مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

لجبازي در كودكان 7 ساله : علل اصلي

سبك هاي فرزندپروري در همه مسائل مربوط به تربيت فرزندان تاثير گذارند. به طور كل لجبازي در كودكان 7 ساله مي‌تواند ناشي از مسائل مختلف و گوناگوني باشد در ادامه به دو دليل مهم كه منجر به لجبازي در كودكان 7 ساله مي‌شود اشاره خواهيم كرد:

والدين مطيع و لجبازي در كودكان

بهتر است پدر و مادر اطلاعاتي از روانشناسي كودك داشته باشند؛ چرا كه بسياري از رفتارهاي ناخوشايند كودكان برآمده از روش تربيتي خود والدين هستند. البته در اكثر مواقع پدر و مادرها ناخواسته و از روي ناآگاهي منجر به شكل‌گيري اين رفتارها در كودك مي‌شوند. لجبازي يكي از رفتارهايي است كه تا حد زيادي تحت تأثير نحوه واكنش والدين قرار دارد.

اگر فرزند شما درخواستي از شما مي‌كند و شما آن را رد مي‌كنيد بايد بتوانيد بر سر حرف خود بايستيد. والديني كه با گريه كردن، داد و فرياد و به طور كل لجبازي كودك سريعاً خواسته او را برآورده مي‌كنند، در حقيقت اين پيام را به او مي‌رسانند كه از اين رفتارها به عنوان ابزاري براي رسيدن به خواسته‌هاي خود استفاده كند. هر بار كه شما تسليم كودك مي‌شويد، ناخواسته لجبازي او را تقويت كرده و باعث مي‌شويد كه او در دفعات بعدي براي رسيدن به خواسته خود رفتارهاي ناسازگارانه شديدتري از خود نشان دهد.

اضطراب‌هاي مرتبط با مدرسه و لجبازي در كودكان

كودكان 7 ساله در حال تجربه دنياي جديدي هستند. آن‌ها به تازگي وارد مدرسه شده‌اند. فضاي مدرسه و تحصيل در كنار مزايايي كه براي رشد شناختي و اجتماعي كودك دارد مي‌تواند چالش‌هاي بسياري را نيز براي او به وجود بياورد. از جمله اين چالش‌ها مي‌توان به ترس از اشتباه كردن در جمع، مقايسه‌شدن با ديگران، مسخره شدن توسط همكلاسي‌ها و ... اشاره كرد. اين مسائل همگي استرس و اضطراب زيادي را در كودك به وجود مي‌آورند. اما كودكان مانند بزرگسالان استرس‌هاي خود را بروز نمي‌دهند.

آن‌ها ممكن است اضطراب‌هاي خود را به صورت بي‌قراري، پرخاشگري و به طور كل رفتارهاي ناسازگارانه نشان دهند. اين مسئله بخصوص در پسران بيشتر ديده مي شود چرا كه پسران اغلب مشكلات خود را برون‌ريزي كرده و به صورت رفتارهاي پرخاشگرانه آن‌ها را نشان مي‌دهند.در حقيقت ريشه بسياري از پرخاشگري‌هاي نابهنجار در اين سنين مي‌تواند اضطراب و يا حتي افسردگي دوران كودكي باشد. به همين خاطر اگر فرزندتان پس از ورود به مدرسه ناگهان رفتار متفاوتي پيدا كرده وضعيت او را در مدرسه بيشتر پيگيري كنيد. شرايط كلاس و مدرسه تا حد زيادي مي‌تواند با لجبازي و پرخاشگري كودك در ارتباط باشد.

 

لجبازي در كودكان 7 ساله :  چه برخوردي داشته باشيم؟

با توجه به دلايلي كه در بالا ذكر شد شما مي‌توانيد به راهكارهاي عملي نيز براي برخورد با كودكتان دست پيدا كنيد. در ادامه به صورت جداگانه به اين راهكارها اشاره خواهيم كرد.

لجبازي در كودكان | باج ندهيد

بسياري از والدين به خاطر اينكه حوصله قشقرق و داد و فريادهاي فرزندشان را ندارند سريعاً تسليم خواسته‌هاي او مي‌شوند. بدون اينكه بدانند اين رفتار نوعي باج‌دهي به كودك محسوب مي‌شود و لجبازي او را تشديد مي‌كند. به همين خاطر هنگامي كه فرزندتان خواسته‌اي را با شما مطرح مي‌كند صبورانه به آن گوش دهيد و در صورت امكان آن را براي او فراهم كنيد. به او بگوييد اگر صبور باشد و داد و فرياد نكند به حرف‌هايش بيشتر گوش خواهيد داد. تا مي‌توانيد سكوت و صبر فرزندتان را تشويق كنيد. تشويق شما مي‌تواند حتي كلامي باشد. مثلاً به او بگوييد: " به خاطر صبر و تحملت به تو افتخار مي‌كنم" .

اگر خواسته فرزندتان به صلاح او نيست از طريق مكالمه‌اي دوستانه دلايل آن را براي او توضيح دهيد. اگر كودك بازهم به لجبازي ادامه داد بايد تلاش كنيد تا به اين رفتار او بي‌توجه باقي بمانيد. و در برابر او تسليم نشويد. اگر چند بار بتوانيد در اين زمينه موفق شويد متوجه خواهيد شد كه رفتارهاي پرخاشگرانه و لجبازي‌هاي فرزندتان كم‌تر مي‌شود.

لجبازي در كودكان | وضعيت روحي- رواني كودك را بررسي كنيد

ممكن است كه فرزندتان به يك باره پرخاشگر و لجباز شده باشد. در حالي كه سبك تربيتي شما تغييري نكرده است. در اين شرايط بايد به دنبال پيدا كردن مشكلي باشيد كه منجر به تغيير خلق و خوي فرزندتان شده است. تغييرات اساسي در زندگي مانند جا به جايي خانه، مرگ والدين و يا آشنايان نزديك مي‌تواند از جمله مواردي باشد كه در كودك اضطراب ايجاد كرده و باعث شود كه او اين اضطراب‌ها را به شكل رفتارهاي مخرب نشان دهد. در اين شرايط لازم است كه به يك روان شناس كودك كمك مراجعه كنيد تا با استفاده از راهكارهاي منحصر به فرزندتان به او كمك كند با شرايط جديد سازگار شود.

لجبازي در كودكان 7 ساله : ارتباط بيشتري با مدرسه فرزندتان داشته باشيد

همان‌طور كه در دلايل لجبازي كودكان گفته شد، در بسياري از مواقع اين رفتارمي تواند انعكاسي از شرايط نامناسب كودك در مدرسه باشد. به اين ترتيب او فشارهايي را كه حس مي‌كند با بدخلقي و لجبازي به شما نشان مي‌دهد. بسيار اهميت دارد كه ارتباط بيشتري با اولياي مدرسه فرزندتان داشته باشيد و وضعيت تحصيلي و رفتاري او را در آنجا پيگيري كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه لجبازي در كودكان 7 ساله مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : لجبازي در كودكان 7 ساله | علت‌ها و روش برخورد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: لجبازي در كودكان 7 ساله،
موضوع:
[ ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۵۶:۲۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی