مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

فاصله سني بين فرزندان | مضرات فاصله سني كم

اول اينكه  اختلاف سني با فرزندان نيز از مسائلي است كه بايد در همين زمينه مدنظر قرار گيرد. اگر ففاصله سني بين فرزندان متعدد كم باشد، مادر دچار عوارض جبران‌ناپذيري مي‌شود.  زماني كه مادر در كمتر از سه سال از بارداري اول اقدام به فرزندآوري مي‌كند احتمال كم‌خوني در مادر و فرزند افزايش مي‌يابد. علائم اين بيماري تا قبل از بارداري پنهان مي‌ماند و بيشتر در دوران بارداري بروز مي‌كند. همچنين ممكن است كودك زودتر از زمان طبيعي به دنيا بيايد. نوزادان دوم كه با فاصله سني كمتر از سه سال به دنيا مي‌آيند دچار كمبود وزن مي‌شوند و احتمال اختلالات رفتاري، حركتي و يادگيري در آن‌ها بالا مي‌رود. اگر قصد داريد به بچه دوم فكر كنيد بهتر است با روانشناس متخصص راجع به وضعيت خود مشورت كنيد. 

تصور اشتباه در مورد فاصله بارداري دو فرزند

برخي گمان مي‌كنند رعايت فاصله سه سال براي بارداري تنها در مورد خانم‌هايي صدق مي‌كند كه فرزند اول خود را با سزارين به دنيا آورده‌اند. در صورتي كه رابطه‌اي بين فاصله سني دو فرزند و نوع زايمان وجود ندارد. مادر پس از زايمان فرزند اول خود حداقل بايد سه سال فاصله بياندازد تا دوباره ويتامين‌هاي مورد نياز بدنش تامين شود و سلامت جنين به خطر نيفتد. براي تجربه يك بارداري خوب و سالم لازم است مادر توده بدني، انرژي و ذخاير بدن خود را جايگزين كند. ثابت شده است كه بارداري‌هاي متوالي سبب كاهش سلامت جنين و مادر مي‌شود.

 

فاصله سني بين فرزندان : عوارض فاصله سني بسيار زياد بين فرزندان 

فاصله زياد بين دو بارداري ممكن است باعث مسمويت مادر در دوران بارداري شود. افزايش فشارخون، ورم دست و پا و دفع پروتئين از طريق ادرار از جمله خطراتي است كه ممكن است در دوران بارداري به وجود آيد. بالا رفتن سن مادر و تولد نوزاد نارس، سقط جنين، كم شدن توان مادر از نظر قدرت باروري و احتمال عدم هماهنگي كودك با والدين سن بالا از عوارض فاصله بسيار زياد بين فرزندان است. با توجه به عوارض احتمالي، اقدام براي بارداري هرچه سريعتر باشد (بين 3 تا 5 سال از بارداري اول) بهتر است.

 

فاصله سني كمتر از 1 سال بين فرزندان

يك سال فاصله به معناي داشتن دوستان مشترك، جنگ و دعوا بر سر استفاده از وسائل و پشتيباني و همكاري با هم در بزرگسالي است. در واقع فوايد و مضرات اين فاصله را باهم بايد در نظر بگيريد. برخي از زوج‌ها با اين منطق جلو مي‌روند كه فاصله سني كمتر از يك سال باعث مي‌شود كودكان با يكديگر رشد كنند و آن‌ها مشكلات و چالش‌هاي بزرگ كردن بچه را فقط يك بار براي دو فرزند تجربه مي‌كنند. اين نقطه نظر مي‌تواند مثبت باشد اما بنظر مي‌آيد تربيت و نگهداري از فرزندان با فاصله سني كمتر از يك سال حتي از نگهداري دوقلوها سخت‌تر است. در بيشتر مواقع دو كودك نيازها و خواسته‌هاي همساني ندارند؛ نيازها و برنامه‌ي زماني كودكي يك ساله با يك نوزاد بسيار متفاوت است.  حسادت فرزند اول در اين حالت بسيار كم اما احتمال رقابت بين آن‌ها بسيار زياد خواهد بود. 

 

فاصله سني 3 سال بين فرزندان

كودكان در سه سالگي خلق و خوي متغيري دارند و معمولا پدر مادرها با چالش پاسخ به نيازهاي غيرمنطقي كودك روبه رو مي‌شوند. 3 سالگي سن چالش‌برانگيزي است كه از آن طرف تولد فرزند دوم همه چيز را تغيير مي‌دهد و چالش‌هاي جديدي به وجود مي‌آورد. اوضاع زماني مشكل‌تر مي‌شود كه درحال آموزش دستشويي رفتن به كودك اول باشيد. البته كودك بزرگتر مي‌تواند به شما در آوردن كيف نوزاد و كارهاي كوچك كمك كند. همچنين مي‌تواند فرزند كوچك تر را سرگرم كند و خود نيز سرگرم شود. در اين صورت شما نيز مدتي را استراحت مي‌كنيد.

 

فرزندان با فاصله سني 5 سال

فاصله سني 5 سال ميان فرزندان باعث مي‌شود ارتباطات عميق، خاص و بسيار نزديكي بين آن‌ها ايجاد نشود. اما مزيت آن اين است كه والدين فرصت بيشتري براي برقراري ارتباط و اتصال با هر كودك دارند. سال‌هاي قبل از تولد فرزند دوم زمان گران‌بهايي براي رسيدگي به فرزند اول است. زماني كه كودك به 5 سالگي مي‌رسد مستقل‌تر مي‌شود و مي‌تواند بسياري كارها را خودش انجام دهد و شما مي‌توانيد با خيال راحت به پرورش نوزاد برسيد. كودك 5 ساله براي نوزاد شما بسيار سرگرم كننده است و زماني كه كودك دوم بزرگتر شود و به راه بيفتد، كودك اول مي‌تواند به شما در مواردي مانند بازي كردن، عوض كردن لباس‌ها و يا خواندن لالايي كمك كند. اما مسئله‌اي كه در اين شرايط كمي مشكل‌ساز مي‌شود حسادت كودك اول است.

 

فرزنداني كه بيشتر از 5 سال فاصله سني دارند

در اين شرايط شما كمك و پشتيباني فرزند اول خود را در تربيت و نگهداري از فرزند دوم داريد و از طرف ديگر هيچ گونه حسادتي نيز ميان آن‌ها وجود ندارد. فرزندان دوم از خواهر و برادرهاي بزرگتر خود بسيار مي‌آموزند و حمايت زيادي را دريافت مي‌كنند. خواهر يا برادران بزرگتر گاهي مي‌توانند نقش نظم‌دهنده را در خانواده ايفا كنند. اما اين مسئله هم وجود دارد كه خواهران و برادراني كه براي مثال 10 سال فاصله سني دارند، در كودكي زياد به هم نزديك نيستند و نمي‌توانند يكديگر را درك كنند. اما در بزرگسالي فرزند بزرگتر راهنماي فرزند كوچك‌تر خواهد بود. ممكن است تجربيات زيادي را در اختيار او قرار دهد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه فاصله سني بين بچه ها مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره9099075228 و از تهران با شماره  9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : بهترين فاصله سني بين فرزندان با توجه به علم روانشناسي

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۴۶:۰۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی