مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

دردهاي جسماني ترك اعتياد

ترك اعتياد با توجه به اين كه فرد چه موادي مصرف مي‌كرده، چالش‌هاي مربوط به خود را دارد. تركِ برخي مواد علائم جسمي بيشتري دارد در حاليكه برخي ديگر بيشتر فرد را درگير علائم رواني مي‌كنند. مواد مخدر نظير ترياك، شيره، هروئين و... در زمان ترك دردها و مشكلات جسماني زيادي براي فرد ايجاد مي‌كنند. از جمله آن‌ها مي‌توان به دردهاي عضلاني، مفصلي و حالات ناخوشايندي نظير اسهال و استفراغ اشاره كرد. علت همه اين علائم ناشي از خماري يا همان نرسيدن مواد مخدر به فرد است.

گاهي در ترك اعتياد به مواد مخدر دردهاي بدني به حدي شديد و غيرقابل كنترل مي‌شوند كه فرد براي فرار از اين دردها دوباره به مصرف مواد مخدر روي مي‌آورد. بنابراين پرداختن به اين دردها و درمان آن‌ها بسيار اهميت دارد. چرا كه با درمان آن‌ها مي‌توان يكي از عوامل موثر بر عود اعتياد را از ميان برداشت.

 

دردهاي جسماني ترك اعتياد و بيماري‌هاي روان تني

دردهاي جسماني ناشي از ترك اعتياد ممكن است تا مدت‌ها بعد از ترك كامل ادامه پيدا كنند. در واقع بدون اينكه علت جسماني مشخصي وجود داشته باشد دردها همچنان ادامه دارند. در اين زمان احتمالاً مشكل ناشي از بيماري‌هاي روان تني است. اختلالات و بيماري‌هاي روان تني به بيماري‌هايي گفته مي‌شود كه با نشانه‌ها و علائم بيماري‌هاي بدني و جسمي شروع شده و جسم فرد را درگير مي‌كند اما منشأ اصلي آن‌ها مشكلات رواني و ذهني است. درست است كه اين بيماري‌ها جسمي هستند ولي براي بهبودي فرد نياز به روان درماني دارد. دردهاي روان تني معمولاً 6 ماه بعد از اقدام به ترك اعتياد از بين مي‌رود. اما براي بعضي ها حتي با گذشت سال‌ها بعد از ترك نيز از بين نرفته و همراه آن‌ها خواهد بود. براي درمان اين دردها حتماً نياز به دريافت مشاوره روانشناسي و مشاوره ترك اعتياد است.

براي كسب اطلاعات بيشتر از بر روي بيماري‌هاي روان تني كليك كنيد.

 

درد جسماني ترك اعتياد | دردهاي عضلاني، پا درد و دست درد ناشي از اعتياد

يكي از دردهايي كه اكثر افراد در حال ترك، با آن دست و پنجه نرم مي‌كنند؛ دردهاي عضلاني به خصوص پا درد است. اين درد در عضلات و ماهيچه‌هاي پشت ساق پاي افراد ايجاد مي‌شود و علائمي مانند "سندروم پاهاي بي‌قرار" ظاهر مي‌شود. در اين سندروم ، افراد حالات ناخوشايندي در پاهاي خود احساس مي كنند و نيازي شديد به تكان دادن پاهاي خود دارند. فرد ممكن است احساساتي مانند سوزن سوزن شدن، خارش، ضربان و كوبيدن، سوزش، كشش و خزيدن چيزي روي پاهاي خود داشته باشد. اين مشكلات بيش از هر زماني، قبل از خواب، هنگام دراز كشيدن و يا نشستن طولاني مدت بر روي صندلي رخ مي‌دهد. در دست و ساير عضلات فرد نيز ممكن است همين نشانه‌ها ديده شود.

 

درمان دردهاي جسماني ترك اعتياد 

درد جسماني ترك اعتياد معمولاً درمان‌هاي پزشكي و دارويي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اما هنگامي كه اين دردها مزمن مي شوند (مخصوصا زماني كه ناشي از بيماري‌هاي روان تني هستند)، بيشتر به روش هايي براي كاهش استرس نياز دارند. با رفع مشكلات رواني نظير استرس و اضطراب اين دردها نيز بهبود خواهند يافت. درمان‌هاي زير به اين منظور استفاده مي‌شوند:

درمان استرس

استرس‌ و عوامل بيرون در عود دردهاي رواني تني (پا درد و ساير عضلات بدن) ناشي از ترك اعتياد رابطه اي مستقيم دارند. در روان درماني به افراد كمك مي‌شود تا راه‌هاي مقابله و درمان استرس را بياموزند و شرايط محيطي و زندگي خود را تحت كنترل داشته باشند. تحت كنترل داشتن تنش‌هاي روزمره زندگي تا حد زيادي مي‌تواند در كاهش دردهاي جسماني (پا درد، درد دست و دردهاي عضلاني) ناشي از ترك اعتياد كمك كند. براي شركت در جلسات روان درماني لازم است كه به روانشناس مراجعه كنيد.

براي اطلاع از روش‌هاي  درمان استرس كليك كنيد.

درمان درد جسماني ترك اعتياد | گروه درماني

در گروه درماني، افرادي كه داراي مشكلات مشابهي هستند به دور هم جمع مي‌شوند و با نظارت و كمك يك روانشناس، در مورد مشكلات خود با يكديگر صحبت مي‌كنند. صحبت كردن با افرادي كه همانند شما هستند و مي‌توانند به راحتي دركتان كنند، منجر به ايجاد آرامش و كاهش اضطراب مي‌شود و به دنبال آن دردهاي جانبي نيز كاهش مي يابد.

داروهاي طبيعي

از نظر طب  سنتي، گروهي از گياهان آرام بخش، مي‌توانند در كاهش درد پا و حتي ساير دردهاي ناشي از ترك اعتياد موثر باشند. از جمله داروهاي طبيعي مي‌توان به دم‎كرده زرشك يا بيد و يا نوشيدن آب گوجه فرنگي اشاره نمود. گياه بابونه به علت خاصيت شبه بنزوديازپيني خود، به طور وسيع در كنترل اضطراب و درمان دردهاي ناشي از ترك اعتياد تجويز مي‎‎شود. همچنين استفاده از ويتامين ث نيز به كاهش اضطراب فرد كمك مي كند.

درمان درد جسماني ترك اعتياد | روش هاي آرام سازي

روش‌هاي آرام‌سازي مجموعه اي از روش‌ها مانند ريلكسيشن، ذهن آگاهي، يوگا و مراقبه هستند كه منجر به كاهش استرس و اضطراب افراد مي شوند. اين روش‌ها مي‌توانند در كاهش دردهاي عضلاني و پا درد ناشي از ترك اعتياد بسيار مؤثر باشند. 

براي اطلاع بيشتر مي‌توانيد به مقالات ذهن آگاهي براي كاهش استرس، يوگا و  اختلالات اضطرابي مراجعه كنيد.

مشاوره ترك اعتياد

دريافت مشاوره ترك اعتياد علاوه بر آموزشِ راحت‌ترين روش ترك (متناسب با شرايط، وضعيت جسماني و ماده اي كه فرد به آن اعتياد دارد)، به او در كاهش دردهاي جسماني‌اش كمك شاياني مي‌كند. فرد متخصص در زمينه ترك اعتياد راهكارها و آموزش‌هاي لازم در مورد چگونگي كاهش علائم ترك، دردهاي جسماني، كنترل افكار و نحوه عدم بازگشت به مصرف مجدد مواد اعتيادآور و مخدر را به فرد مي‌آموزد. مركز مشاوره ترك اعتياد حامي هنر زندگي آماده است تا با استفاده از خدمات مشاوره تلفني و حضوري خود، پاسخگوي مشكلات شما در اين زمينه باشد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ترك اعتياد و كنترل درد جسماني ناشي از آن مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : درد جسماني ترك اعتياد و راه هاي درمان آن | پا درد، درد دست و عضلات بدن

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۴۵:۰۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی