مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

دوكسپين و موارد مصرف آن

داروي دوكسپين يك دارو با ساختار آنتي هيستامين است كه بر اي درمان اختلالات اضطرابي، افسردگي و حالت هاي اختلال دوقطبي استفاده مي‌شود. دوكسپين عملكرد انتقال‌دهنده هاي عصبي را تحت تاثير قرار مي‌دهد و از اين طريق به درمان افسردگي و اضطراب كمك مي‌كند. اين دارو همچنين در درمان خارش هاي ناشي از اگزما، انواع سردرد، مشكلات پوستي و بيخوابي استفاده مي‌شود. بهتر است بدانيد دوكسپين داروي خواب‌آوري هم هست. 

 

عوارض جانبي دوكسپين

دوكسپين ممكن است با عوارض جانبي نيز همراه باشد. در صورت بروز و تداوم هر يك از مشكلات زير به پزشك مراجعه كنيد. عوارض جانبي دوكسپين به ترتيب زير هستند:

-خشكي دهان

-تاري ديد

-يبوست

-خواب آلودگي

-خستگي

-صرع

-لرزش بدن

-افزايش فشارخون

تپش قلب

-مشكلات پوستي

-حساسيت به نور

-خارش نقاطي از بدن

-تهوع

-اسهال

-بي‌اشتهايي

-اختلال در عملكرد جنسي طبيعي زن و مرد

-گيجي

-افزايش وزن

-احساس ضعف و كم رمقي

-گر گرفتگي

-گلو درد

-عطسه و گرفتگي بيني

-سردرد

-وزوز گوش

-افزايش تعريق بدن

-عدم هماهنگي حركتي

-تورم پستان

-ديدن خواب‌هاي عجيب و غريب

-توهم

 

تداخلات دارويي

مصرف همزمان دوكسپين با برخي از دارو ها تداخل دارد و بهتر است در صورت مصرف هرگونه دارو به پزشك خود اطلاع دهيد. برخي از مهمترين اين دارو ها عبارت اند از:

-دارو هاي حاوي الكل

-داروي هاي ضد تيروئيد

-دارو هاي ضد صرع

-داروهاي ضد فشار خون

-آمي تريپتيلين

-بوسپيرون

-سيتالوپرام

-سيكلوبنزاپرين

-دكسترومتورفان

-اميودارون

ا-مي سولپرايد

اموكسپين

آلبوترول

كلونيدين

فنوتيازين

فورازوليدون

پروكاربازين

سلژيلين

 

موارد منع مصرف دوكسپين

دوكسپين براي برخي از بيماران منع مصرف دارد. در صورت وجود هرگونه بيماري، به پزشك خود اطلاع دهيد. موارد منع مصرف دوكسپين به اين ترتيب هستند:

-حساسيت به دوكسپين

-بيماري گلوكوم

-بيماري استعداد احتباس ادراري

-بيماري تيروئيد

-مشكلات كبدي

-مشكلات كليوي

-مشكلات قلبي و عروقي

-اختلالات خوني

-اختلالات گوارشي

-بالا بودن فشار كره چشم

-حملات تشنج

 

داروي دوكسپين : مصرف در دوران بارداري و شيردهي

دوكسپين ممكن است باعث ايجاد عوارض جانبي بر روي نوزاد شود. در صورتي كه  در دوران بارداري هستيد حتماً با پزشك خود مشورت كنيد. اگر مصرف دارو لازم باشد، طبق تجويز پزشك بايد مصرف شود. دوكسپين از طريق شير وارد بدن نوزاد مي‌شود و در صورتي كه دوز آن بالا باشد باعث ايجاد عوارض جانبي در نوزاد مي‌شود. براي مصرف دوكسپين در دوران شيردهي نيز با پزشك خود مشورت كنيد.

 

داروي دوكسپين : ميزان مصرف

براي اينكه دوكسپين اثر خود را بگذارد مدتي وقت لازم است. ممكن است در ابتداي مصرف، افسردگي بيشتر شود و فرد تغييرات رفتاري شديدي را تجربه كند. اثرات ضد اضطرابي دوكسپين زودتر از اثر ضد افسردگي آن شروع مي‌شود و تاثيرات ضد افسردگي 2 الي 3 هفته پس از مصرف شروع مي‌شود.

كودكان و نوجواناني كه دوكسپين مصرف مي‌كنند، تغيير روحيه و رفتار شديدي پيدا مي‌كنند و بهتر است تحت نظر اطرافيان باشند. مصرف دوكسپين در سالمندان بايد با دوز پايين شروع شود و در هنگام مصرف نيز بايد تحت نظر و مراقبت اطرافيان باشند. قطع مصرف دوكسپين نيز بايد تدريجي و تحت‌نظر پزشك باشد.

دوكسپين با خواب آلودگي همراه است و بهتر است كه پس از مصرف اين دارو از انجام كارهايي مثل رانندگي كه نياز به هوشياري كامل دارند خودداري كنيد. همچنين در هنگام مصرف دوكسپين از مصرف الكل و ساير فراورده هاي آن خودداري كنيد.

دارو را طبق تجويز پزشك مصرف كنيد و از مصرف خودسرانه و تغيير دوز آن به شدت پرهيز كنيد. براي درمان افسردگي بهتر است از ابتدا با مشاور متخصص در تماس باشيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه دارو ها مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : داروي دوكسپين (Doxepin) همه آنچه مي خواستيد بدانيد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: داروي دوكسپين،
موضوع:
[ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۲۳:۰۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی