مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

غرور مردانه و نيازهاي اساسي مردان

به طور كلي مردان چند نياز اساسي روحي دارند كه توجه به آنها از جانب همسر، باعث ارضا آنها مي‌شود و زندگي مشترك به خوبي دوام پيدا مي‌كند. اين نيازها عبارتند از:

تائيد شدن از طرف همسر

يكي از مهمترين مسائلي كه غرور مردانه را حفظ مي‌كند و حس ارزشمند بودن به مردان مي‌دهد تاييد شدن از سوي همسرشان است. اين رفتار به حفظ عزت نفس مردان كمك مي‌كند. بطور خلاصه خوب است كه زنان اين چهار مشخصه مردان را در نظر داشته باشند:

-مردان دوست دارند كه مورد علاقه‌ترين شخص در نظر همسرشان باشند

-آنها دوست دارند كه از طرف همسرشان مورد قدرداني قرار گيرند

-مرد دوست دارد كه همسرش علاقه خود را به او نشان دهد

-مردان نياز زيادي به تشويق هاي همسرشان دارند

 

غرور مردانه | چه مسائلي غرور مردان را مي‌شكند؟

صحبت كردن از برخي از موضوعات غرور مردان را به شدت جريحه‌دار مي‌كند. البته غرور مردان به صورتهاي مختلفي شكسته مي‌شود، اما تحقيقات نشان داده است كه موضوعات زير از خط قرمزهاي مشترك ميان همه ي مردان است:

1- وضعيت مالي

وضعيت و قدرت مالي هم براي مردان و هم براي زنان بسيار حائز اهميت است. تامين نياز هاي مالي از وظايف مشخص شده مردان است و به همين دليل مردان احساس مي‌كنند كه قدرت مالي آنها نشان‌دهنده ارزشهاي دروني و شان شخصيتشان است. زماني كه زن چه به صورت كنايه و چه به صورت مستقيم وضعيت مالي مرد را تحقير مي‌كند، غرور او نيز به شدت آسيب مي‌بيند. متاسفانه وضعيت مالي چيزي نيست كه يك مرد بخواهد به سرعت آن را تغيير دهد و نيازمند مدت زمان طولاني كار و فعاليت است. 

2- موي سر مهم است

اكثر مردان به مرور زمان و با افزايش سن موهاي خود را از دست مي‌دهند. همه ي مردان نگران اين موضوع هستند كه با از دست دادن موهاي خود جذابيتشان را از دست بدهند و ديگر مورد علاقه همسرشان نباشند. شايد آنها نگراني از اين موضوع را واضح نشان ندهند اما اين يكي از  موضوعاتي است كه روي آن حساس هستند و  زنان بايد مراقب آن باشند.

3- مرد بايد قدبلند باشد

قد بلند يكي از ويژگي‌هاي مردانه است كه نشان دهنده قدرت و جذابيت است و به صورت ناخودآگاه، همه ي افراد مردان را با قد بلند تصور مي‌كنند. همان طور كه چاقي و اضافه وزن براي زنان يك امري حساسيت‌برانگيز است، قد كوتاه نيز از نقطه ضعف‌هاي اكثر مردان است. مرداني كه قد كوتاهي دارند به خودي خود از اين موضوع رنج زيادي مي‌برند، حالا كافي است كه به همين دليل از طرف همسرشان سركوفت بشنوند؛ غرورشان جريحه دارد مي‌شود و حتي ممكن است دچار افسردگي شوند.

 

غرور مردانه : چگونه مي‌توان غرور مردان را ارضا كرد؟

همان طور كه شكستن غرور مردانه پيامدهاي سنگيني دارد، ارضاي آن نيز پيامدهاي بسيار مثبتي در زندگي مشترك به وجود مي‌آورد. زنان مي‌توانند با برخي رفتارهاي ساده و سياست هاي زنانه غرور همسر خود را ارضا كنند و او را پيش از پيش عاشق خود كنند.

1- حفظ خط قرمزها

همان طور كه در بالا گفته شد، مردها خط قرمزهايي دارند كه حفظ آنها ضروري است. اگر همسرتان مشكلي دارد كه مي‌دانيد برايش مهم است، آن را بازگو نكنيد و حتي طوري برخورد كنيد كه آن مشكل را بي‌اهميت جلوه دهيد. با همسرتان به گونه اي رفتار كنيد كه نشان دهد حتي با وجود مشكلات نيز بازهم عاشق او هستيد و برايش احترام قائليد.

2- ايراد نگرفتن از مرد

به صورت مستقيم از همسرتان ايراد نگيريد. اگر كارش مشكل دارد به صورت غير مستقيم به او بگوييد. ابتدا از كارش تعريف كنيد و سپس مشكل را غير مستقيم مطرح كنيد. نقش همدم و همراه داشته باشيد نه آقابالاسري ايرادگير. مثلا اگر فكر مي‌كنيد كه همسرتان در كار تجاري خود اشتباه مي‌كند به او بگوييد «من مطمئنم تو هميشه درست ترين كارها را مي‌كني و بهترين تصميم ها را مي‌گيري، اما احساس نمي‌كني كه اگر...»

3- استقبال محبت آميز

هنگام سركار رفتن او را با محبت بدرقه كنيد و موقع بازگشت نيز با محبت و آغوش گرم به استقبالش برويد. اينگونه او متوجه مي‌شود كه شما براي او ارزش زيادي قائل هستيد و نبودش در خانه به چشم مي‌آيد. همچنين اين برخورد نشان دهنده اين است كه شما براي كارهايي كه همسرتان برايتان مي‌كند ارزش قائليد و از او قدرداني مي‌كنيد.

4- واگذار كردن تصميم نهايي به مرد

ممكن است برخي‌ها فكر كنند كه با انجام اين كار از قدرت خود در خانه و تصميم‌گيري شان كم مي‌كنند. اما اين طور نيست، شما به عنوان يك زن مي‌توانيد نظر خود را مستقيما بگوييد و ترجيح خود را مشخص كنيد. اما براي اينكه غرور و قدرت همسرتان حفظ شود، بهتر است در آخر، تصميم نهايي را به عهده او بگذاريد.

5- غرور مردانه : تكريم مرد در جمع

حتي اگر در خانه با همسرتان مشكل داريد، در جمع اين موضوع را عنوان نكنيد و او را مقابل اطرافيان تكريم كنيد و بزرگ نشان دهيد. همسرتان را در جمع با كلمات محبت آميز صدا بزنيد و از ويژگي ها و شايستگي‌هايش بگوييد. مردان از اين كه توسط همسرشان در جمع تاييد و ستايش شوند، به شدت لذت مي‌برند و احساس غرور مي‌كنند. حتي در اين صورت بيشتر به همسرشان علاقه مند مي‌شوند. اگر مساله حفظ غرور مردانه دغدغه‌ي شماست مي‌توانيد راجع به آن با روانشناس متخصص مشورت كنيد و به راه‌حل‌هايي برسيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه غرور مردانه مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : غرور مردانه | اهميت و راه هاي سالم حفظ غرور مردانه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: غرور مردانه،
موضوع:
[ ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۳۹:۲۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی