مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

كانابيس چيست؟

كانابيس ها از مواد اعتياد آور از گياه شاهدانه به دست مي‌آيند. تمامي مشتقات شاهدانه داراي ماده مؤثر THC هستند كه با انجام تست‌هايي نظير تست ماريجوانا در بدن قابل شناسايي است. THC با تأثير بر سيستم اعصاب مركزي باعث ايجاد تغييراتي در ادراك و تفكر فرد مي‌شود. تفاوت انواع فرآورده‌هاي كانابيس در مقدار THC موجود در آن‌ها است. 

 

انواع فرآورده هاي كانابيس

گياه شاهدانه در اشكال مختلفي مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه با توجه آن مواد مختلفي به دست مي‌آيند كه در ادامه آن‌ها را با يكديگر مرور خواهيم كرد:

گل يا ماريجوانا

ماريجوانا در بين مصرف كنندگان با نام ويد نيز شناخته مي‌شود. ماريجوانا از خشك كردن سرشاخه‌ها و  برگ‌هاي گياه شاهدانه به دست مي‌آيد و در دسترس ترين شكل از اين ماده است. بسياري از افراد فكر مي كنند گل ماده اي بي خطر است. اما تنها تفاوت آن با ساير كانابيس ها در ميزان كمتر ماده THC است. با اين حال THC ماده اي خطرناك و با اثرات روانگردان است، به همين دليل مصرف ماريجوانا نيز مانند ساير مواد مخدر شما را با خطرات و عوارض جسمي و رواني مواجه مي كند. البته معمولا اين عوارض به مرور خود را نشان مي‌دهند. از جمله مهم‌ترين خطرات مصرف گل مي توان به احتمال بروز علائم سايكوز يا دچار شدن به انواع اختلالات رواني مزمن اشاره كرد.

حشيش و روغن حشيش

حشيش از قديمي‌ترين انواع كانابيس ها است كه از صمغ گياه شاهدانه و خشك كردن آن به دست مي‌آيد. با استفاده از برخي حلال‌ها مثل بوتان مي‌توان از صمغ گياه شاهدانه روغن حشيش را نيز به دست آورد. ماده به دست آمده از استخراج به وسيله بوتان BHO نام دارد. حشيش، ميزان THC بسيار بالايي دارد و به همين خاطر ميزان تأثيرگذاري آن 7 تا 10 برابر از ماريجوانا بيشتر است.

تنتور

تنتور با استخراج الكل از گياه شاهدانه حاصل مي‌شود. تنتور مواد مفيد موجود در شاهدانه را شامل مي‌شود و استفاده دارويي دارد اما با غير قانوني شدن كانابيس ها ديگر استفاده نمي‌شود. 

ساير فرآورده هاي گياه شاهدانه

موارد فوق همگي يا به صورت دخاني و يا خوراكي استفاده مي‌شوند. اما بعضي از فرآورده‌هاي كانابيس ها با روش‌هاي ديگري مثل قرار گرفتن روي پوست مصرف مي‌شوند. به اين صورت كه مواد شيميايي THC و CBD موجود در كانابيس به محصولاتي مثل لوسيون، اسپري، شامپو و صابون اضافه شده و در نتيجه به صورت پوستي جذب مي‌شوند. 

 

روش هاي استفاده از كانابيس ها

روش‌هاي مختلفي براي مصرف فرآورده‌هاي متفاوت شاهدانه وجود دارد. پركاربردترين روش‌هاي مصرف كانابيس ها شامل موارد زير هستند:

تدخيني (كشيدن)

رايج‌ترين و ساده‌ترين روش مصرف ماريجوانا كشيدن است. براي اين كار يك برگ كاغذ سيگار (پيپر) و مقداري ماده مخدر گل، به سادگي نياز مصرف كننده را برآورده مي‌كند. برخي توزيع كنندگان ماريجوانا حتي كار را از اين هم ساده‌تر مي‌كنند و آن را آماده مصرف و اصطلاحاً رول شده به فروش مي‌رسانند.

تجربه اجتماعي و مصرف با دوستان و دست به دست كردن گل، وجه مهمي براي مصرف كنندگان به شمار مي‌رود. به جز روش مرسوم استفاده از كاغذ سيگار، از  ديگر روش‌هاي مصرف تدخيني مثل پايپ نيز گاهي استفاده مي‌شود.

روش خوراكي

ماريجوانا به شكلي كه مرسوم است مورد مصرف خوراكي قرار نمي‌گيرد بلكه با روش‌هايي ماده THC از آن استخراج شده و استفاده مي‌شود. كيك گل كه به دشواري تهيه مي‌شود از مرسوم‌ترين انواع مصرف خوراكي ماريجوانا است. در اين روش، استخراج با موادي چرب مثل روغن، كره و شكلات انجام مي‌شود.

فرآورده‌هايي مثل روغن و تنتور قابل نوشيدن هستند. در روش خوراكي به دليل جذب از طريق دستگاه گوارش، THC اثرگذاري بيشتري داشته و براي مدت زمان طولاني‌تري در بدن باقي مي‌ماند. 

ساير روش ها

علاوه بر دو روش تدخيني و خوراكي روش‌هاي ديگري مثل دستگاه ويپر مشابه آنچه در سيگار الكتريكي وجود دارد و استفاده از فرآورده‌هايي كه از طريق پوست جذب مي‌شوند، كانابيس ها به مصرف مي‌رسند.

 

علائم و عوارض مصرف كانابيس ها

بسياري از اثرات مصرف كانابيس ها به وسيله ماده مؤثر THC موجود در آن ايجاد مي‌شود. اين ماده واكنش‌هاي جسمي و رواني خاصي را در فرد ايجاد مي‌كند. از جمله علائم و عوارض مصرف كانابيس ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

- علائم جسمي ؛ خشكي دهان و مجاري تنفسي، سرفه، قرمزي چشم، افزايش ضربان قلب و فشار خون و ...

- علائم رواني و اختلالاتي در عملكرد شناختي؛ احساس اضطراب و بي‌قراري شديد، بدبيني و پارانويا، سرخوشي زياد، بروز توهم و احتمال ابتلا به بيماري‌هاي سايكوتيك نظير اسكيزوفرني و يا تشديد آن‌ها

- افزايش احتمال سكته 

- تضعيف سيستم ايمني بدن فرد

- مصرف كانابيس ها در زمان بارداري و شيردهي باعث كندي رشد جنين و نوزاد مي شود و مي تواند به بروز انواع عقب ماندگي ها در كودك بيانجامد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مصرف كانابيس ها و مشتقات گياه شاهدانه مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : كانابيس ها (مشتقات شاهدانه، ماده مخدر گل، ماريجوانا و حشيش)

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كانابيس ها،
موضوع:
[ ۷ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۷:۳۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی