مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

روانشناسي ديني مذهبي چيست؟ 

از آنجايي كه در دستورات ديني توصيه‌هايي در مورد بهترين روش‌هاي زندگي، نحوه برخورد و واكنش به ديگران ارائه شده است، و اين مسائل با مفاهيم مطرح شده در علم روانشناسي همپوشاني دارند، بسياري از افراد تلاش مي‌كنند تا به رويكردي التقاطي دست يافته و با كمك گرفتن از هردوي اين‌ها روانشناسي مذهبي را پديد آورند و به اين ترتيب در جلسات مشاوره نيز از آن استفاده كنند. با اين حال به دليل اينكه روانشناسي مذهبي از جمله روانشناسي اسلامي هنوز به روشي مدون و علمي دست نيافته  آن طور كه بايد و شايد نتوانسته است، به اهداف خود دست پيدا كند. در نتيجه در تئوري و درمان با مشكلاتي رو به رو است. با اين حال دفاتر مشاوره برخي از روحانيون مذهبي و مراكزي مشابه آن براي كساني كه بيشتر به دنبال مشاوره مذهبي هستند خدمات مشاوره ارائه مي‌كنند.

به چه مركزي مراجعه كنم؟

براي اينكه بتوانيد بهترين مركز را براي دريافت مشاوره انتخاب كنيد همه چيز بستگي به نيازها و توقعات خودتان از جلسه مشاوره دارد. اگر بيشتر به دنبال پاسخ‌هايي در حوزه مسائل مذهبي هستيد بايد به دنبال افرادي با رويكرد ديني باشيد. اما توجه داشته باشيد كه براي مسائلي كه نيازمند درمان حرفه‌اي هستند مثل اختلالات رواني، رفتاري و مشكلات شخصيتي بايد به يك روانشناس متخصص در آن زمينه از جمله روانشناس باليني مراجعه كنيد. روانشناس با انجام كامل ارزيابي رواني مداخلات و جلسات درماني را آغاز خواهد كرد. البته در اين راه به بافت فرهنگي و مذهبي شما نيز توجه خواهد شد. 

براي كسب اطلاعات براي يافتن بهترين مركز مشاوره مي‌توانيد به مقاله ما با عنوان راهنماي انتخاب بهترين مركز مشاوره و روانشناس مراجعه كنيد. 

 

روانشناسي معنوي و تفاوت آن با روانشناسي ديني و مذهبي 

از نظر علم روانشناسي پرداختن به بعد روحاني و معنوي وجود، لازمه ارتقاي سلامت روان است. در همين راستا شاخه‌اي به عنوان روانشناسي معنوي شكل گرفته است كه در جلسات درمان بيشتر به معنويات مي‌پردازد و از اين طريق تلاش مي‌كند تا به سلامت روان افراد كمك كند. روانشناسي معنوي چيزي فراتر از مشاوره دادن با رويكرد ديني خاصي است و به طور كلي همه مذاهب مي‌توانند بر اساس آموزه‌هاي خود از آن استفاده كنند. در حقيقت روانشناسي معنوي شاخه‌اي مدرن از روان شناسي است كه به عنوان روانشناسي فراشناختي شناخته مي‌شود و در چارچوب علم به ابعاد متعالي و معنوي انسان نيز مي‌پردازد. 

موارد زير از جمله مسائلي هستند كه در روان شناسي معنوي به آن‌ها پرداخته مي‌شود:

- بررسي ميزان رشد معنويت در فرد 

- بررسي تجارب معنوي خاص ( احساس ارتباط گرفتن با خدا يا يك نيروي برتر در جهان) 

- بررسي تجارب عرفاني 

- پرداختن به بحران‌هاي روحاني و معنوي 

و ... 

روانشناسي ديني و مذهبي | آيا علم روانشناسي مغاير با آموزه‌هاي اسلامي است؟ 

ممكن است شما فردي مذهبي باشيد و به يك روانشناس متخصص در حوزه مذهبي و ديني دسترسي نداشته باشيد. در نتيجه به روانشناسي  بدون رويكرد مذهبي مراجعه كنيد، در اين شرايط ممكن است از خود بپرسيد آيا توصيه‌هاي اين اشخاص برخلاف مذهب و اسلام است يا خير؟ اگر شما اين توصيه‌ها را خلاف مذهب بدانيد مسلما نمي‌توانيد روند درمان و مشاوره را پيگيري كنيد. براي پاسخ به اين سؤال بايد به شما بگوييم در وهله اول همه روانشناسان وظيفه دارند كه درمان خود را با بافت فرهنگي و مذهبي مراجعشان تنظيم كرده و اين مسائل را در روند مشاوره لحاظ كنند.

هم‌چنين روان‌شناسي به عنوان يك علم تلاش مي‌كند تا در مسائل مذهبي ورود چنداني نكند و انتخاب‌هاي ديني را به خود افراد واگذار كند. به همين خاطر اگر شما مشكلاتي را در زمينه‌هاي مذهبي تجربه مي‌كنيد درمانگر به با آموختن مهارت‌هايي نظير مهارت تصميم‌گيري درست، حل مسئله و مديريت استرس به شما كمك خواهد كرد كه خودتان بتوانيد شرايط زندگي‌تان را به بهترين شيوه مديريت كنيد و با كمك او به بهترين انتخاب دست يابيد. 

براي كسب آگاهي بيشتر در مورد مهارت تصميم گيري و حل مسئله كليك كنيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه روانشناسي ديني مذهبي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : روانشناسي ديني مذهبي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: روانشناسي ديني مذهبي،
موضوع:
[ ۳ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۲۰:۵۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی