مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

پوشش والدين در حضور فرزندان : سوالات كودكان

بطور طبيعي كودك ابتدا با بدن خود آشنا مي‌شود و سپس وقتي بزرگتر شد متوجه بدن پدر و مادر و ديگر اعضاي خانواده. اولين محيط فرزندان براي درك مسائل انساني، خانواده است. كودكان در همه تجربيات خود به دنبال پاسخ سوالات خود هستند. حمام كردن، لباس پوشيدن،‌ديدن لباسهاي زير پدر و مادر و پوشاندن اندام‌هاي خصوصي همه و همه براي كودكان سوالاتي ايجاد مي‌كنند. سوال درمورد تفاوت‌هاي جنسيتي زن و مرد ممكن است از زماني كه كودك شما به حرف مي‌افتد بوجود بيايد.  فرزندان از نوع پوشش والدين مفهوم حريم خصوصي و نزديكي و دوري آدمها را درك مي‌كنند. آنها از طريق مشاهده ظاهر پدر و مادر و نوع روابط آنها با ديگران متوجه رفتارهاي مورد قبول عرف خانواده و جامعه مي‌شوند. بهتر است از رشد شناختي كودك اطلاع داشته باشيد و در همه مراحل رشد با مشاور متخصص كودكان كمك بگيريد. 

بهترين پوشش والدين در حضور فرزندان

حتي فرزند ۲ - ۳ ساله شما همه چيز را مي‌بيند و مي‌فهمد و در حافظه ثبت مي‌كند. افراط و تفريط در زمينه پوشش كار را خراب مي كند؛ هم سختگيري بيش از حد و هم آزادي كامل در اين موضوع اثرات مخربي به دنبال خواهد داشت. سعي كنيد حد معقولي از پوشش را براساس معيارهاي اخلاق جنسي كه در همه فرهنگ‌ها مشترك است رعايت كنيد. براي مثال مشخص است كه برهنگي كامل در مقابل فرزندان درست نيست. در برخي خانواده‌ها، حساسيت بيشتري روي مادران و دختران وجود دارد، اما از نظر ماهيت موضوع تفاوتي وجود ندارد. براي مردان و پسران نيز خطوط قرمزي وجود دارد كه بهتر است رعايت شود. بهترين پوشش خصوصاً براي مادران لباسهايي است كه تنگ و بدن‌نما و يا كاملاً باز نباشد. خصوصاً در دورانبلوغ جسمي و جنسي پسران بايد مراقب پوشش جنس مخالف در خانواده بود. 

پوشش والدين در حضور فرزندان : افراط در پوشش

توجه كنيم كه نوع رفتار والدين با فرزندان به سبك هاي فرزندپروري آنها بستگي دارد. گفتيم كه افراط و تفريط در قضيه پوشش مضراتي براي فرزندان در پي دارد. كودكي كه پدر و مادرش لباسهاي بسيار پوشيده در خانه مي‌پوشند، متوجه ممنوعيت‌هايي مي شود و در مي‌يابد كه بايد هميشه خودش را حفظ كند. ممكن است به دليل محدوديت زيادي، كنجكاوي شديد جنسي در اين كودك بوجود بيايد كه مناسب سن او نخواهد بود. گاهي ممكن است سوال هايي براي بچه‌ها پيش بيايد؛ اما خجالت بكشند و از پرسيدن آنها خودداري كنند و يا از پدر و مادر بترسند. بطور كلي بايد به رفتار طبيعي نزديك شد و از ايجاد حساسيت‌هاي نابجا براي كودكان جلوگيري كرد. 

پوشش والدين در حضور فرزندان : افراط در آزادي

درهرصورت، چه پدر و مادر خود را كامل بپوشانند و چه آزادانه‌تر لباس بپوشند، سوالهاي زيادي در ذهن بچه‌ها شكل مي گيرد. پوشش آزاد و راحت والدين روي زمان بلوغ جنسي تاثيري ندارد و بچه ها بطور معمول از 4-3 سالگي در مورد جنسيت خودشان، جنس مخالف و... سوال مي پرسند. اينكه پدر و مادر آزاد لباس پوشيده باشند و اندام خود را در معرض نگاه بچه قرار دهند يا خيلي خود را بپوشانند هم تاثير چنداني در از بين رفتن سوالات اساسي ندارد. اما بايد توجه داشته باشيد پوشش راحت و باز در خانه، باعث مي شود كودك متوجه حد و مرزها نشود و دچار سرگرداني شود. ممكن است متوجه نشود كجا چطور لباس بپوشد و چه كند. يا نفهمد پوشيدن چنين لباس هايي در حريم خانه مجاز است و نبايد جلوي غريبه ها آنها را بپوشد. 

پوشش پدر و مادر در حضور فرزندان : از چه سني شروع كنيم؟

راهكار اين است كه به سوالات خاص كودك راجع به بدن و لباسهايش توجه كنيد. وقتي فرزند شما راجع به اندام‌هاي جنسي يا نحوه به دنيا آمدن بچه سوال مي‌پرسد معلوم است كه كنجكاو شده است. از اينجا به بعد بايد بيشتر مراقب لباس پوشيدن خود باشيد. مثلا زماني كه كودك متوجه مي شود لباس مادرش، باز است يا نه و كداميك از اندام هاي بدنش پيداست. والد غيرهمجنس از 4-3 سالگي و والد همجنس بايد از 6-5 سالگي در انتخاب لباس‌هايي كه در حضور فرزندشان مي‌پوشند، بيشتر دقت كنند. حمام رفتن كودكان با والدين بهتر است با رعايت نكات اخلاقي باشد. 

پوشش والدين در حضور فرزندان : آموزش عملي 

كودكان معمولا ديدگاه دقيقي در مورد خوب و بد كارها ندارند و والدين را الگوي خود قرار مي‌دهند. كودك بايد ياد بگيرد كه هرگز نبايد لباسش را در جمع و وقتي فردي حضور دارد، عوض كند حتي اگر اين فرد والد غيرهمجنس باشد. پدر و مادر بايد با پوشش خود بطور غيرمستقيم به كودك آموزش مي‌دهند. براي آموزش اين نكته بايد حريم شخصي را حفظ كنند و جلوي فرزندشان لباس عوض نكنند تا او هم اين رفتار را بياموزد. نبايد فرزند متوجه شود والدينش حريمي با هم در لباس پوشيدن ندارند. 

پوشش پدر و مادر در حضور فرزندان : آموزش براي جلوگيري از انحرافات

با كمك گرفتن از كتاب‌هاي آموزشي و همچنين مشاور متخصص، تفاوت‌هاي زن و مرد را از نظر آناتومي به فرزندان توضيح دهيد؛ اينكه چه اندام‌هايي خصوصي است و چرا بايد همه خردسالان و بزرگسالان آنها را بپوشانند. اگر نحوه آموزش والدين و مربيان درست باشد، بچه‌ها مسائل مربوط به بدن و پوشش را خيلي خوب درك مي‌كنند. رفتارهاي بي‌قاعده باعث سردرگمي كودكان مي‌شود. مثلا اگر مادري در حضور ديگران و بي‌توجه به اينكه شخصي كه وارد خانه شده كيست، لباس باز بپوشد، كودك را گيج مي كند. اين رفتار باعث مي‌شود كودك نياموزد پوشش در حضور افراد مختلف بايد متفاوت باشد. سردرگمي كودكان در چنين مساله مهمي خطرناك است. خوب است نكات تربيتي فرزندان و آموزش والدين را هم مطالعه كنيد. براي آموزش مسائل مهم به فرزندان بهتر است از مشاوري متخصص كمك بگيريد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه پوشش والدين در حضور فرزندان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با  شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : پوشش والدين در حضور فرزندان | تاثير پوشش نامناسب والدين در خانه بر فرزندان

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۵۷:۴۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی