مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

رفتار صحيح با همسر | به همسرتان احترام بگذاريد

احترام يكي از مهم ترين اصول در موفقيت زندگي مشترك و ارتباط موثر ميان زن و شوهر است. زنان و مردان تفاوت هاي مهمي با يكديگر دارند ولي به طور كلي مردان به افتخار و احترام، و زنان به عشق و محبت نياز دارند. احترام و برخورد صحيح زن و شوهر نسبت به يكديگر باعث افزايش عشق و علاقه ميان آن ها مي‌شود. همچنين احترام و برخورد درست باعث افزايش اعتماد به نفس و حمايت ميان همسران است. احترام نشان مي‌دهد كه زوجين يكديگر را بدون قيد و شرط دوست دارند و همواره از هم حمايت مي‌كنند.

 

رفتار با همسر | نظرخواهي

در موارد حساس و مهم از همسرتان همفكري بخواهيد و نظر او را بپرسيد. البته منظور اين نيست كه بخواهيد همسرتان به جاي شما تصميم بگيرد، بلكه در مواردي همچون مسائل مالي و تربيت بچه ها با يكديگر مشورت كنيد و با هم تصميم بگيريد. نظر خواهي از همسر و شركت دادن او در مسائل مهم زندگي احساس مهم بودن و ارزشمندي به او مي‌دهد؛ در نتيجه انگيزه و اميد بيشتري براي بهبود كيفيت زندگي مشترك دارد.

 

رفتار با همسر: تحسين و قدرداني از همسر

با تحسين كردن همسرتان در جمع، زندگي مشترك تان را به حد چشم گيري تقويت مي‌كنيد. البته منظور اين نيست كه در اين مورد اغراق كرده و باعث خجالت او و كلافكي ديگران بشويد، بلكه بهتر است با گفتن ويژگي هاي خوب و موفقيت هايش، احساس غرور را در همسرتان تقويت كرده و نشان دهيد كه به او افتخار مي‌كنيد. اكثر مردان خيلي دوست دارند تا از آن‌ها تعريف و تمجيد شود. اگر همسرتان كاري مي‌كند كه به دلتان مي‌نشيند، آن را بيان كنيد و به او بگوييد كه از اين كار لذت برده ايد. با تشويق و تحسين همسرتان به او نشان مي‌دهيد كه تلاش هايش را مي‎بينيد و براي آن‌ها ارزش قائل هستيد.

 

رفتار با همسر | به يكديگر آرامش دهيد

كار و شغل بخش بسيار مهمي در زندگي هر فرد محسوب مي‌شود. هم مردان و هم زنان انرژي زيادي بر روي كار خود مي‌گذارند و اين كار باعث خستگي و فرسودگي آن ها مي‌شود. همسران مي‌توانند منبع انگيزه يكديگر باشند و در هنگام خستگي يكديگر را تسلي دهند. پس از يك روز پركار و خسته كننده در كنار يكديگر بنشينيد و به جاي شكايت كردن و دعواهاي بيهوده سعي كنيد از بودن در كنار يكديگر لذت ببريد. در همين زمينه براي حل احتلافات زندگي مشترك مي‌توانيد به مقاله‌ي زوج درماني و مشاوره ازدواج مراجعه كنيد.

 

رفتار با همسر | حمايت و پشتيباني

زن و شوهر تاثير مستقيمي بر افكار و كارهاي يكديگر دارند. اگر همسرتان اهدافي دارد، از او حمايت كنيد و كمكش كنيد كه به هدف هايش برسد هر چند كه آن هدف‌ها از نظر شما بي‌ارزش باشند. اين نكته را فراموش نكنيد كه رشد و پيشرفت همسر شما، باعث پيشرفت و افتخار شما نيز مي‌شود و زندگي مشترك را به مسير بهتري هدايت مي‌كند.

 

اشتباهات خود را بپذيريد

اشتباهات خود در مقابل همسرت را بپذيريد و از او عذر خواهي كنيد. عذر خواهي كردن و پذيرش اشتباه هيچ گاه از غرور شما نمي‌كاهد بلكه شما را در نزد همسرتان عزيزتر مي‌كند. چراكه او متوجه مي‌شود براي احساساتش ارزش قائل هستيد و با ناراحتي‌اش ناراحت مي‌شويد. هيچ كس بي عيب و نقص نيست و همه ي افراد اشتباه مي‌كنند اما مهم اين است كه پس از فهميدن اشتباه بتوان با شجاعت عذرخواهي كرد و دلخوري ها را از بين برد. اين رفتار با همسر نشان مي‌دهد كه شما اشتباه خود را قبول كرده‌ايد و ديگر آن را تكرار نمي‌كنيد.

 

همسرتان را همان‌طور كه هست بپذيريد

هيچ انساني كامل نيست و نبايد توقع داشته باشيد كه همسرتان آنگونه كه شما مي‌خواهيد باشد. توقع نداشته باشيد كه همسرتان هميشه بدون عيب باشد و كار درست را انجام دهد. او را همان گونه كه هست بپذيريد و دوست داشته باشيد. توقع تغيير همسر تنها خودتان را آزرده‌تر مي‌كند و اتلاف انرژي است. اين انديشه كمك مي‌كند تا بهتر با رفتارهاي همسرتان كنار بياييد و با او سازگار شويد. توجه خود را بر ويژگي‌ها و صفات خوب او متمركز كنيد. بعد از مدتي متوجه خواهيد شد كه همسرتان در برخورد با شما بيشتر صفات و ويژگي‌هاي خوبش را نمايان مي‌كند. همچنين هرگز نبايد به اميد تغيير همسر بعد از ازدواج مشكلات و اختلافات را ناديده مي‌گرفتيد. در اين زمينه مي‌توانيد مقاله‌ي تغيير همسر بعد از ازدواج را مطالعه كنيد.

 

احترام به عقايد همسر

مسلما مي‌دانيد كه انسان ها تفاوت‌هاي بي‌شماري با يكديگر دارند و طبيعي است كه عقايد دو نفر شبيه به هم نباشد. در صورتي كه همسرتان عقيده اي مخالف با شما دارد، او را مسخره و يا سرزنش نكنيد. اين كار يا موجب دعوا و دلخوري مي‌شود و يا باعث مي‌شود همسرتان هميشه در مقابل شما سكوت كند و ديگر نظرات و عقايد خود را با شما مطرح نكند. گاهي مسائل مهمي را كه ذهنش درگير آن‌ها مي‌شود با شما در ميان نمي‌گذارد و اين موضوع به مرور سبب سردي روابط و دوري زوج‌ها از يكديگر مي‌شود. به عقايد و نظرات همسرتان احترام بگذاريد و اجازه دهيد كه با خيال راحت در كنار شما صحبت كند. حتي اگر آن‌ها را قبول نداريد همواره گوش شنواي او باشيد.

 

ابراز عشق و علاقه به همسر

ممكن است برخي افراد با خود فكر كنند كه نيازي نيست علاقه خود را مستقيما به همسرشان ابراز كنند و همين كه براي زندگي مشترك شان تلاش مي‌كنند بيانگر اين موضوع است. اما هم زنان و هم مردان نياز دارند بدانند كه مورد علاقه‌ي همسرشان هستند. همسرتان را در آغوش بگيريد، او را ببوسيد و مستقيما بگوييد كه عاشقش هستيد. محبت خود را هم به صورت كلامي و هم رفتاري به او نشان دهيد. راه‌هاي زيادي براي نشان دادن عشق و علاقه به همسر وجود دارد كه بسياري از آن‌ها را در مقاله‌ي محبت به همسر توضيح داده‌ايم.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه رفتار با همسر مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : رفتار با همسر | برخورد و رفتار صحيح با همسر را بشناسيد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: رفتار با همسر،
موضوع:
[ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۴۱:۲۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی