مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

جلب اعتماد همسر بعد از خيانت : نشانه‌هاي خيانت 

خيانت صرفا در زمينه‌ي روابط زناشويي رخ نمي‌دهد زماني كه شما رازهاي مهم در زندگي‌تان را از همسرتان پنهان كنيد يا رفتاري داشته باشيد كه باعث از بين رفتن اعتماد همسرتان نسبت به شما شود هم به نوعي خيانت صورت گرفته است. فردي كه به همسرش خيانت كرده است بايد در جهت جلب اعتماد همسر بعد از خيانت تمام تلاش خودش را كند و ديگر آن رفتار را انجام ندهد؛ براي اين كار لازم است وي در تمام مراحل زندگي‌اش صداقت و حسن نيت خودش را به همسرش ثابت كند. زيرا زماني كه اعتماد در رابطه از بين مي‌رود حتي اگر شخصي كه به او خيانت شده‌است همسر خود را ببخشد، ممكن است نتواند به همسر خود اعتماد كند. تجربه‌ي تلخ گذشته‌ مدام يادآوري مي‌شود. اين اتفاق با گذشت زمان به تدريج كمرنگ‌تر مي‌شود اما فراموش نمي‌شود. در همين ارتباط، در مقاله انواع خيانت به صورت‌هاي مختلف اين مسأله پرداخته‌ايم. 

 

علت بروز خيانت چيست؟

خيانت ممكن است علت‌هاي زيادي داشته باشد اما هر دليلي كه وجود داشته باشد، خيانت گزينه‌ي مناسبي نيست. ناكامي‌هاي شخصي، از دست دادن موقعيت اجتماعي، نازايي، ورشكستگي، مصرف الكل و مواد مخدر، وجود مشكلات جنسي و عدم رضايت زناشويي زوجين از جمله مواردي هستند كه ممكن است علت بروز خيانت در فرد باشد. اگر اين مشكلات را در زندگي‌تان داريد توصيه مي‌شود با مشورت يك روان‌شناس آن‌ها را حل كنيد تا باعث ايجاد مشكلات بيشتري در زندگي مشترك‌تان نشود. اگر مي‌خواهيد از دلايل خيانت بيشتر بدانيد مقاله دلايل خيانت به همسر را بخوانيد. 

 

جلب اعتماد همسر بعد از خيانت | راهكارهاي عملي

فرض كنيم شما به همسر خود در هر زمينه‌اي خيانت كرديد و اكنون از رفتار خود پشيمان هستيد، اما همسرتان نمي‌تواند مانند گذشته به شما اعتماد كند زيرا گمان مي‌كند كه ممكن است دوباره به او خيانت شود. در اين زمان شما بايد تمام سعي و تلاش خود را بكنيد تا بتوانيد اعتماد همسر خود را بدست بياوريد. در ادامه به راهكارهاي مختلفي اشاره مي‌كنيم كه شما با استفاده از آن‌ها مي‌توانيد تا حدودي اعتماد همسرتان را بدست بياوريد. اما اگر با روان‌شناس متخصص در حوزه زوج درماني يا خانواده درماني صحبت كنيد و از راهكارهاي آن‌ها استفاده كنيد مي‌توانيد تا حد زيادي اعتماد همسرتان را جلب كنيد و زندگي بهتري را براي خود رقم بزنيد. مقاله زوج درماني و مشاوره ازدواج در همين زمينه است. 

 

در رفتارتان صداقت داشته باشيد

شما بايد در رفتار خود صادق باشيد و همسرتان را در جريان  تمام كارهايي كه انجام مي‌دهيد بگذاريد و نبايد رفتارهاي خود را گلچين كنيد و هركدام را كه دوست داشتيد به همسرتان بگوييد، زيرا در اينصورت ممكن است به چالش كشيده شويد و در جلب اعتماد همسرتان موفق نشويد. زماني كه افكار وسوسه انگيز به سراغتان مي‌آيد بايد با يك روان‌شناس مشورت كنيد تا به تدريج اين افكار را از خود دور كنيد و به زندگي طبيعي‌تان بازگرديد، اگر جلوي اين افكارتان را نگيريد ممكن است دوباره وسوسه شويد و به همسر خودتان خيانت كنيد. 

به صورت كلي بايد در تمام زمينه‌هاي زندگي خود شفافيت داشته باشيد زيرا شرايط شما متفاوت از ديگران است و براي ترميم رابطه‌ي عاطفي‌تان لازم است همسر خود را درك كنيد و در رابطه با هرچيزي كه همسرتان از شما جواب مي‌خواست بايد صادقانه به آن‌ها پاسخ بدهيد.

 

نگفتن حقيقت نوعي دروغ گويي است

صداقت داشتن صرفا به اين معنا نيست كه تنها حقيقت را بگوييد و دروغ نگوييد، بلكه صادق بودن يعني اينكه علاوه بر گفتن حقيقت، چيزي از همسرتان پنهان نكنيد و بايد او را در جريان تمام اتفاقات قرار دهيد، زيرا گلچين كردن مطالب و نگفتن برخي از اتفاقات نيز خودش دروغ گويي محسوب مي‌شود. حتي اگر تنها بخشي از اطلاعات را بگوييد و جزئي از آن را پنهان كنيد نيز كار نادرستي است زيرا اگر همسرتان در آينده حقيقت را بفهمد باعث مي‌شود تمام تلاش‌هاي تان در جهت جلب اعتماد همسرتان از بين برود.   

                

نبايد همسرتان را ناديده بگيريد

تنها صداقت داشتن براي جلب اعتماد همسرتان كافي نيست و بايد به همسرتان توجه كافي داشته باشيد و او را ناديده نگيريد زيرا معمولا همسرتان در دوره‌اي كه متوجه خيانت شما شده است بسيار ناراحت است و شما نبايد اين ناراحتي او را ناديده بگيريد يا آن را كم اهميت بدانيد، زيرا يكي از راه‌هاي جلب اعتماد همسرتان توجه به او و نيازهايش مي‌باشد. لازم است علاقه‌ي خود را به همسرتان نشان دهيد، تبادل احساسات داشته باشيد و يا در طول روز ارتباط تلفني و كلامي با همسرتان داشته باشيد تا بتوانيد رابطه‌ي عاطفي‌تان را بهبود ببخشيد.

 

نبايد خودتان را ناديده بگيريد

علاوه بر اينكه بايد به همسرتان توجه داشته باشيد، لازم است به خودتان نيز توجه كنيد و نيازهاي خودتان را برطرف كنيد، اگر نيازهاي‌تان را با همسرتان در ميان بگذاريد علاوه بر اينكه روابط عاطفي‌تان را بهبود بخشيده ايد و حس بهتري در همسرتان ايجاد كرده‌ايد، نيازهاي خودتان را نيز برطرف كرده‌ايد.

 

جلب اعتماد همسر بعد از خيانت : صبور باشيد

براي برطرف شدن آثار خيانت زمان نياز داريد. در مقاله درمان آسيب هاي خيانت با جزئيات بيشتر به اين موضوع پرداخته‌ايم. برخي از افراد گمان مي‌كنند كه زماني كه از خيانت خود پشيمان شده‌اند، همسرشان كه در اين رابطه آسيب ديده است بايد فورا او را ببخشد و هردو به زندگي نرمال خود بازگردند. در صورتي كه حتي اگر فرد خيانت كار تصميم به بهبود روابط عاطفي بگيرد و صداقت خود را به همسرش نشان بدهد ممكن است چند هفته يا حتي چند ماه طول بكشد تا بتواند اعتماد همسرش را بدست بياورد و در اين زمان فردي كه خيانت كرده است بايد تمام تلاش خودش را كند و رابطه‌ي صادقانه‌اي با همسر خود داشته باشد تا بتواند اعتماد همسرش را بدست بياورد.

به صورت كلي شفاف سازي يكي از اصول مهم در جلب اعتماد همسر بعد از بروز خيانت است و شخصي كه خيانت كرده است بايد در هر زمينه‌اي كه همسرش مي‌خواهد شفاف سازي كند و توضيح بدهد. يكي ديگر از راهكارهاي مهم در ترميم رابطه‌ي عاطفي مشورت كردن با روانشناس است زيرا آن‌ها به جنبه‌هاي ديگر زندگي نيز نگاه مي‌كنند و تمام شرايط را مي‌سنجند و بهترين راهنمايي‌ها را ارائه مي‌دهند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه جلب اعتماد همسر بعد از خيانت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : جلب اعتماد همسر بعد از خيانت | راهكارهاي عملي

امتیاز:
بازدید:
[ ۴ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۷:۴۱:۴۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی