مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

اعتياد به كراك : كراك (crack) چيست؟

كراك يكي از مواد اعتياد آور آزمايشگاهي و محرك است كه بر سيستم عصبي مركزي انسان تاثير مي‌گذارد و با بالا بردن خلق، باعث سرخوشي زياد در فرد مي‌شود. كراك يكي از فراورده هاي كوكائين است و از نظر تركيبات و مكانيزم اثر بسيار شبيه آن است. كراك به اشكال مختلف كوچك و بزرگ مشاهده مي‌شود كه بسته به درجه خلوص آن در رنگهاي كرم روشن و تيره و قهوه‌اي روشن و تيره وجود دارد. مواد مخدر جديد برخلاف مواد مخدر سنتي مانند ترياك، بسيار پيچيده هستند. از آنجا كه اثر اين مواد مخدر بر روي روان افراد است، بايد براي ترك آن از كمك روانشناس متخصص ترك اعتياد بهره گرفت. 

 

مكانيزم اثر كراك

كراك پس از مصرف وارد سيستم عصبي مركزي مي‌شود و مانند كوكائين روي سيستم پاداش مغز و ايجاد احساس لذت اثر مي‌گذارد و مانع از جذب مجدد دوپامين مي‌شود. به اين صورت دوپامين زيادي در فضاي سلول‌ها جمع شده و فرد احساس لذت و سرخوشي ناگهاني زيادي مي‌كند. تحريك سيستم عصبي باعث مي‌شود كه اغلب سيستم هاي بدن مانند دستگاه فشار خون و تنفس بسيار سريع فعاليت كنند و به همين دليل بدن دچار فشار بسيار زيادي مي‌شود. مدت و شدت اثر مصرف كراك، به ميزان مصرف و ويژگي هاي فرد مصرف كننده بستگي دارد. در صورتي كه كراك به همراه مشروبات الكلي مصرف شود، باعث ايجاد تركيبات خطرناكي در بدن مي‌شود كه سلامت فرد را به خطر مي‌اندازد و حتي احتمال مرگ ناگهاني را افزايش مي‌دهد.

 

علائم مصرف كراك

وقتي كه فرد براي اولين بار كراك مصرف مي‌كند اثرات آن با بالاترين شدت ممكن بروز مي‌كنند. اما به مرور زمان و با مصارف بعدي اين ميزان سرخوشي كاهش پيدا مي‌كند و فرد بايد مقدار بيشتري مواد مصرف كند تا به آن حال برسد. علائم مصرف كراك به ترتيب زير هستند:

-پرحرفي بسيار زياد كه ممكن است با بي ربط گويي همراه باشد

-كاهش شديد نياز به خواب

-شركت در ارتباطات اجتماعي بيشتر

-افزايش فعاليت جنسي

-افزايش هيجانات بين فردي

-هوشياري زياد و بيش از حد

-سرحالي بسيار زياد 

-احساس لذت فراوان

-افزايش اعتماد به نفس

-افزايش انرژي

-كاهش شديد اشتها

 

اثرات و مشكلات بلند مدت مصرف كراك

فردي كه به هر طريقي كراك مصرف مي‌كند، ديگر نمي‌تواند آن را كنار بگذارد و نياز به مصرف پي در پي آن دارد. مصرف دوباره مواد مخدر يكي از مشكلات اصلي بيماران و خانواده‌هاي آنهاست. پس مهمترين مشكل مصرف كراك، اعتيادي است كه به سختي مي‌توان آن را كنار گذاشت. مصرف كراك مشكلات جسماني و رواني متعددي با خود به همراه دارد كه در اينجا به اصلي‌ترين آنها اشاره مي‌كنيم.

اعتياد به كراك : علائم و مشكلات جسماني مصرف كراك

-گرفتگي صدا

-گلو درد هاي مزمن

-مشكلات تنفسي مختلف مانند اخلاط سياه سينه

-تنگي نفس

-سرطان ريه و اندام هاي تنفسي

-كبودي لبها و آسيب‌هاي شديد دهان و دندان

-بيماري هاي ريوي

-بروشيت

-اختلالات گوارشي

-گرفتگي عروق خوني

-افزايش ضربان قلب

-تشنج مغذي

-عرق كردن زياد

-مردمك‌هاي تنگ و سوزني

-افزايش قند خون

-كاهش اشتها و لاغري شديد

-كاهش ميل جنسي

-بيخوابي

-سكته

-مرگ

علائم و مشكلات رواني مصرف كراك

كراك از جمله مواد مخدري است كه تخريب رواني زيادي به بار مي‌آورد. ميزان وابستگي فرد به اعتياد به كراك بسيار شديد مي‌شود و معمولاً پس از هربار ترك، به مصرف دوباره آن روي مي‌آورد. به همين دليل تاكيد مي‌شود كه براي ترك كراك حتماً‌ با روانشناسي متخصص مشورت كنيد. مشكلات رواني كه در اثر مصرف كراك بوجود مي‌آيند موارد زير هستند: 

-افسردگي

-شكاكي

-حملات وحشت زدگي

-تكانشي بودن و تحريك‌پذيري

-هذيانهاي خود بزرگ‌بيني

-گوش به زنگي

-رفتارهاي وسواسي

-اضطراب و بي قراري

-رفتار هاي خصمانه

-عدم كنترل در رفتار

-ترس از مرگ

-هذيان و قطع ارتباط با واقعيت

 

اعتياد به كراك : مراقب نوجوانان باشيم

برخي از نوجوانان براي رهايي از فشار دوستان و همسالان و برخي ديگر براي فرار از بحران ها و تنش هاي اين دوران به مصرف كراك روي مي‌آورند. مصرف كراك اثر لذت بخش و سريعي ايجاد مي‌كند و به همين دليل يكي از شايع‌ترين مواد مصرفي بين جوانان و نوجوانان است به طوري كه اغلب مصرف كنندگان كراك افراد 18 تا 25 ساله هستند. اگر در اطراف شما نيز نوجواني به اين مسأله دچار است بهتر است براي شروع ترك سراغ تست اعتياد به كراك برويد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اعتياد به كراك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : اعتياد به كراك | علائم، عوارض و آثار اعتياد به كراك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اعتياد به كراك،
موضوع:
[ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۵۱:۵۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی