مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

اهميت مسواك زدن در كودكي

لازم است كه افراد از كودكي مسواك زدن را بياموزند تا اين كار در بزرگسالي براي شان به يك عادت تبديل شود. همچنين در صورتي كه افراد از دوره كودكي دچار پوسيدگي دندان شوند، سلامت دندان ها در بزرگسالي هم به خطر مي‌افتد و ممكن است كه فضاي كافي براي رشد دندان ها وجود نداشته باشد. مشكلات دهان و دندان در كودكي، خطر بروز مشكلاتي همچون عفونت و اختلالات گفتاري را افزايش مي‌دهد. به همين خاطر آموزش مسواك زدن به كودكان يكي از مهم‌ترين نكات در تربيت فرزند است كه بايد توجه كافي نسبت به اين مسئله داشته‌باشيد.

برخي ديگر از نكات حساس در تربيت فرزند را در مقاله‌ي 9 نكته حساس براي تربيت فرزند ذكر كرده‌ايم.

 

مسواك زدن كودك | مقاومت كودكان

يكي از مشكلاتي كه والدين با كودكان، بر سر مسواك زدن كودك دارند، بيزاري آن‌ها از اين كار است. كودكان از انجام كارهاي يكنواخت و كسل كننده لذت نمي‌برند و از آن ها فراري هستند. حتي اگر با آن ها صحبت كنيد و دليل مسواك زدن را توضيح دهيد، باز هم به خوبي اين موضوع را درك نمي‌كنند و در انجام آن مقاومت نشان مي‌دهند.

همچنين كودكان از 5 الي 6 سالگي شروع به امتحان چيزهاي ناشناخته مي‌كنند. به همين دليل در انجام كارهايي همچون مسواك زدن و انجام كارهاي شخصي خود مقاومت مقاومت به خرج مي‌دهند. به همين دليل لازم نيست نسبت به مقاومت‌هاي كودك خود نگران باشيد و حساسيت به خرج دهيد. اگر كودكتان نسبت به صحبت‌هاي والدين و اصرارتان براي مسواك زدن اهميتي قائل نيست، به مقاله‌ي بچه حرف گوش كن مراجعه كنيد.

 

آموزش مسواك زدن به كودك

آموزش مسواك زدن به كودكان اصولي دارد كه با رعايت و به كارگيري آن ها مي‌توانيد آموزش را بهتر انجام دهيد و بر فرزند خود تأثير گذار باشيد. برخي از اين اصول و راهكار ها را در ادامه ذكر كرده‌ايم:

1. آموزش از سنين پايين

بهتر است كه از سنين پايين آموزش را شروع كنيد تا مسواك زدن تبديل به يك عادت در كودك شود. از همان زماني كه اولين دندان هاي كودك ريشه مي‌زند، شروع به شستشوي آن ها با آب كنيد. وقتي كه كودك بزرگ تر شد، براي او مسواك كودك تهيه كنيد، و اجازه دهيد كه خودش از آن استفاده كند. روش صحيح مسواك زدن را به او آموزش داده و بگذاريد كه تحت نظارت شما دندان هايش را مسواك بزند.

2. آموزش از طريق بازي با كودك

همانطور كه گفته شد، بچه ها به دليل يكنواخت بودن مسواك زدن از آن فراري هستند. شما مي‌توانيد با تبديل مسواك زدن به يك كار جذاب و سرگرم كننده، آن را به كودك تان آموزش دهيد.

بازي با كودك بر روند آموزش تأثيرات شگرفي ايجاد مي‌كند؛ مثلا مسواك زدن را به يك بازي تبديل كنيد كه هركس بهتر دندان هايش را مسواك بزند، برنده مي‌شود. يا مي‌توانيد برنامه اي ترتيب دهيد كه همه‌ي اعضاي خانواده با يكديگر مسواك بزنند. در همين زمينه مقاله‌ي بازي كودكان مي‌تواند اطلاعات مفيدي در اختيارتان قرار دهد.

3. تشويق كودك به مسواك زدن

براي مسواك زدن كودك خود، حتما تشويق هايي را در نظر بگيريد. مثلا مشخص كنيد كه اگر به مدت يك هفته و هر شب مسواك بزند، جايزه اي به او مي‌دهيد. همچنين مي‌توانيد براي تشويق كودك خود به مسواك زدن، مسواكي با طرح شخصيت كارتوني مورد علاقه اش تهيه كنيد. استفاده از خميردندان هاي كودك نيز باعث تشويق آنان مي‌شود. براي اطلاع از انواع روش‌هاي مناسب براي تشويق كودكان كليك كنيد.

4. تمرين و بازي

اين روش كمي براي والدين كسل كننده است اما براي علاقه مند كردن كودكان به مسواك زدن بسيار موثر مي‌باشد. مسواك خود را به كودك بدهيد و بگذاريد كه او دندان شما را مسواك بزند. اين كار براي او به نوعي تمرين و بازي كردن محسوب مي‌شود. مي‌توانيد اين بازي را دو طرفه كنيد و سري بعدي شما دندان هاي كودك را مسواك بزنيد.

5. پخش موسيقي

در حين مسواك زدن كودك يك آهنگ حدودا دو دقيقه اي پخش كنيد و به او بگوييد كه پس از تمام شدن آهنگ بازي تمام است و زمان مسواك زدن به پايان مي‌رسد. همچنين مي‌توانيد در آن زمان، حركات موزون و بامزه انجام دهيد تا كودك از مسواك زدن لذت ببرد.

6. تقويت استقلال كودك

كودكان به استقلال خود بسيار اهميت مي‌دهند و دوست دارند كارهايي شبيه به بزرگسالان انجام دهند. مثلا علاقه دارند كه خودشان غذا بخورند و لباس هايشان را به تنهايي بپوشند. شما مي‌توانيد به او بگوييد كه مسواك زدن يكي از كارهاي بزگسالان است و مطمئن هستيد كه او مي‌تواند به خوبي از پس اين كار بر بيايد. اين روش باعث تقويت استقلال و اعتماد به نفس كودك مي‌شود و او با علاقه به مسواك زدن مي‌پردازد چرا كه دوست دارد والدين او را فردي بالغ و بزرگسال بدانند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مسواك زدن كودكان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : مسواك زدن كودك | بهترين روش‌هاي آموزش مسواك زدن به كودك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مسواك زدن كودك،
موضوع:
[ ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۲۳:۳۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی