مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

لجبازي كودكان 2 و 3 ساله : علت اصلي

كودك دو ساله خودشيفته است! اگر مي‌خواهيد بيشتر دراين‌باره بدانيد مقاله تربيت كودك 2 تا 3 سال را بخوانيد. كودكان دو و سه ساله در سطحي از دوره‌ي رشدي قرار دارند كه تمام دنيا را متعلق به خود مي‌دانند و مي‌خواهند سريعا همه چيز براي آن‌ها فراهم شود. بنابراين زماني كه چيزي را از او سلب مي‌كنيد و يا محدودش مي‌كنيد با رفتارهايي همچون لجبازي و جيغ زدن سعي مي‌كند تا حق خود را بگيرد. ممكن است احساساتش آنقدر برانگيخته شود كه راهي براي بروز آن‌ها نيابد و شروع به لجبازي كند. علت ديگر آن است كه كودك نمي‌تواند كاري كه مي‌خواهد را به درستي انجام دهد و از طرفي نااميدي خود را با لجبازي نشان مي‌دهد. در هر صورت لجبازي به هر علتي كه باشد پذيرفتني نيست و شما بهتر است اين رفتار را در كودك خود تغيير دهيد. به او بفهمانيد كه با لجبازي كاري از پيش نمي‌برد.

 

واكنش صحيح در مقابل لجبازي كودكان

در مقاله علت و درمان لجبازي كودكان به ريشه‌هاي لجبازي در كودكان 2 و 3 ساله پرداخته‌ايم. در واقع واكنش صحيح در مقابل لجبازي‌هاي كودك بي‌اعتنايي است. اين روش در طولاني مدت بهترين روش تغيير رفتار لجبازي در كودك است، در بسياري از مواقع لجبازي كودك براي جلب توجه شماست. فرض كنيد كودك از شما آبميوه درخواست مي‌كند و آن را در خانه نداريد. در اين صورت شروع به داد و فرياد مي‌كند و از شما مي‌خواهد تا همين الان برايش فراهم كنيد. برآورده‌كردن خواسته‌ي او در اين موقعيت سبب تشويق رفتار لجبازانه او مي‌شود. طبق اصول روانشناسي بي‌توجهي سبب خاموشي رفتار مي‌شود. زماني كه كودك شروع به جيغ و فرياد مي‌كند و يا خود را به زمين مي‌كوبد، محل را ترك كنيد و به كار خود بپردازيد؛ تلويزيون تماشا كنيد، با ديگري صحبت كنيد و به او نشان دهيد كه توجهي به رفتارش نداريد. 

در مواجهه با لجبازي كودكان محل را ترك كنيد

در بيشتر اوقات لجبازي و بهانه‌گيري كودك همزمان است. در مقاله ديگري با عنوانكودك بهانه‌گير به آن مسأله هم پرداخته‌ايم. ممكن است كودكي دو ساله در رسيدن به خواسته‌ي خود اصرار بورزد و ساعت‌ها به جيغ و فرياد بپردازد. شما هم بهتر است همانقدر در بي اعتنايي به او مصمم باشيد. اگر از اتاق بيرون آمديد و او به دنبال شما راه افتاد بدانيد كه كار خود را درست انجام داده‌ايد چرا كه او به دنبال شنونده است. واكنشي ديگر اين است كه او را مجبور كنيد روي يك صندلي بنشيند و از اتاق بيرون نيايد. خود نيز بيرون از اتاق برويد جايي كه او شما را نبيند. به او بفهمانيد كه حق ندارد صندلي خود را ترك كند و بايد براي دقايقي كه شما تعيين مي‌كنيد همانجا بماند. اجازه دهيد همانجا به جيغ و فرياد خود ادامه دهد.

 

لجبازي كودكان 2 و 3 ساله : بهترين روش برخورد

گاهي لجبازي كودكان هدف‌دار است، اگر بدانند كه با اين كار به هدف خود نمي‌رسند آن را تكرار نمي‌كنند.  زماني كه كودك رفتار درستي از خود نشان مي‌دهد، بداخلاقي نمي‌كند و جيغ و فرياد نمي‌زند او را تشويق كنيد. چيزي كه دوست دارد و آن را صلاح مي‌دانيد به او بدهيد تا ياد بگيرد با خوش رفتاري مي‌تواند پاداش بگيرد. توجه داشته باشيد كه پاداش شما نبايد به صورت رشوه باشد. به كودك بفهمانيد وقتي كاري را به كودك محول مي‌كنيد بايد آن را انجام دهد و جيغ و فرياد او نبايد مانع شود. اجازه ندهيد لجبازي كودك بر تصميمات شما تاثير بگذارد و نظر شما را تغيير دهد. در صورتي كه هيچ كدام از راه‌ها موثر نبود ممكن است لجبازي كودك شما علتي ريشه‌اي داشته باشد، در اين صورت از مشاور روانشناس كمك بگيريد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه لجبازي در كودكان ۲ و ۳ ساله مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره9099075228 و از تهران با شماره  9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : لجبازي در كودكان 2 و 3 ساله | بهترين برخورد را داشته باشيد

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۴:۱۰:۱۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی