مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

زندگي با خانواده همسر : برخوردهاي اشتباه

بزرگترين مشكلي كه زوجين را در زندگي با خانواده همسر اذيت مي كند،دخالت اطرافيان در زندگي زناشويي است.  زوج‌هايي كه با خانواده همسر زير يك سقف زندگي مي‌كنند ممكن است احساس كنند كه حريم خصوصي ندارند و نمي توانند از مرزهايشان محافظت كنند. 
اولين اشتباه در اين شرايط اين است كه احترام بين طرفين از بين برود و وارد مشاجره با خانواده همسرتان شويد. در اين صورت ممكن است از ارزش شما كاسته شود و مورد بي‌احترامي نيز قرار بگيريد. اشتباه بعدي اين است كه از كارهاي خانواده به همسرتان شكايت كنيد و او را مقصر بدانيد. اينكه از همسرتان بخواهيد بين شما و خانواده‌اش قرار بگيرد كار درستي نيست و او را در شرايط سختي قرار مي دهيد و چه بسا با اين خواسته ارزش شما پيش همسرتان پايين بيايد و در زندگي شخصي‌تان نيز دچار مشكل شويد. بهتر است اين قبيل مسائل را از همان ابتدا با مشاور متخصص درميان بگذاريد. 

 

راه هاي صحيح برخورد با خانواده همسر

حفظ زندگي مشترك موفق هدف شماست. اختلاف در زندگي زناشويي در همه جاي دنيا و در تمام زندگيها وجود دارد ولي آن چيزي كه مشكلي را تبديل به بحران مي كند عدم مهارت در حل آن مشكل است. براي جلوگيري از مشكلات بزرگ در طول زندگي با خانواده همسرتان بهتر است از نكات زير آگاهي داشته باشيد. مشكلات حاد زندگي را مي‌توان با كمك مشاوري متخصص تشخيص داد و به راه‌حل رسيد. 

زندگي با خانواده همسر : فاميل شوهر را خوب بشناسيد

سعي كنيد از آداب و رسوم و فرهنگ خانواده همسرتان شناخت پيدا كنيد. در بسياري از مواقع مشكلات به دليل اختلافات فرهنگي بسيار كوچك به وجود مي‌آيند. با شناخت فرهنگ حاكم بر خانواده مي‌توانيد خودتان را با آنها هماهنگ كنيد و از بروز بسياري از مشكلات پيشگيري كنيد. ممكن است در اين حالت ميزان وابستگي به خانواده بعد از ازدواج افزايش يابد. اين مسأله را بطور صميمانه با روانشناس خانواده مطرح كنيد و راهي براي ايجاد تعادل بيابيد. 

حفظ احترام واجب است

مهمترين چيزي كه خانواده و بزرگترها انتظار دارند حفظ احترام است. اگر خانواده همسرتان چيزي از شما مي‌خواهند كه مايل به انجام آن نيستيد لزومي ندارد آن را به اجبار انجام دهيد و يا با مشاجره كردن عدم رضايت خود را نشان دهيد. مي توانيد با احترام خواسته آن ها را رد كنيد. حتي در بسياري از مواقع، خانواده فقط به دنبال تاييد و احترام شما هستند و پس از تاييد گرفتن ديگر كاري با شما نخواهند داشت. هم چنين اگر شما با احترام با خانواده همسرتان برخورد كنيد، علاقه همسرتان نيز به شما بيشتر مي‌شود.

ديدگاه‌تان را عوض كنيد

همه‌ي انسانها نقاط ضعف و قوت دارند. اگر بدون قضاوت و تعصب نگاه كنيد حتما يك نقطه مثبت در زندگي با خانواده همسرتان پيدا مي‌كنيد. همچنين آنها مسلما به آن بدي كه شما فكر مي‌كنيد نيستند و خوبي‌هايي نيز دارند. با اين تغيير نگرش، برخورد شما نيز با خانواده همسرتان تغيير مي كند و مسلم است كه در صورت برخورد خوب، آنها نيز با شما بهتر برخورد مي كنند.

حفظ اطلاعات خصوصي

در عين حال كه شما موظف هستيد به خانواده احترام بگذاريد بايد حد و مرز هايي نيز براي خودتان مشخص كنيد. لزومي ندارد در صحبتهايتان تمامي اطلاعات روزمره و خصوصي زندگيتان را فاش كنيد. گفتن اين اطلاعات، زمينه را براي دخالت هاي بيجاي خانواده در زندگيتان ايجاد مي كند. همه اين موارد را مي‌توانيد با مشاور متخصصي كه صميمانه به حرف‌هاي شما گوش مي‌كند مطرح كنيد و به راه‌حل عملي برسيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه زندگي با خانواده همسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : زندگي با خانواده همسر | چند ترفند براي برقراري صلح

امتیاز:
بازدید:
برچسب: زندگي با خانواده همسر،
موضوع:
[ ۷ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۴۷:۲۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی