مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

علل گرايش به ماريجوانا | ماريجوانا يا گل چيست؟

ماريجوانا ماده‌ي مخدر گل تغييريافته است كه از گياه شاهدانه به دست مي‌آيد و خاصيت روان‌گردان دارد. همچنين اين ماده از مرگ‌آورترين مواد مخدر موجود است كه خيلي‌ها تصور مي‌كنند اعتيادآور نيست‌. شايد وابستگي جسمي به ماريجوانا از مواد مخدر ديگر كمتر باشد اما وابستگي روحي به آن احتمال ترك موفقيت‌آميز را به شدت پايين مي‌آورد. بعد از مصرف اوليه حالت‌هاي سرخوشي كاذب به فرد دست مي‌دهد اما در مصارف بعدي تنها وابستگي شديد است كه فرد را مجبور به مصرف مي‌كند به گونه‌اي كه بدون مصرف ماريجوانا نمي‌تواند هيچ‌كاري انجام دهد.

سرگيجه، تنفس كم عمق، چشمهاي قرمز و گشاد شدن مردمك چشم، دهان خشك، افزايش اشتها، واكنش كند، حس تحريف شده از زمان، تفكر تصادفي، پارانويا، اضطراب، افسردگي،فراموشي كوتاه مدت تنها چند مورد از عوارض مصرف ماريجواناست. در همين ارتباط، در مقاله ترك ماريجوانا به بهترين روش ترك اين ماده پرداخته شده است. .

 

علل گرايش به ماريجوانا يا گل : دلايل اصلي

بطور كلي علل گرايش به ماريجوانا در افراد بايد مورد بررسي قرار گيرد. در مقاله علل گرايش به اعتياد سعي كرده‌ايم دلايل اصلي را توضيح دهيم. در اينجا به اصلي‌ترين علل تمايل افراد به مصرف گل يا ماريجوانا اشاره مي‌كنيم. 

عدم داشتن اطلاعات كافي و صحيح

يكي ديگر از عوامل گرايش افراد به مصرف ماريجوانا عدم داشتن اطلاعات كافي در مورد عوارض و آسيب‌هايي است كه مواد مخدر و ماريجوانا به روح و جسم فرد وارد مي‌كند. ماريجوانا نيز مانند ديگر مواد مخدر وابستگي ايجاد مي‌كند و بعد از مدتي ديگر نمي‌توانيد وابستگي و اعتياد خود را كنترل كنيد. بسياري از جوانان به اشتباه تصور مي‌كنند ماريجوانا كم خطر است و مانند ديگر مواد مخدر اعتياد آور نيست. همين باور اشتباه باعث گرايش نوجوانان به ماريجوانا مي‌شود‌. علاوه‌بر اين در مدارس بين نوجوانان اين نگرش نيز وجود دارد كه ماريجوانا باعث مي‌شود تمركزشان بيشتر شود و با اين نظريه مصرف ماريحوانا را براي خود توجيه مي‌كنند.

وجود فرد معتاد در خانواده

افرادي كه سابقه‌ي اعتياد در خانواده‌ي آن‌ها وجود دارد احتمال بيشتري براي ابتلا به اعتياد دارند. يكي از زمينه‌هاي گرايش افراد به ماريجوانا كوتاهي والدين و شرايط نامناسب خانوادگي است‌. زماني كه نيازهاي اساسي جوان در خانه تامين نمي‌شود به بيرون از خانه و مصرف مواد پناه مي‌برد. خانواده‌هايي كه بسيار سرد و خشك هستند و ارتباط ضعيف و ناكارآمدي با فرزندان خود دارند، آن‌ها را از خود نااميد مي‌كنند و به دنبال آن زمينه‌ براي گرايش به موادي كه احساس سرخوشي و لذت را برايشان فراهم كند ايجاد مي‌شود.

در خانواده‌هايي كه پدر و مادر مدام در حال جنگ و دعوا هستند و گاه فرزند خود را نيز مورد خشونت كلامي و فيزيكي قرار مي‌دهند همينطور است. نياز كودكان و نوجوانان به محبت، امنيت، تشويق و تائيد، بازي آزاد، تحرك و تغذيه صحيح، دوست و همراه، بايد بطور طبيعي برطرف شود. 

فشار و تشويق گروه همسالان

دوستان و همسالان مصرف كننده مي‌توانند عامل گرايش جوانان به ماريجوانا باشند. زماني كه يك نفر ماريجوانا مصرف مي‌كند و حالت سرخوشي كاذب و لذت اوليه را تجربه مي‌كند، آن را به دوستان خود نيز پيشنهاد مي‌دهد. بسياري از معتادان به واسطه‌ي پيشنهادات وسوسه‌انگيز دوستان شروع به مصرف ماريجونا كرده‌اند و در دام اعتياد افتاده‌اند. گاهي گروه‌هاي دوستان شرايطي را براي خود تعيين مي‌كنند مثل اين‌كه حتما تمام افراد عضو بايد مواد مصرف كنند وگرنه داخل گروه پذيرفته نمي‌شوند؛ نوجواناني كه اعتماد به نفس ندارند براي پذيرفته شدن در گروه‌هاي دوستان هر كاري مي‌كنند. در اين شرايط وظيفه‌ي والدين است تا از فرزندان خود محافظت كنند و با روش‌هاي تربيتي مناسب آن‌ها را آگاه كنند.

تبليغات گسترده رسانه‌اي در مورد ماريجوانا

متاسفانه در شبكه‌هاي اجتماعي به ويژه اينستاگرام، تلگرام و فيسبوك تبليغات گسترده اي در زمينه مصرف ماريجوانا يا ماده‌ي مخدر گل صورت مي‌گيرد كه جوانان را به مصرف اين مواد ترغيب و تشويق مي‌كند. تبليغات به گونه‌اي است كه تصوير ماريحوانا را كه به شكل برگ است بر روي ليوان‌، كلاه و لباس چاپ مي‌كنند و آن‌ها را انتشار مي‌دهند. از اين طريق تبليغات رسانه‌اي به واسطه‌ي عكس‌ها و فيلم‌هاي خارج كشور و با تاثير بر ناخودآگاه افراد آن‌ها را به مصرف ماريجوانا ترغيب مي‌كند. در بسياري از موارد نيز خاصيت نشاط بخشي و عوارض زودگذر آن را پررنگ مي‌كنند و به آسيب‌ها اشاره‌اي ندارند.

علل گرايش به ماريجوانا يا گل : نقش عوامل ديگر 

افسردگي، خشم، نااميدي، فشارهاي رواني زندگي روزمره و كلا مشكلات روحي رواني خيلي وقت‌ها باعث مي‌شوند تا افراد براي خلاص شدن به مواد مخدر رو بياورند. محل سكونت نامناسب، اعتماد به نفس پائين افراد، دسترسي راحت به گل، ريسك‌پذيري بالاي فرد و عدم توانايي در حل مشكلات از ديگر عواملي است كه مي‌توانند باعث گرايش افراد به سمت مصرف ماريجوانا باشند.
افراد به دنبال سرخوشي هستند در صورتي كه اين سرخوشي تنها به اولين مصرف مربوط مي‌شود و دفعه‌هاي بعدي خبري از اين سرخوشي نيست اما از لحاظ رواني و فيزيكي به آن وابسته مي‌شوند. اگر احساس مي‌كنيد نوجوان شما به چنين ماده‌اي تمايل دارد با روانشناس خود مشورت كنيد. در همين زمينه مي‌توانيد مطلب درمان اعتياد به مواد مخدر را نيز بخوانيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه گرايش افراد به ماريجوانا مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره  9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : علل گرايش به ماريجوانا يا گل | عوامل اصلي را بشناسيد

امتیاز:
بازدید:
[ ۲ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۱:۱۴:۴۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی