مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

تربيت فرزندان موفق | والدين موفق چه مي‌كنند؟

تربيت فرزندان موفق همانند سرمايه گذاري براي آينده است. ممكن است والدين سوالات و ابهامات زيادي در اين زمينه داشته باشند مانند اينكه از چه سني كودك را تربيت كنيم؟ تربيت فرزندان موفق باعث مي‌شود كه والدين در آينده ارتباط بسيار خوبي با فرزندانشان داشته باشند و همچنين فرزنداني متعهد و سالم به جامعه تحويل دهند. اين والدين ارتباط قوي و عميقي با فرزندانشان دارند و  سعي مي‌كنند نياز هاي آنان را به خوبي بشناسند. از فرزندان خود به طور كامل حمايت مي‌كنند ولي در صورت نياز از تنبيه كردن نيز كوتاهي نمي‌كنند. انجام برخي كارها در موفق بودن فرزندان بسيار موثر است. در ادامه به بررسي اين راه‌ها مي‌پردازيم. والدين موفق مي‌توانند فرزنداني موفق تربيت كنند. اگر بخواهيم چند ويژگي والدين موفق را بصورت خلاصه ذكر كنيم بايد به اين موارد اشاره كنيم:

-به مهرورزي به فرزندان و ارتباط حسي و فيزيكي اهميت مي‌دهند

-در قوانين و مقررات تربيتي خانواده ثبات دارند

-خودشان درست رفتار مي‌كنند و فقط حرف نمي‌زنند

-موفق بودن را تمرين مي‌كنند و به فرزندان نشان مي‌دهند

- سلامتي و نشاط فرزندان برايشان مهم است

 

راه هاي تربيت فرزندان موفق

والدين موفق والديني هستند كه به يادگيري مهارت‌هاي فرزندپروري و سبك‌ هاي فرزندپرورياهميت مي‌دهند. توجه داريد كه تربيت فرزند كاري تخصصي است؛ به همين دليل بهتر است در مسائل چالش‌برانگيز خانواده مشاوري متخصص در كنار خود داشته باشيد. در اينجا به اصول تربيتي مي‌پردازيم كه مي‌تواند به عنوان پايه و اساس موفقيت كودكان شما در آينده محسوب شوند. 

تربيت فرزندان موفق | اهميت دادن به نقش فرزندان

يكي از مهمترين اصول تربيتي، اهميت دادن به نقش فرزندان و جايگاه آنها در خانواده است. كودكان در ابتدا توانايي اين را ندارند كه جايگاه خود را در خانواده اثبات كنند و اين مهم بايد توسط پدر و مادر تقويت شود. والدين بايد به نظر و عقيده فرزندان احترام بگذارند و آنها را در تصميم‌هاي كوچك مربوط به خود و خانواده سهيم كنند. كودكان بايد باور داشته باشند كه در خانواده اهميت دارند.

تربيت فرزندان | افزايش تمركز

كودكان دوست دارند كه به انجام فعاليتهاي مورد علاقه‌شان بپردازند. والدين مي‌توانند با توجه به علاقه‌منديهاي كودكان، تمركز كردن را در آنها تقويت كنند. مثلا اگر فرزندتان به نوشتن يا نقاشي علاقه‌مند است مي‌توانيد وسايل مورد نياز مثل تخته وايت برد يا بوم نقاشي براي او تهيه كنيد تا با علاقه و تمركز بيشتر به انجام اين فعاليتها بپردازد. اين كارها به افزايش تمركز در كودكان كمك بسياري مي‌كند.

تربيت فرزندان | اعتماد به نفس و خوداتكايي

روانشناس كودك مي‌تواند روش‌هاي موثري براي تقويت اعتماد بنفس در فرزندان در اختيار شما قرار دهد. در صورتي كه فرزندان ياد بگيرند كه خودشان كارهايشان را انجام دهند و تا حد لازم مستقل باشند، به اعتماد به نفس  و خوداتكايي مي‌رسند و راحت‌تر وارد اجتماع مي‌شوند و در تعامل با محيط و كارهاي خود به موفقيت بيشتري مي‌رسند. اين كودكان مي‌توانند روي پاي خودشان بايستند و وابستگي كمتري به والدين‌شان داشته باشند. مثلا اجازه دهيد كه كودكان لباسهايشان را به تنهايي بپوشند و بندِ كفشهايشان را خودشان ببندند. در صورتي كه كاري را اشتباه انجام مي‌دهند آن ها را سرزنش و تحقير نكنيد و اجازه دهيد به مرور ياد بگيرند تا اعتماد به نفس بيشتري به دست آورند.

تربيت فرزندان | ارتباط با ديگران و عضو تيم بودن

كودكان بايد بياموزند كه عضو تيمهاي مشخص باشند و رفتار در گروه را تمرين كنند. كودكان خيلي زود وارد اجتماع مي‌شوند اما اين كه در برخورد با ديگران و رفتارهاي گروهي چگونه عمل كنند، به آموزش و تربيت والدين شان بستگي دارد. فرزندانتان را تشويق كنيد تا وارد تيم شوند و در مورد وظايف و مسئوليت‌هايشان به آنها هشدار دهيد. توجه داشته باشيد كه آموزشهاي فرزندتان در مقابل دوستانش نباشد و هرگز او را با دوستانش مقايسه نكنيد. اگر فرزند شما بيش از حد درونگراست و از جمع مي‌گريزد حتماً اين مساله را با روانشناس خانواده درميان بگذاريد. 

تربيت فرزندان | آموزش زبان دوم

لازم است تا كودكان علاوه بر زبان مادري به يك زبان ديگر نيز مسلط باشند. در اكثر جوامع، زبان انگليسي به عنوان زبان دوم انتخاب مي‌شود ولي اين انتخاب مي‌تواند بسته به اهداف و شرايط شما متفاوت باشد. با توجه به نقش زبان دوم در جامعه امروزي، يادگيري آن ضرورتي براي رسيدن به موفقيت است.

تربيت فرزندان | آزادي براي انتخاب مسير

اين كه مسير و اهداف فرزندان تحت تاثير عقايد و اهداف والدين باشد، مانعي براي رسيدن آن ها به موففيت در آينده است. در صورتي كه شما مسير و هدف فرزندتان را از قبل مشخص كرده باشيد، ديد و نگرش او محدود مي‌شود و ديگر فرصتي براي شكوفايي پيدا نمي‌كند. تا حد امكان به كودك خود اجازه دهيد تا متناسب با سنش تجربه كسب كند و با مشورت شما، راه خود را انتخاب كند.

تربيت فرزندان | برخورد با شكست

شكست، بخشي از زندگي و لازمه رسيدن به موفقيت است. كودكان بايد ياد بگيرند كه هميشه امكان موفقيت وجود ندارد و در صورت شكست خوردن بتوانند با آن كنار بيايند و براي موفقيت بعدي تلاش كنند. در صورتي كه فرزندتان دچار شكست هاي كوچكي شد به او بگوييد كه مشكلي نيست و مي‌تواند دفعه بعد موفق شود و در هنگام موفقيت بعدي او را تشويق كنيد و تا حد ممكن شكست‌هاي قبلي‌اش را به خاطرش نياوريد.

 

نقش روانشناس كودك در تربيت فرزندان

روانشناس كودك سعي مي‌كند با استفاده از روشها و رويكردهاي مختلف، جنبه‌هاي روحي، رواني، رفتاري و شناختي كودكان را به تعالي برساند و  مهارتهايي همچون مهارت حل مساله، افزايش تاثيرات مثبت فردي و افزايش ارزش هاي انسان دوستانه را در كودكان تقويت كند. همچنين روانشناس كودك مانند پلي بين والدين و كودكان است و با آموزش مهارت هاي فرزند پروري، والدين را در جهت تربيت فرزندان موفق ياري مي‌كند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه فرزندپروري مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : تربيت فرزندان موفق | چگونه فرزندان موفقي داشته باشيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تربيت فرزندان موفق،
موضوع:
[ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۳۲:۴۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی