مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

 

برخي از علائم مصرف ماريجوانا يا گل

مصرف گل يا علف، معمولا فرد را سرخوش كرده و  بعد از شروع مصرف خلق و خوي او به طور چشم گيري تغيير مي دهد. البته برخي عقيده دارند كه ماريجوانا تنها احساس آني فرد را در زمان مصرف به مقدار قابل توجهي تشديد مي كند. از جمله علائم ماريجوانا مي توان به موارد زير اشاره داشت:

_افزايش ضربان قلب

_قرمزي و تورم چشم

_افزايش بسيار شديد اشتها

_خشك شدن دهان

_عدم هماهنگي حركتي

_مشكل در تفكر و درك

_توهمات ديداري، شنيداري و لمسي

_كند شدن گذر زمان

 

نحوه تشخيص فردي كه ماريجوانا مصرف كرده است

دقت داشته باشيد كه هرگز پس از ديدن علائم زير، به فرد برچسب يا اتهام معتاد بودن نزنيد. در صورت انتقال احساس مچ گيري يا سوءظن شما، فرد ممكن است بيشتر به مصرف گرايش پيدا كرده و يا هر نوع مصرفي را انكار كند. حتي ممكن است فرد اصلا مصرف نكرده باشد و به دلايل ديگري دچار اين علائم شده باشد. بنابراين واكنش شما بايد صبورانه و محترمانه باشد. براي اطمينان از مصرف فرد مي توانيد از مشاوره اعتياد كمك بگيريد.

مصرف ماريجوانا اغلب با برخي از علائم زير همراه است:

_گيجي و غير عادي شدن راه رفتن

_تغييرات خلق و خو ناگهاني 

_خواب آلودگي بعد از مصرف و بي خوابي در صورت مصرف نكردن

_خنده هاي بي دليل و بلند

_چشمان خمار، قرمز و متورم

_اختلال در حافظه كوتاه مدت

_اضطراب، پريشاني و پرخاشگري

_خواب آلودگي و خواب سنگين پس از بين رفتن اثر سرخوشي

_دچار شدن به كابوس هاي شبانه

 

آيا در آزمايش پيش از ازدواج مصرف ماريجوانا بررسي مي شود؟

متأسفانه در آزمايش‌هاي پيش از ازدواج، آزمايش مصرف موادي مثل ماريجوانا ناديده گرفته مي‌شود. اين مسئله مشكلات زيادي در آينده زندگي افراد به وجود مي‌آورد. يكي از راه‌هاي جايگزين، دريافت خدمات مشاوره پيش از ازدواج زير نظر متخصص روانشناسي است. روانشناس با داشتن آگاهي بيشتر از اثرات مصرف با انجام مصاحبه باليني مي‌تواند به تشخيص بهتري برسد.

 

تست اعتياد به ماريجوانا (گل)

روش‌هاي تخصصي و حرفه‌اي مثل روش كروماتوگرافي گازي / اسپكتروفتوم ( GC/MS ) و آزمايش آنتي بادي مونو كلونال نيز به صورت اختصاصي براي تشخيص سطح مصرف ماريجوانا در ادرار توسط آزمايشگاه‌ها و بيمارستان‌ها انجام مي‌شود.

اما يك روش خانگي و در دسترس، كيت‌ها يا رپيدهاي تست حشيش است كه با عنوان نوار تست، مي‌تواند مصرف ماريجوانا را نيز تشخيص دهد (حشيش هم خانواده ماريجوانا و از خانواده كانابيس هاست). ماده اصلي اين خانواده، THC نام دارد و تشخيص به وسيله وجود اين ماده در ادرار فرد مشخص مي‌شود. در ادامه به چند نكته مهم براي انجام تست ماريجوانا در خانه اشاره كرده‌ايم:

_ناشتا بودن در اين آزمايش اهميتي ندارد.

_ادرار بايد در يك ظرف خشك و تميز و به عمق يك سانتي متر باشد.

_براي انجام تست ماريجوانا ابتدا بايد نوار تست و نمونه ادرار به دماي اتاق برسد.

_استفاده از نوار تست نبايد طول بكشد.

_نوار تست را به صورت عمودي، تا خطي كه مشخص شده در ادرار وارد كنيد و تا 15 ثانيه نگه داريد. سپس نوار تست را در سطح صافي كه جذب كننده ادرار نباشد قرار دهيد. تايمر را روشن كنيد و منتظر بمانيد تا خطوط رنگي آشكار شود.

_در تست هاي خانگي نتايج تا 5 دقيقه بعد از انجام تست قابل تفسير است. 

 

شيوه تفسير نتايج تست ماريجوانا يا گل

سه نتيجه كلي را مي توانيد بعد از انجام تست ماريجوانا مشاهده كنيد كه عبارتند از :

منفي

در صورتي كه نتيجه تست منفي باشد، يك خط در ناحيه كنترل (C) و خط رنگي ديگر در ناحيه تست (T) ظاهر مي‌شود. اين نتيجه منفي نشان مي‌دهد كه غلظت حشيش يا ماريجوانا كمتر از ميزان قابل رديابي تست است. ( 50 نانوگرم در هر ميلي ليتر )

نكته اين است كه شدت رنگي كه در ناحيه تست ايجاد مي‌شود مي‌تواند متغير باشد. ولي آشكار شدن خط رنگي، حتي اگر كمرنگ باشد نشانه منفي بودن جواب آزمايش است.

مثبت

در صورت مثبت بودن نتيجه، يك خط رنگي در ناحيه كنترل (C) ايجاد مي‌شود و هيچ خطي در ناحيه تست (T) ايجاد نمي‌شود. به اين معني كه غلظت حشيش بالاتر از سطح ارزيابي است و فرد تشخيص مصرف حشيش و گل را مي‌گيرد.

نامعتبر

تست در صورتي نامعتبر است كه خط كنترل تشكيل نشود. حجم ناكافي نمونه يا روش اجراي نادرست آزمايش، شايع‌ترين دليل عدم تشكيل خط (C) است. مراحل انجام را مرور كنيد و دقت كنيد كه صحيح انجام شده باشد.

نكته اين است كه در اين روش محدوديت‌هايي مثل احتمال خطا در اثر وجود مواد ديگر در ادرار و ناتواني نوار در تشخيص دقيق نيز وجود دارد. به همين دليل لازم است روش‌هاي تخصصي آزمايشگاهي و مشورت با روانشناس متخصص نيز در نظر گرفته شود.

 

زمان ماندگاري ماريجوانا در بدن

پس از مصرف ماريجوانا، اثرات مشهود آن به سرعت در بدن قابل رؤيت است و به طور معمول 2 تا 3 ساعت دوام مي‌آورد. اما گاهي تا 10 ساعت نيز اثرات در بدن باقي مي‌ماند.

در افرادي كه مصرف محدود دارند، ماريجوانا 3 تا 10 روز و در افرادي كه سابقه مصرف زياد دارند، حتي تا يك ماه نيز اثر ماريجوانا و مشتقات آن در بدن قابل شناسايي است. البته اين مسئله به تفاوت‌هاي بدن افراد نيز بستگي دارد.

 

راه هاي منفي شدن تست ماريجوانا

گاهي افراد براي منفي شدن سريع آزمايش خود دست به راه‌هاي خطرناكي مي‌زنند. طبيعتاً با مصرف نكردن چندروزه ماريجوانا اثر اين ماده از بدن خارج مي‌شود. اما برخي براي خروج سريع آن از بدن، از قرص‌هايي به نام B2 كه به عنوان داروي ترك اعتياد و سم‌زدا به كار برده مي‌شود، استفاده مي‌كنند.
در حالي كه خود اين دارو از خانواده مخدرها بوده و مصرف خودسرانه B2 احتمال وابستگي و اعتياد را به وجود مي‌آورد. اضافه كردن موادي مثل آبليمو يا قرص‌هاي ضد بارداري در آزمايش ادرار نيز مي‌تواند آزمايش را منفي كند. اما در مراكز آزمايش اعتياد، قوانين بسيار سخت گيرانه بوده و امكان چنين تقلبي عملاً وجود ندارد. چرا كه در صورت مشكوك بودن تست با انجام تست‌هاي تكميلي نتايج واقعي آشكار خواهد شد. 

 

اگر تست مثبت شد چه كنيم؟

معمولا آزمايشات اعتياد از سه حالت خارج نيستند. براي ازدواج، يا براي شغل و يا به اصرار خانواده است:

مثبت شدن اعتياد پيش از ازدواج

فرد و خانواده او بايد اين نكته را در نظر بگيرند كه ازدواج راهي براي ترك اعتياد نيست. لازم است فرد، ابتدا به‌طور كلي ماريجوانا را كنار گذاشته و از نظر رواني و جسمي كاملاً از آن جدا شود. سپس تصميم به ازدواج بگيرد. طبيعتاً مشكلاتي كه مصرف گل در ازدواج و زندگي زناشويي ايجاد مي‌كند سخت‌تر از ترك آن است. توصيه مي‌كنيم كه حتماً از مشاوره قبل از ازدواج استفاده نماييد.

مثبت شدن اعتياد براي استخدام

در اين زمينه هم مثل ازدواج، فرد بايد ابتدا مشكل اعتياد خود را حل كند و بعد دنبال كار باشد. طبيعتاً كاهش بازدهي شغلي و مشكلاتي كه مي‌تواند با كارفرما يا مشتري ايجاد شود بايد از قبل پيش‌بيني شود. ممكن است به دليل تأثيرات مخرب مواد در شغل خود شكست بخوريد. به دليل آسيب‌پذيري روحي بالا در زمان اعتياد، شكست شغلي مي‌تواند به تشديد اعتياد بيانجامد. 

آگاهي خانواده از اعتياد فرد

نحوه برخورد خانواده با اعتياد فرد مي‌تواند نقش سرنوشت سازي براي فرد ايفا كند؛ چرا كه حمايت خانواده از اساسي‌ترين فاكتورهاي ترك اعتياد محسوب مي‌شود. درست است كه آگاهي از اعتياد يكي از اعضاي خانواده سيار نگران كننده و آزاردهنده است؛ اما اگر اين با اين مسئله مواجه شديد در درجه اول تلاش كنيد تا هيجانات منفي خود را مديريت كرده و به دنبال بهترين اقدام به دور از هيجان باشيد تا راه حل مناسبي براي آن پيدا كنيد. براي آگاهي بيشتر مي‌توانيد مقاله نقش خانواده در ترك اعتياد را مطالعه نماييد.

همچنين براي دريافت مشاوره ترك اعتياد و آگاهي از روش‌هاي ترك اعتياد ماريجوانا در هر جايي كه هستيد مي‌توانيد با مشاوران مركز حامي هنر زندگي تماس بگيريد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه انجام تست ماريجوانا مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : تست ماريجوانا يا گل | علل منفي شدن تست اعتياد به ماريجوانا ( ماده مخدر گل )

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تست ماريجوانا يا گل،
موضوع:
[ ۵ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۱۰:۴۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی