مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

كراك چيست؟

كراك در كشورهاي ديگر از ماده كوكائين گرفته مي‌شود و در طبقه مواد محرك قرار مي‌گيرد اما كراك موجود در ايران، در واقع همان هروئين فشرده است كه به صورت دود كردن استفاده مي شود، پس در طبقه مواد مخدر قرار مي‌گيرد. با اين حال تأثيرات تخريبي كراك چندين برابر از هروئين بيشتر است. براي آگاهي بيشتر مي توانيد مقاله علائم اعتياد به هروئين را مطالعه كنيد.

 

تست اعتياد به كراك

از آنجايي كه كراك مورد استفاده در ايران از مشتقات هروئين محسوب مي‌شود. تست‌هايي كه براي تشخيص اعتياد به هروئين وجود دارد در مورد كراك نيز كاربرد دارند. استفاده از آزمايش ادرار رايج‌ترين روش تست اعتياد به كراك محسوب مي‌شود. اما ممكن است بنا به شرايط از آزمايش‌هاي ديگري نظير نمونه خون، بزاق يا مو نيز استفاده شود. 

نمونه ادرار معمولاً به وسيله تست نواري و تست كروماتوگرافي سنجش مي‌شود. تست نواري به صورت كاست پلاستيكي در مطب يا حتي خانه در زمان كوتاه قابل انجام است اما تست كروماتوگرافي لايه نازك (TLC) است كه به تجزيه مواد داخل ادرار حتي در كمترين مقادير مي‌پردازد و دقت بالاتري دارد. اين تست معمولا در آزمايشگاه انجام مي شود.

از ميان تست‌هاي اعتياد به كراك استفاده از نمونه مو براي تشخيص اعتياد به كراك روش دقيق‌تري است و مي‌تواند مواد مصرفي توسط فرد در چند ماه گذشته را نيز نشان دهد، با اين حال به دليل گران بودن، اين تست كمتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد. 

 

چه زماني تست اعتياد به كراك منفي مي‌شود؟

افراد درگير در اعتياد از روش‌هاي مختلفي استفاده مي‌كنند براي اينكه بتوانند تست اعتياد خود را منفي كنند و اين مسئله را از ديگران پنهان نگه دارند. در ادامه به روش‌هايي كه براي منفي كردن تست استفاده مي‌كنند اشاره خواهيم كرد:

مصرف برخي از داروهاي ترك اعتياد

مصرف برخي از داروهايي كه در ترك اعتياد مورد استفاده قرار مي‌گيرند، پيش از تست اعتياد مي‌تواند نتيجه را تحت تأثير قرار دهد و آن را منفي كند. يكي از رايج‌ترين داروها در اين زمينه قرص ب2 يا بوپرنورفين است. اين دارو، داروي ترك اعتياد است و اگر با تجويز پزشك مصرف شود مي تواند در ترك اعتياد كمك شاياني به فرد بكند. اما مصرف خودسرانه اين دارو به دليل اثرات شبه افيوني آن منجر به اعتياد جديدي خواهد شد. هم‌چنين مصرف هم‌زمان اين داروها با مواد مخدر ديگر يا الكل پيامدهاي خطرناكي نظير تشنج و حتي مرگ را در پي خواهد داشت.  

ايجاد تغييراتي در نمونه

ممكن است كه افراد در نمونه ادرار خود تغييراتي ايجاد كنند كه منجر به منفي شدن تست اعتياد شود. ازجمله اين روش‌ها مي‌توان به رقيق كردن نمونه ادرار با آب اشاره كرد. البته عملاً به دليل مراقبت‌هايي كه در محل گرفتن نمونه انجام مي‌شود اين كار شدني نيست.

 تغيير دادن سطح PH نمونه ادرار

ريختن برخي از مواد در ادرار منجر به تغيير سطح PH در نمونه مي‌شود و آن را از اعتبار مي‌اندازد. ازجمله اين مواد مي‌توان به بزاق، مني، اشك، خون و  ناخن اشاره كرد. البته در اكثر اين موارد آزمايشگاه به تست مشكوك مي‌شود و تست تكميلي TLC را اجرا مي‌كند؛ اين تست بسيار دقيق است و امكان تقلب را به طور كل از بين مي‌برد.

 

تست اعتياد به كراك | با جواب مثبت تست چه بايد كرد؟

مثبت شدن جواب اعتياد براي خيلي از افراد به‌خصوص خانواده‌ها شوك بزرگي محسوب مي‌شود و فشار رواني و نگراني بسيار زيادي را به همراه مي‌آورد. اما مهم‌ترين اصل در اين زمان اين است كه شما بتوانيد آرامش خودتان را حفظ كنيد و به دنبال بهترين راه‌حل باشيد؛ چرا كه نحوه برخورد اطرافيان و نوع حمايت‌هايي كه افراد درگير در اعتياد دريافت مي‌كنند در ترك و كنار گذاشتن مواد تأثير بسزايي دارد.

تلاش كنيد كه از روش‌هاي قهرآميز، نظير تهديد، بحث و درگيري براي ترك دادن فرد استفاده نكنيد. چراكه اين روش‌ها مي‌توانند كاملاً اثرات عكس داشته باشند و باعث ايجاد مقاومت در فرد شوند. براي آنكه بهترين راه حل را پيدا كنيد مي توانيد به مشاوره ترك اعتياد مراجعه كرده و از يك مشاور روانشناس كه در زمينه اعتياد تخصص دارد كمك بگيريد. روانشناس با آموزش بهترين روش هاي برخورد به شما كمك مي كند تا بتوانيد سبك رفتاري موثري را در ارتباط با فرد معتاد پيش بگيريد و با حمايت هاي خود در مسير ترك به او كمك كنيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه تست اعتياد به كراك مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره  9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : تست اعتياد به كراك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تست اعتياد به كراك،
موضوع:
[ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۳۹:۳۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی