مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

كاندوم

كاندوم، ابزار بهداشت جنسي پوششي قابل انعطاف و فيزيكي است كه در هنگام نزديكي جنسي توسط مرد از آن استفاده ميشود و از تماس مستقيم اسپرم‌هاي مردانه با واژن زن جلوگيري مي‌كند.

 

دلايل استفاده از پوشش محافظ

كاندوم به ابزار پيشگيري از بارداري معروف است اما افراد به دلايل مختلفي در رابطه‌هاي جنسي خود از كاندوم استفاده مي‌كنند. برخي از مهم‌ترين دلايل افراد براي استفاده از پوشش محافظ را در ادامه ذكر كرده‌ايم:

جلوگيري از بارداري

 شايد شما نخواهيد كه در هنگام آميزش جنسي با شريك خود اسپرم ها وارد رحم شوند و بارداري اتفاق بيوفتد بهترين راه كه نيازي به تجويز پزشك هم نيست و ميتواند به راحتي مورد استفاده قرار بگيرد كاندوم است.

جلوگيري از بيماري هاي مقاربتي

 بسياري از ويروس ها و بيماري ها وجود دارند كه از طريق آميزش جنسي انتقال پيدا ميكنند و ممكن است شريك جنسي را مبتلا كنند ،خيلي از عفونت ها هم از اين راه ممكن است در بدن و دستگاه تناسلي شريك جنسي ايجاد شود ،  ويروس اچ آي وي يكي از اين ويروس هاست كه بيشترين راه انتقال آن از راه رابطه جنسي است و باعث بروز بيماري ايدز ميشود پس بهتر است كه از كاندوم براي جلوگيري استفاده شود.

جلوگيري از حساسيت و زودانزالي

 ممكن است بانوان به مايع خارج شده در هنگام رابطه جنسي با آقايان حساسيت داشته باشند كاندوم براي جلوگيري از علائم حساسيت بهترين راه است. برخي از انواع پوشش محافظ در درمان زودانزالي و افزايش طول رابطه جنسي مؤثرند. براي اطلاع از تكنيك‌هاي طولاني كردن رابطه جنسي كليك كنيد.

 

انواع پوشش محافظ

كاندوم ها به طور كلي به دونوع مناسب براي آقايان و بانوان وجود دارند و براي هر دو جنسيت ساخته شده اند كه ميتوان از آن ها استفاده كرد ولي هدف كلي هر دوي آن ها يكي است و آن جلوگيري از تماس مستقيم آلت تناسلي مردان با بانوان است. كاندوم هاي بانوان در يك مدل قرار دارد اما كاندوم هاي آقايان مدل هاي مختلف با كارايي هاي بيشتري دارند كه در مطلب زير راجع به آن‌ها توضيح داده‌ايم.

كاندوم زنانه

به صورت لوله اي نازك با طول 17 سانتي متر است كه انعطاف پذير و نازك است و وارد واژن زن ميشود. در طول رابطه جنسي در آن جا ميماند و از بارداري و ورود ويروس ها جلوگيري ميكند و بهترين راه براي بانواني است كه شريك جنسي آن ها حاضر به استفاده از پوشش محافظ نيست.

انواع پوشش محافظ براي مردان

كاندوم آقايان به طور كلي يك غلاف پلاستيكي نازك است و در حالتي كه الت در حالت نعوظ قرار دارد روي آن كشيده ميشود ولي انواع مختلفي دارد كه ميتواند علاوه بر كارايي هاي اساسي ويژگي هاي ديگري هم داشته باشند.

كاندوم ساده: پوشش محافظ ساده كاندومي است كه به صورت نازك شفاف و عادي است و اصولا با كيفيت ترين و بهترين نوع آن است. براي جلوگيري از بارداري و انتقال بيماري و افزايش لذت بسيار مناسب است.

كاندوم تاخيري: اين پوشش محافظ آغشته به موادي است كه در چند ديقه اول باعث بي حسي آلت تناسلي ميشود و در افزايش تايم ارضا شدن به افرادي كه دچار زود انزالي هستند كمك ميكند و تايم رابطه جنسي را افزايش ميدهد. براي درمان زود انزالي كليك كنيد.

كاندوم خاردار: كاندوم هايي كه برجستگي هاي متناسب و بلندي بر روي آن قرار گرفته كه نسبت به مارك هاي مختلف تعداد و فواصل اين برجستگي ها مختلف است.

كاندوم هاي شياردار: شيار هاي يكسان با فاصله هاي متناسب بر روي آن قرار دارد كه باعث افزايش لذت جنسي ميشود. جهت افزايش لذت جنسي علاوه بر استفاده از كاندوم‌هاي شياردار به آموزش در مورد رابطه جنسي نياز داريد. بسياري از تكنيك‌هاي افزايش لذت جنسي را در مقاله‌‌ي آموزش سكس توضيح داده‌ايم.

كاندوم هاي معطر و طعم دار: همانطور كه گفتيم مواد تشكيل دهنده كاندوم ها پلاستيك است پس عموما بوي پلاستيك ميدهد اما در نوع طعم دار و معطر آن از اسانس هاي مختلفي استفاده شده كه داراي بوي مطلوب هستند.

كاندوم هاي سرد و گرم كننده: فقط در جهت ايجاد هيجان و تنوع استفاده ميشوند و هيچ تاثيري براي افزايش سايز يا هر چيز ديگري كه عموما در تبليغات آن گفته ميشود ندارد.

 

نحوه استفاده از كاندوم زنانه

استفاده از كاندوم زنانه بسيار راحت است اما عادت كردن به آن و استفاده از آن نيازمند زمان است . دست هاي خود را حتما قبل از باز كردن بسته بندي بشوييد و ضد عفوني كنيد و با احتياط بسته بندي را باز كنيد كه خراش برندارد يا پاره نشود تا بتواند خاصيت جلوگيري را داشته باشد.

در يك موقعيت مناسب قرار بگيريد؛ مثلا يك پا را روي صندلي بگذاريد و يا روي صندلي بشينيد و پاها را باز كنيد. حلقه داخلي كاندوم را با شست و انگشت اشاره باز كنيد طوري كه انگشت اشاره وسط حلقه باشد، با دست ديگرتان لبه‌هاي واژن را باز كنيد و كاندوم را به آرامي به داخل هدايت كنيد.

براي اين كه كاندوم راحت تر وارد شود ميتوانيد از روان كننده هم استفاده كنيد. انگشت اشاره را داخل كاندوم كنيد و تا جايي كه ممكن است حلقه داخلي را فشار دهيد. مراقب باشيد كاندوم پيچ نخورد و درست در جاي خود قرار بگيرد. توجه داشته باشيد كه حلقه بيروني آن در بيرون از واژن قرار بگيرد تا به داخل سر نخورد . بعد از رابطه جنسي و قبل از بلند شدن آن را از واژنتان خارج كنيد.

نحوه خارج كردن كاندوم زنانه

ابتدا حلقه خارجي را به آرامي بچرخانيد و آن را بيرون بكشيد تا مايع به بيرون نريزد . حتما قبل از ايستادن آن را خارج كنيد و داخل كيسه پلاستيكي گذاشته و دور بيندازيد .

 

نحوه استفاده از كاندوم مردانه

بسته بندي را به آرامي باز كنيد تا هيچ آسيبي نبيند. پشت و روي آن را تشخيص دهيد براي اين كار كافي است چند سانتي متر از آن را به آرامي باز كنيد. مطمئن شويد كه قسمت سر كاندوم به سمت بيرون باشد . قسمت نگهدارنده مايع را با دست بگيريد و با دست ديگر آن را روي آلت بكشيد. حتما بايد آلت شما در حالت نعوظ باشد.

نحوه خارج كردن كاندوم مردانه

بعد از انزال سريعا آن را از واژن شريك جنسي بيرون بياوريد ولي مراقب باشيد كه درنيايد. بعد از اين كه آلت خود را بيرون آورديد پوشش محافظ را در بياوريد و بالاي آن را گره بزنيد تا مايع از آن خارج نشود و دور بيندازيد. آلت خود را به خوبي شست و شو دهيد.

 

نكاتي در رابطه با استفاده از پوشش محافظ

_هيچ وقت نبايد هر دو زن و شوهر به صورت همزمان از ابزار بهداشت جنسي استفاده كنند. چون ممكن است كه كاندوم پاره شود و درصد داخل شدن ترشحات بالا برود.

_از كاندوم هايي كه از جنس پوست بره هستند استفاده نكنيد به دليل اين كه داراي سوراخ هاي ريزي هستند كه ممكن است ترشحات از آن خارج شود.

_بهتر است از پوشش محافظ مردانه استفاده شود به دليل اين كه درصد جلوگيري از بارداري و انتقال بيماري از راه كاندوم زنانه كمتر است.

_از كاندوم پلي اورتان استفاده كنيد چون ميزان وقوع حساسيت خودتان و شريك جنسيتان نسبت به آن بسيار كم است.

_هميشه قبل از شروع آميزش جنسي «كاندوم»  استفاده شود.

_هميشه بايد تمام طول آلت را با كاندوم بپوشانيد.

_فقط يكبار بايد از آن استفاده كنيد.

_قبل از استفاده مطمعن شويد كه سوراخ نيست يا احتمال پارگي در آن وجود ندارد.

 

چه چيزي باعث پاره شدن «كاندوم» مي‌شود؟

تاريخ انقضاي گذشته:  وقتي كه تاريخ انقضاي پوشش محافظ شما گذشته باشد پس بايد بدانيد كه خشك و شكننده شده و پاره ميشود

سايز كاندوم كوچك: سايز آن براي آلت شما كوچك است پس انتظار داشته باشيد كه به زودي پاره شود.

از «كاندوم» به درستي محافظت نكرديد: آن را در جاهاي گرم مرطوب و جلوي نور آفتاب قرار داده ايد.

استفاده نكردن از روان كننده: واژن شريك جنسيتان يا آلت خودتان داراي خشكي است و با توجه به اصطحكاك كاندوم پاره ميشود.

استفاده از روان كننده هاي روغني: محصولات روان كننده روغني به شدت به پوشش محافظ آسيب ميزند

استفاده از چند نوع كاندوم: استفاده از كاندوم توسط زن و مرد به صورت همزمان باعث پاره شدن كاندوم ميشود . حتي اگر آقايان هم چند تا كاندوم را روي هم بكشند باز هم باعث پاره شدن كاندوم ها ميشود

استفاده دوباره از كاندوم: كاندوم ها يك بار مصرف هستند و وقتي كه براي بار چندم استفاده شوند پاره ميشوند

بي كيفيت بودن كاندوم: اگر از كاندوم هاي بي كيفيت و ارزان قيمت استفاده كنيد منتظر عواقب به وجود آمده ناشي از پاره شدن ان هم باشيد

رابطه جنسي طولاني مدت و خشن: كاندوم ها اصولا نازك هستند و مقاومت زيادي ندارند اگر رابطه شما خيلي طول بكشد درصد اين كه كاندوم پاره شود بسيار زياد است.

 

در صورت پاره شدن پوشش محافظ چه كاري بايد انجام داد؟

در صورتي كه كاندوم شما پاره شد به سرعت اقدام ب پايان رابطه كنيد با آرامي آن را از روز آلت خود برداريد ، مطمعن شويد قسمتي از آن درون واژن نمانده . به سرعت كاندوم را تعويض كنيد و از يك كاندوم نو استفاده كنيد . اگر مطمعن نيستيد كه مايع مني وارد بدنتان شده يا نه به سرعت واژن را شست و شو دهيد و تمام فشار و انرژي را وارد كنيد كه همه اسپرم هاي وارد شده خارج شوند و كاملا با فشار آب تمامي قسمت هارا شست و شو دهيد.

از دستمال استفاده نكنيد چون ممكن است كه اسپرم ها يا ويروس ها وارد بدن شوند. تا دوهفته زير نظر پزشك باشيد تا خيالتان راحت باشد اتفاقي نيوفتاده است. همچنين در چنين مواقعي براي اطمينان بيشتر از حاملگي مي‌توانيد از قرص‌هاي اورژانسي ضد بارداري استفاده كنيد.

 

معايب استفاده از كاندوم

_به طور صد درصد نميتواند از موارد گفته شده جلوگيري كند و مانع آن شود و احتمال نفوذ در آن وجود دارد

_نياز به رضايت شريك جنسي دارد و او بايد رضايت دهد

_مانند قرص تاثير بلند مدت ندارد و هر دفعه بايد از ان استفاده شود اگر بعضي وقت ها از آن استفاده كنيد يا اين كه وسط آميزش به ياد استفاده از ان بيوفتيد ممكن نيست كه تاثيري داشته باشد

_حساسيت به جنس هاي كاندوم يكي ديگر از معايبي است كه دارد

_نياز به تمرين زياد دارد

_ممكن است پاره شود و شما را به دردسر بيندازد

 

مزاياي استفاده از پوشش محافظ

عوارض قرص را ندارد : نسبت به تمام قرص ها و محلول هايي كه ميتوان براي جلوگيري از بارداري و اسپرم كشي از آن استفاده كرد عوارض كمتري دارد و ميتوان با خريد مناسب و درست استفاده كردن از آن اين عوارض را به صفر رساند. در اين زمينه مي توانيد به مقاله‌ي عوارض قرص‌هاي ضد بارداري مراجعه كنيد.

لذت جنسي را افزايش ميدهد : با انواع مختلفي كه كاندوم دارد ميتواند لذت جنسي را افزايش دهد . بعضي از آن ها انقدر نازك هستند كه وجود آن را احساس نميكنيد يا اين كه اگر زخيم هم باشند شما را بيشتر در حالت تحريك شدگي نگه ميدارد.

بدون تجويز پزشك ميتوانيد آن را تهيه كنيد : لازم نيست كه مثل قرص ها و داروهاي ضد بارداري نسخه پزشك را به همراه داشته باشيد.

به آساني تهيه ميشود : به راحتي ميتوانيد از فروشگاه ها و سوپر ماركت ها تهيه كنيد و لازم نيست كه براي پيدا كردن زمان زيادي بگذاريد.

زمان هاي قاعدگي را تحت تاثير نميگذارد : انواع داروها كه براي جلوگيري از بارداري استفاده ميشود بر روي هورمون بانوان تاثير ميگذارد و زمان قاعدگي را تحت تاثير قرار ميدهد ولي پوشش محافظ اين گونه نيست و هيچ تغييري رخ نميدهد.

پيشگيري از سرطان دهانه رحم : از ورود ويروس «اچ پي وي» كه باعث سرطان رحم ميشود جلوگيري ميكند.

 

حساسيت به كاندوم  

اگر بعد از آميزش جنسي كه با استفاده از كاندوم بوده دچار مشكل خارش ، سوزش ، قرمزي و التهاب و كهير ميشويد، ممكن است نسبت به آن باشيد. اين حساسيت يا در اثر جنس پوشش محافظ بروز پيدا ميكند يا موادي كه براي خشك نشدن روي آن استفاده ميشود . حساسيت به همه انواع كاندوم ها وجود دارد اما شايع ترين آن حساسيت نسبت به كاندوم هاي لاتكسي است.

لاتكس هاي طبيعي با استفاده از پروتئين ها به وجود مي‌آيند كه اگر به آن ها حساسيت پيدا كرديد سيستم ايمني شما نسبت به اين پروتئين واكنش نشان مي‌دهد و باعث اين التهاب و خارش ميشود . اگر به مواردي مانند گوجه فرنگي ، موز ،بلوط و مواد اين گونه حساسيت داريد پس درصد بيشتري احتمال دارد كه به پوشش محافظ نيز حساسيت داشته باشيد. مدل هاي كاندوم متفاوت هستند كه در صورت بروز حساسيت به يكي از آن ها به پزشك مراجعه كنيد تا بهترين نوع را به شما معرفي كند.

 

موقع خريد ابزار بهداشت جنسي به چه عواملي توجه كنيم؟

_به تاريخ انقضا توجه كنيد.

_به سايز آن توجه كنيد.

_به نوع آن توجه كنيد. نوعي كه به آن حساسيت داريد يا شريك جنسيتان آن را دوست ندارد خريداري نكنيد.

_به جنس توجه كنيد.

 

اشتباهات در استفاده از كاندوم

_برداشتن كاندوم قبل از به پايان رسيدن رابطه

_استفاده از پوشش محافظ وقتي كه ميلغزد و سر ميخورد

_عدم هواگيري كاندوم كه باعث پاره شدن آن ميشود

_عدم رضايت براي استفاده از كاندوم

_استفاده از پوشش محافظ در لحظات آخر كه تاثيري ندارد

_بررسي نكردن آن قبل از استفاده

 

فشارهاي رواني ايجاد شده به خاطر ابزار بهداشت جنسي

اگر يكي از طرفين رابطه براي استفاده از كاندوم رضايت نداشته باشد در تمام طول آميزش جنسي از اين قضيه ناراحت است و فشار رواني در او ايجاد ميشود. همين موضوع مانع لذت او و عدم رضايت در رابطه جنسي ميشود. در رابطه جنسي لذت بخش رضايت و ارضاي هر دو طرف لازم است.

استفاده از نوع خاصي از پوشش محافظ ميتواند براي بانوان قابل تحمل نباشد و باعث بروز حساسيت شود كه باعث ناراحتي جسمي و عدم لذت او ميشود و بهداشت روانيش به خطر ميوفتد. ممكن است در رابطه با استفاده از «كاندوم»هاي تاخيري دوست نداشته باشد كه رابطه زياد طول بكشد پس ممكن است كه اگر مقاربت تايم زيادي را بگيرد ديگر علاقه اي به رابطه جنسي نداشته باشد و به ارگاسم نرسد.

توصيه مي‌شود براي رفع مشكلات در روابط زناشويي خود از مشاوره جنسي كمك بگيريد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه استفاده از ابزار بهداشت جنسي ميتوانيد با مشاوران مركز روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : كاندوم | هر آنچه كه بايد درباره كاندوم بدانيد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كاندوم،
موضوع:
[ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۴۶:۴۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی