مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

ترك اعتياد در خانه امكان‌پذير است؟

براي ترك اعتياد در خانه حتماً با مشاور مورد اطمينان خود مشورت كنيد چرا كه امروزه روش‌هاي مختلفي براي ترك اعتياد وجود دارد. استفاده از روش‌هاي مختلف روان درماني و دريافت داروهاي جايگزين از جمله مهم‌ترين اين روش‌ها هستند. در مورد خماري و علائم ترك فرد بيمار بايد پيوسته با پزشك و روانشناس خود در تماس باشد. متخصصان هنگامي كه مي‌خواهند روش خاصي را براي ترك به فرد توصيه كنند، موضوعات مختلفي را در نظر مي‌گيرند. نوع ماده مصرفي قبلي، ميزان دوز مصرف، آسيب‌ها و عوارض ناشي از مصرف و شدت علائم ترك از جمله مواردي هستند كه در انتخاب روش ترك مدنظر قرار مي‌گيرند. اما به طور كل امروزه روش‌هاي بستري كم‌تر توصيه مي‌شوند. در روش‌هاي ترك اعتياد نوين شما تنها لازم است كه چند ساعت در هفته را زير نظر متخصصان اعتياد باشيد و باقي اقدامات را مي‌توانيد به تنهايي در خانه  انجام دهيد.

روش‌هاي ترك اعتياد در خانه

براي ترك اعتياد در خانه روش‌هاي مختلفي وجود دارد. در ادامه مطلب به رايج‌ترين آن‌ها مي‌پردازيم. اما از آنجا كه انتخاب روش ترك به شخصيت فرد بيمار بستگي دارد، حتماً تحت نظارت مشاور خود روش مناسب را انتخاب كنيد. 

ترك ناگهاني

بسياري از افراد يا خانواده‌هاي آن‌ها، معتقدند كه ترك بايد يك باره و براي هميشه اتفاق بيفتد. در حالي كه اعتياد بيماري است كه علاوه بر جسم، روان فرد را نيز بيمار مي‌كند. ترك كامل زماني اتفاق مي‌افتد كه نه تنها اعتياد از جسم فرد بيرون برود بلكه ذهن او نيز از اين مسئله پاك شود. ترك ناگهاني تنها به بعد جسماني مي‌پردازد و منجر به سم‌زدايي بدن مي‌شود. اما ذهن و روان فرد بدون درمان رها شده و درگير اعتياد باقي مي‌ماند. از آنجايي كه ريشه اعتياد نيز اكثراً عوامل درون رواني است، افرادي كه روش‌هاي ترك ناگهاني را انتخاب مي‌كنند يا به اجبار اطرافيان آن را انجام مي‌دهند، در بلندمدت دوباره به مصرف مواد سوق پيدا مي‌كنند.

ترك تدريجي

در ترك تدريجي فرد به مرور از ميزان مصرف خود كم مي‌كند تا زماني كه مصرف به صفر برسد و كاملاً قطع شود. اين روش به خصوص در مورد مواد مخدري نظير ترياك، شيره، مورفين و ... بسيار به كار مي‌رود. مزيت اين روش اين است كه در اين حالت شما علائم جسماني و رواني ناخوشايند كم‌تري را تجربه مي‌كنيد و به تدريج بدنتان وابستگي خود را به مواد از دست خواهد داد.

استفاده از درمان‌هاي سرپايي

شما مي‌توانيد براي ترك اعتياد در خانه از روش‌هاي درماني سرپايي و غير بستري استفاده كنيد. از جمله اين روش‌ها مي‌توان به دارودرماني، روان درماني فردي، گروه درماني، درمان به روش ماتريكس و ... اشاره كرد.  تا زماني كه شما تحت نظر يك متخصص به ترك نپردازيد، احتمال بازگشت اعتياد وجود دارد. روش‌هاي سرپايي در مراكز ترك اعتياد يا مراكز مشاوره روانشناسي به شما اين فرصت را مي‌دهند تا از نظر جسمي و رواني مورد ارزيابي كامل قرار بگيريد، و اطمينان پيدا كنيد كه در حال طي كردن مسير درستي براي ترك هستيد. هم‌چنين درمانگر با آموزش راهكارهايي عملي براي مقابله با وسوسه و سازگاري با شرايط جديد به شما كمك مي‌كند كه چگونه در محيط زندگي خود با ولع نسبت به مصرف كنار بياييد، و با برگزاري جلسات پيشگيري از بازگشت از بروز لغزش نيز جلوگيري خواهد كرد.

چه زماني لزوم بستري وجود دارد؟

مصرف برخي مواد نظير هرويين به‌خصوص در دوره‌اي بالا ترك را با چالش‌هاي زيادي مواجه مي‌كند. چرا كه ممكن است فرد دچار علائم جسمي و رواني بسيار آزاردهنده‌اي شود كه قادر به تحمل آن نباشد. در اين شرايط بستري در بيمارستان ممكن است ضرورت يابد و حتماً بايد در اين مورد با پزشك مشورت كنيد. در بيمارستان با تجويز برخي داروها نظير نالتركسون تلاش مي‌كنند تا علائم ترك را كاهش دهند.

هم‌چنين مصرف برخي مواد نظير روان‌گردان‌ها  و مواد توهم‌زا ممكن است عوارض رواني بلندمدتي براي فرد ايجاد كنند. به طوري كه علائم سايكوز نظير هذيان و توهم بدون مصرف مواد نيز حضور داشته باشند. اگر اين علائم با داروهاي ضد روان‌پريشي در خانه كنترل نشوند، ممكن است پزشك دستور بستري در بيمارستان روانپزشكي را بدهد تا علائم سايكوتيك تحت نظارت بيشتري قرار بگيرند. در نهايت بايد گفت ترك اعتياد در خانه عجيب و مشكل ولي واقعي است. در صورتي كه از ابتدا تا انتها از نظرات كارشناسان متخصص و باتجربه استفاده كنيد شدني است. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ترك اعتياد در خانه مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره  9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : ترك اعتياد در خانه | ۳ روش برتر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترك اعتياد در خانه،
موضوع:
[ ۶ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۳۴:۳۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی