مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

آيا عطر زدن به كودك براي او ضرر دارد؟

كودكان از رايحه ها و عطرهاي متنوع خوششان مي‌آيد و والدين نيز دوست دارند كه فرزندشان خوشبو باشد. امروزه در بسياري از مغازه هاي بچگانه و سيسموني، به فروش عطرهاي جديدي با عنوان عطر و ادكلن مخصوص كودك مي‌پردازند. محصولاتي كه براي كودكان استفاده مي‌شود بايد خاص و تأئيد شده باشند اما مخصوص كودكان بودن به معني معتبر بودن و مناسب بودن آن محصول نيست. سيستم بدني كودكان و نوزادان بسيار حساس و ضعيف است و ممكن است كه مواد شيميايي موجود در عطر و ادكلن، به بدن آن ها آسيب برساند. به همين دليل توصيه مي‌شود كه بدن كودك و نوزاد خود را تميز نگه داريد و از مصرف عطرها و ادكلن هاي شيميايي براي آن ها خودداري كنيد.

 

عوارض استفاده از عطر براي كودكان

همان طور كه گفته شد، بدن كودكان بسيار حساس است و مواد شيميايي خطر آسيب رساندن به بدن آن‌ها را افزايش مي‌دهد. برخي از كودكان حساسيت هاي تنفسي دارند و حتي به بوي غذا نيز حساس هستند. مصرف عطر و ادكلن براي اينگونه كودكان و نوزادان، با واكنش هاي آلرژيك شديد همراه است. ممكن است برخي از كودكان به عطر و ادكلن حساسيت داشته باشند و دچار عطسه و آبريزش بيني شوند. توجه داشته باشيد كه پوست كودكان و نوزادان حساس تر از بزرگسالان است. احتمال دارد كه مواد موجود در عطر و ادكلن، جذب پوست بدن كودكان شود و حساسيت هاي پوستي ايجاد كند.

 

علاقه زياد كودكان به بوي عطر

كودكان به ميزان زيادي به تقليد از رفتار والدين مي‌پردازند و ممكن است كه در اثر مشاهده عطر زدن والدين، به آن علاقه مند شده باشند. برخي از كودكان به صورت افراطي از عطر و ادكلن استفاده مي‌كنند و اين رفتار باعث نگراني والدين مي‌شود. براي حل اين مشكل مي‌توانيد شيشه هاي عطر را با آب تركيب كنيد (شيشه را با آب پر نكنيد چرا كه ممكن است تغيير رنگ آن باعث كنجكاوي كودك شود) تا به اين صورت از حجم مواد شيميايي آن كاسته شود. سپس آن را به كودك بدهيد تا با آن بازي كند. كودك پس از مدتي بازي كردن با آن خسته مي‌شود و اين عادت خود را رها مي‌كند.

 

نكات مهم در عطر زدن به كودك

_در يك ماه اول نوزادي بهتر است كه بوي هيچ عطر و ادكلني به نوزاد نرسد. توصيه مي‌شود كه والدين نيز از عطر و ادكلن استفاده نكنند.

_در صورتي كه والدين اصرار زيادي به عطر زدن كودك دارند، عطر را به لباس او بزنند و پس از گذشت حدودا نيم ساعت تا يك ساعت لباس را به تن كودك كنند.

_كودكان غدد عروقي ندارند و تعريق نمي‌كنند، در نتيجه نيازي به خوشبو شدن ندارند. در صورتي كه كودك شما به صورت غير طبيعي عرق مي‌كند، حتما به پزشك مراجعه كنيد چرا كه ممكن است ناشي از مشكلاتي همچون تيروئيد باشد.

_براي اينكه كودكتان عادت بازي كردن با عطر و استفاده‌ي زياد از آن را ترك كند بايد مهارت نه گفتن به آن‌ها را در خود تقويت كنيد. در اين زمينه پيشنهاد مي‌كنيم مقاله‌ي نه گفتن به كودكان را مطالعه كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه عطر زدن به كودك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : عطر زدن به كودك | آيا عطر زدن براي كودك ضرر دارد؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: عطر زدن به كودك،
موضوع:
[ ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۴۸:۰۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی