مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

علل تفاوت افراد در واكنش به شكست عشقي

چرا بعضي ها بي‌تفاوت به زندگي‌شان ادامه مي‌دهند و بعضي ها تا پاي مرگ هم جلو مي روند؟ شما دوست داريد پس از يك شكست عشقي جزء كدام دسته باشيد؟ درست است كه شما همين چند ماه يا چند سال پيش عاشق شده ايد اما ذهنيت شما از عاطفه، محبت و دلبستگي سال ها قبل شكل گرفته است؛ يعني از اولين باري كه مادر تان شما را در آغوش گرفت. كساني كه مادرشان را از دست داده‌اند، شكست هاي عشقي وحشتناك تري را تجربه مي كنند.

البته منظور ما در اينجا از دست دادن فيزيكي نيست. كساني كه به هر دليلي، داشتن رابطه عاطفي و مادرانه با مادر خود را از دست مي‌دهند، هميشه به دنبال يك مادر جايگزين ميگردند. تصور كنيد كه دومين مادرتان هم به شما بي رحمي كند. معلوم است كه شما اين دنيا را جاي وحشتناكي خواهيد ديد؛ جايي كه به وجود آمده تا شما چيزهايي را از دست بدهيد.

 

البته عكس اين قضيه نيز صادق است. كساني كه دائما مورد توجه والدين خود بوده اند و وابستگي زيادي به آن ها دارند نيز سخت مي‌توانند «نه» را قبول كنند بنابراين با توجه به شرايطي كه شما در آن تربيت شده ايد مي توانيد عكس العمل هاي متفاوتي از خود بروز دهيد. البته اين ها همه ماجرا نيستند بلكه عوامل فردي و محيطي گوناگوني در اين امر تاثير گذار هستند كه تعيين نقش هريك از آن ها به ارزيابي دقيق يك روان درمانگر نياز دارد. 

براي آشنايي با  اختلال شخصيت وابسته كليك كنيد. 

 

آيا سپري شدن زمان راه درمان شكست عشقي ست؟

جواب اين سوال هم مي تواند مثبت باشد و هم منفي. در بسياري از افراد روند كنار آمدن با شكست عشقي به طور طبيعي تا 6 ماه طول مي كشد و پس از اين مدت، آن ها به پذيرش اين مسئله مي رسند و مي توانند عملكرد عادي زندگي خود را از سر بگيرند. اما در برخي ديگر غم و اندوه رابطه از دست رفته هم چنان باقي مي ماند و هرچه مي گذرد  فرد بيشتر در خاطرات خود غرق مي شود. در اين شرايط افسردگي به شكست عشقي اضافه مي شود و اوضاع را پيچيده تر خواهد كرد. به همين خاطر بهتر است از همان ابتدا كه با شكست عشقي مواجه شديد با يك درمانگر در ارتباط باشيد تا بتوانيد اوضاع رواني خود را تحت كنترل بگيريد. 

براي آگاهي از  اختلال افسردگي و علائم افسردگي در خود يا اطرافيانتان كليك كنيد. 

 

نقش بخشش در درمان شكست عشقي 

گاهي اوقات رابطه عاطفي با اتفاق هاي ناخوشايندي به پايان مي رسد. اتفاقاتي نظير خيانت و دروغگويي علاوه بر احساس شكست، خشم و نفرت زيادي را به همراه مي آورد. در اين شرايط اگر مي خواهيد دچار آسيب هاي دراز مدت روحي نشويد بايد به يك سري از خصايل دست پيدا كنيد. بدون داشتن اين خصوصيات درمان شكست عشقي برايتان دشوار خواهد بود. مهم ترين نكته اي كه بايد بدانيد و به كار ببنديد توانايي بخشش است. شما بايد توانايي بخشيدن را داشته باشيد.

اين بخشش تنها كلماتي كه بر زبان جاري مي شوند و يا از ذهن مي گذرند نيست. اين يك فرآيند عميق عاطفي ست. بايد بتوانيد با تمام وجود شريك عاطفي پيشين خود را ببخشيد. بخشش يك نكته بسيار كليدي در درمان شكست عشقي بدون رنج كشيدن است اما چرا اين امر تا به اين اندازه اهميت دارد؟ زيرا كه با اين بخشش قبل از هر چيز خود را به آرامش رسانده ايد. ممكن است بگوييد آخر چگونه؟ هرگز امكان ندارد بتوانم او را ببخشم ، پاسخ ما به شما اين ست  كه بدون بخشش هرگز به آرامش نخواهيد رسيد.

 البته رسيدن به توانايي بخشش و مديريت كردن حجم زيادي از هيجانات منفي هميشه و براي همه افراد كار آساني نيست. مراجعه به روان شناس و شركت در جلسات روان درماني به مرور زمان در شما آمادگي لازم را ايجاد خواهد كرد. 

 

مراحل چهارگانه اي كه براي درمان شكست عشقي بايد طي كنيم

براي رسيدن به درمان شكست عشقي بايد از چهار مرحله روانشناختي عبور كنيم بدون عبور از اين مراحل هرگز به درمان حقيقي يك شكست عشقي نميرسيم. اين مراحل عبارتند از شوك ، انكار، باز آفريني و استقلال عاطفي. روزي بدون هيچ مقدمه قبلي شريك عاطفي شما به نزدتان مي آيد و اعلام مي كند قصد دارد شما را ترك كند، درست است كه اين اواخر اوضاع رابطه تان زياد خوب پيش نمي رفت اما هرگز تصور نمي كرديد چنين اتفاقي بيفتد در شرايط مشابه با اين شما ابتدا دچار شوك مي شويد. مرحله دوم انكار است در اين زمان هر دو طرف رابطه چه آن كس كه رابطه را ترك مي كند و چه آن كس كه ترك مي شود سعي دارند حقيقت را كتمان كنند، آنان همچنان با يكديگر تماس مي گيرند و نمي خواهند بپذيرند كه رابطه براي هميشه به پايان رسيده است.

پس از آن نوبت به مرحله باز آفريني مي رسد. شما از كسي كه مدت ها دوستش داشتيد جدا مي شويد ، اكنون در يافتن معني و مفهوم زندگي دچار مشكل هستيد، برنامه اي براي انجام نداريد، روزي در كلاس موسيقي ثبت نام مي كنيد و روزي ديگر به باشگاه ورزشي مي رويد. همه اين كارها براي اين است كه در آخر بتوانيد بدون رابطه نيز به معنايي براي وجود خويش دست پيدا كنيد. اگر بتوانيد اين مرحله را با موفقيت پشت سر بگذاريد وارد مرحله استقلال عاطفي مي شويد.

 

درمان شكست عشقي ؛ كلام آخر 

طي كردن مراحل شكست عشقي زمان بر است و ممكن است چالش هاي زيادي را براي شما به وجود آورد. به همين خاطر لازم است كه همواره با يك روان شناس در ارتباط باشيد تا خودتان را بهتر محك بزنيد و ببينيد چقدر در جهت مثبت قدم برداشته ايد. هم چنين در طي اين جلسات درمانگر با بررسي تعارضات و مشكلات شخصيتي شما و درمان آن ها  كمك خواهد كرد كه در آينده و روابط بعدي زندگي خود احتمال دچار شدن به شكست عشقي را تا حد زيادي كاهش دهيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان شكست عشقي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد. 

 

منبع : درمان شكست عشقي بدون رنج كشيدن

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۵۵:۲۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی