مشاور به شما كمك مي‌كند تا با كيفيت بهتري با آن‌ها برخورد و رفتار كنيد.

 

كمك گرفتن از ديگران

هميشه خود را در شبكه‌اي از ياري ديگران قرار دهيد. شايد با خود فكر كنيد كه مادر خودم است و به تنهايي از پس مراقبت او برمي‌آيم. اما واقعيت اين است كه هيچ‌كس به تنهايي نمي‌تواند از پس مشكلات نگهداري بربيايد و شما به مرور زمان خود دچار فرسودگي مي‌شويد. مخصوصا اگر مادر شما مشكلات زيادي داشته باشد و نياز به مراقبت تمام وقت داشته‌ باشد.

برنامه مراقبت و نگهداري معمولا بر توان يك نفر متمركز مي‌شود اما بهترين حالت اين است كه از تمام نيروها كمك گرفته شود. انجمن‌هاي خيريه با موضوع سالمندي وجود دارد. شما مي‌توانيد از آن‌ها نيز كمك بگيريد. همسايه‌ها، اقوام و دوستان مي‌توانند به شما در كارهاي جزئي مثل خريد خانه و يا نگهداري از فرزندتان كمك كنند.

 

نگهداري از مادر : نكات مهم

معمولا سالمندان به دليل بيماري‌هاي زياد مجبورند داروهاي زيادي مصرف كنند. در بسياري موارد به دليل فراموشي داروهاي خود را مصرف نمي‌كنند و يا دچار تداخلات دارويي مي‌شوند. در صورت مشاهده‌ي هرگونه حالات غيرطبيعي به پزشك مراجعه كنيد. زمين‌خوردن در سالمندان بسيار شايع است.

سعي كنيد موانع را در خانه‌ي آن‌ها از بين ببريد. گوشه‌هاي فرش را مهار كنيد و در حمام از كف‌‌پوش‌هاي ضد سُر خوردن استفاده كنيد. همچنين روي ديوار دستگيره‌هايي نصب كنيد. ممكن است مادر دچار ضعف حافظه شوند اما اين زماني مشكل مي‌شود كه سعي مي‌كنند آن را مخفي كنند بنابراين حواس خود را جمع كنيد و نشانه‌ها را جدي بگيريد تا روند بيماري آلزايمر را كاهش دهيد. در همه مراحل نگهداري از مادر، مي‌توانيد روي كمك صميمانه مشاور خود حساب كنيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه نگهداري از مادر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد

 

منبع : نگهداري از مادر | وظيفه‌اي براي همه (راه‌حل حفظ تعادل)

امتیاز:
بازدید:
برچسب: نگهداري از مادر،
موضوع:
[ ۴ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۱۱:۴۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی