مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

ترك اعتياد به شيشه در خانه | اعتياد شيشه چيست؟

شيشه (كريستال دي متامفتامين هيدروكلريد) ماده‌ي مخدري است به رنگ‌هاي آبي، صورتي و سبز كه به صورت خوراكي، تزريق، از طريق بيني، تدخين و كشيدني مصرف مي‌شود. علائم و نشانه هاي اعتياد به شيشه را در مقاله مستقلي توضيح داده‌ايم. در سالهاي اخير متاسفانه سن ابتلا به اين اعتياد پايين آمده است. اغلب افراد براي رهايي از تنش و استرس و مشكلات زندگي، به مصرف شيشه روي مي‌آورند. اعتياد به شيشه بعد از مدتي آسيب‌هاي جسماني و رواني زيادي ايجاد مي‌كند و كليه عملكردهاي اجتماعي، شغلي، عاطفي و ... فرد را مختل مي‌نمايد. اگر فردي تصميم جدي براي ترك اعتياد دارد،‌ بهتر است از همين اول راه با مشاوري متخصص همراه باشد. 

ترك اعتياد به شيشه براي دوري از عوارض جسماني

_بروز حالت‌هاي تهاجمي در فرد به دليل افزايش ميزان دوپامين در مغز

_بروز اختلالات خواب

_مشكلات قلبي و مغزي

_بي‌اشتهايي

_عفونت‌هاي پوستي و دهاني

_پوسيدگي دندان‌ها

_گرفتگي عضلاني و پارگي رگ‌ها

_تعريق شديد، لرزش و تشنج

_بوي بد و خشكي دهان

_حالت تهوع و استفراغ

_اسهال

_گيجي و حالت‌هاي پريشاني

_بالا رفتن فشار خون و افزايش ضربان قلب

_گلگون شدن چهره

_افزايش دماي بدن

ترك اعتياد به شيشه براي دوري ازعوارض رواني

-افسردگي

-پرخاشگري

-سرخوشي و نشاط بيش از حد

-بدبيني

-اضطراب و بي‌قراري

-پاركينسون

-افت عملكرد حافظه

-بروز رفتارهاي جنون آميز

-اسكيزوفرني

-حمله‌هاي پانيك

-تحريك پذيري

در مصرف شيشه مهمترين عارضه‌اي كه در فرد بروز پيدا مي‌كند افسردگي است. براي كاهش علائم رواني مصرف شيشه توصيه مي‌شود با روان‌شناس متخصص مشورت كنيد تا بتوانيد علاوه بر ترك اعتياد، از نشانه‌هاي رواني اين ماده مخدر در امان باشيد. 

همچنين اين نكته را در نظر داشته باشيد كه ترك اعتياد به شيشه نيز باعث بروز عوارضي در فرد مي‌شود كه اين عوارض همزمان با پيشرفت روند بهبودي بيمار به تدريج از بين مي‌روند. خستگي بيش از حد، افسردگي و نااميدي، اختلال در خواب، تمايل به انزوا و تنهايي، تمايل به مصرف دوباره مواد، افزايش اشتها و.. از جمله عوارضي هستند كه در زمان ترك ممكن است بروز پيدا كند و مشورت با روان‌شناس متخصص باعث مي‌شود بتوانيد اين علائم را كنترل كنيد و به تدريج آن‌ها را از بين ببريد.

 

ترك اعتياد به شيشه در خانه

در صورتي ترك اعتياد به شيشه در فرد بيمار نتيجه‌بخش خواهد بود كه وي تمايل و رغبت به ترك داشته باشد و اگر فرد به اجبار ترك داده شود نتيجه‌ي درمان موثر نخواهد بود. همچنين آگاهي فرد از روند درمان باعث نتيجه بخش بودن درمان مي‌شود. ترك اعتياد به شيشه به طور كامل ۲ تا ۸ ماه طول مي‌كشد و مدت زمان ترك آن بستگي به مقدار و مدت زمان مصرف، آمادگي روحي و بدني، مقاومت بدني فرد و تمايل فرد به ترك دارد.

ترك شيشه روش‌هاي گوناگوني دارد و يكي از روش‌هاي آن ترك اعتياد در خانه است. اگر فردي مدت زمان طولاني و مقدار زيادي از اين ماده‌ي مخدر را مصرف كند، به دليل تاثيري كه شيشه روي جسم و ذهن فرد گذاشته است ممكن است در زمان ترك در خانه دچار مشكل شود.  اما اگر زير نظر پزشك و روان‌شناس قصد ترك شيشه در خانه را داشته باشد، احتمال موفقيت بيشتر خواهد بود. براي ترك شيشه در خانه ابتدا بايد به پزشك مراجعه كنيد تا با انجام معاينات و آزمايشات داروهاي مناسب را براي شما تجويز كند. در اوايل ترك، مصرف شيشه به صورت كامل قطع نمي‌شود. داروهاي مناسب در زمان ترك شيشه حتما بايد با مشورت و تجويز پزشك مصرف شود؛ زيرا اگر به صورت خودسرانه اين داروها مصرف شود ممكن است عوارض جبران ناپذيري روي جسم و ذهن فرد بگذارد.

 

مراحل ترك اعتياد به شيشه در خانه

سم زدايي از بدن اولين گام براي ترك اعتياد به شيشه در خانه است. سم‌زدايي با استفاده از دارو، رژيم غذايي مناسب و طبق نظر پزشك صورت مي‌گيرد. در اين دوره ممكن است فرد به خواب عميقي برود كه ۱ تا ۳ روز طول مي‌كشد. بعد از اين دوره فرد وارد دوره‌ي خماري مي‌شود و به دليل عدم مصرف شيشه مقدار زيادي از آب و مواد معدني بدن خود را از دست مي‌دهد و از نظر جسماني و رواني ضعيف و شكننده مي‌شود و تنها راه حل مناسب را مصرف دوباره‌ي مواد مخدر مي‌داند. اين دوره ۲ تا ۱۴ روز طول مي‌كشد و مدت زمان آن بستگي به شرايط جسماني و رواني بيمار دارد. براي اينكه اين دوره به خوبي سپري شود بيمار بايد تغذيه‌ي مناسب داشته باشد و تحت نظر پزشك و روان‌شناس باشد.

مرحله‌ي بعدي محروميت شيشه يا نسخ نام دارد و مدت زمان آن ۳۰ تا ۹۰ روز است. در اين دوره فرد از نظر رواني واكنش‌هاي هيجاني نامناسبي دارد و حتي ممكن است اقدام به خودكشي كند. در اين دوره دوباره به مصرف شيشه تمايل پيدا مي‌كند و حتي ممكن است آن را مصرف كند، بنابراين توصيه مي‌شود روند درمان فرد معتاد به شيشه با مشورت روان‌شناس ادامه پيدا كند تا فرد بيمار از نظر رواني آمادگي كامل براي ترك را پيدا كند. اصول ۱۲ قدم نيز براي ترك شيشه و حتي مواد مخدر ديگر نيز موثر است.

 

دارو درماني براي ترك اعتياد به شيشه

 داروهايي كه پزشك متخصص تجويز مي‌كند براي كاهش علائم ترك اعتياد به شيشه و افزايش تحمل فرد معتاد به شيشه مناسب است. ميزان مصرف و دوز اين داروها بستگي به شرايط جسماني و رواني فرد معتاد دارد. مدت زمان مصرف آن تا دو هفته است و پس از آن داروهاي جديدي تجويز مي‌شود. در اين مدت به تدريج ميزان مصرف شيشه در فرد پايين مي‌آيد.

در زمان ترك فرد بيمار با مسائل و مشكلات عاطفي مثل افسردگي مواجه مي‌شود كه درمان آن‌ها بدون مشورت با روان‌شناس متخصص قابل كنترل و مديريت نيست، به همين دليل حتي ممكن است اعتياد فرد پس از ترك نيز دوباره برگردد. با مشورت روان‌شناس مي توان علائم رواني ترك اعتياد به شيشه را كاهش داد و با تجويز داروهاي مناسب اين علائم را مديريت كرد.

 

نكاتي درمورد ترك اعتياد به شيشه

-نبايد بدون مشورت پزشك و روان‌شناس و به صورت خودسرانه براي درمان اقدام كنيد زيرا ترك شيشه از حساسيت بالايي برخوردار است و روش درمان مخصوص به خود را دارد. حتي اگر قصد ترك اعتياد به شيشه در خانه را داريد بايد با پزشك خود مشورت كنيد تا از لحاظ جسماني و رواني آسيب نبينيد.

-اين نكته را در نظر داشته باشيد كه براي اثر بخش بودن و ترك دائمي شيشه، بعد از ترك نبايد با دوستان قديمي، پاتوق‌هاي مصرف مواد و مكان‌هايي كه يادآور اين مسئله هستند ارتباط داشته باشيد. زيرا ممكن است دوباره به مصرف مواد ترغيب شويد. بعد از ترك شركت در جلسات روانكاوي و گردهمايي‌ها نيز بايد تداوم داشته باشد. 

-مواد مخدري مانند شيشه، هروئين و ... تاثيرات زيانباري روي بدن فرد مي‌گذارد و باعث ضعيف شدن و از دست دادن مواد معدني و ويتامين‌ها از بدن مي‌شود، و بايد اين كمبودها را با استفاده از تغذيه‌ي مناسب و رژيم غذايي سالم جبران كرد. ميوه‌ها، سبزيجات و صيفي‌جات حاوي ويتامين‌هاي گروه‌هاي A.B.C مانند كيوي، گوجه فرنگي، شلغم، اسفناج، سيب زميني، مركبات، خانواده‌ي كلم‌ها، هويج، زرد آلو، بادام زميني، قارچ، پرتقال، ليمو و... مي‌باشد.

-فردي كه به شيشه اعتياد دارد نيازمند حمايت‌هاي خانوادگي و اجتماعي است و نبايد آن‌ها را از اين حمايت‌ها محروم كنيد.

 

مركز مشاوره ترك اعتياد به شيشه هنر زندگي

مركز مشاوره هنر زندگي آماده است كه با كادر متخصص خود پاسخگوي سوالات و مشكلات شما باشد. شما مي توانيد از خدمات مشاوره تلفني و حضوري مركز مشاوره هنر زندگي در هر جايي كه هستيد بهره مند شويد. استفاده از مشاوره ترك اعتياد تلفني مي تواند راهكار مناسبي براي شما باشد تا بتوانيد در كمترين زمان به پاسخ سوالات خود دست يابيد و شرايط را قبل از بدتر شدن تحت كنترل بگيريد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ترك اعتياد به شيشه در خانه مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : ترك اعتياد به شيشه در خانه | راهنماي كامل ترك شيشه در خانه

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۳۱:۳۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی