مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

چه چيزهايي را نبايد در ازدواج پنهان كرد؟

وقتي كه شما با فردي ازدواج ميكنيد كه قرار است با او زندگي پايداري را بسازيد بهتر است كه تا جايي كه  ميتوانيد از پنهان كاري دوري كنيد چرا كه ممكن است فاش شدن هر رازي آثاري مخرب براي شما و زندگيتان داشته باشد . حتي اگر شخص مقابل هم متوجه اين رازها نشود شما هميشه اشفتگي و آشوبي داريد كه او اين موضوع را بفهمد.

شما موظف هستيد كه هر چه در گذشته شما يا در حال شما رخ داده و تاثير آن بر زندگيتان مشهود است را با شخص مقابل در ميان بگذاريد و از او پنهان نكنيد . اگر اين پنهان كاري صورت بگيرد حتي اگر منجر به جدايي نشود بعد از فهميدن راز توسط شخص مقابل بي اعتمادي و حتي خيانت صورت ميگيرد كه جبران ناپذير است.

در اين زمينه مقاله تاثيرات گذشته همسر بر ازدواج و روابط زناشويي را مطالعه كنيد.

دروغ و پنهان كاري در ازدواج | مسائل مالي

اصولا مسائل مالي مخصوصا در آقايان مسئله ايست كه پنهان ميشود و به شخص مقابل گفته نميشود. وقتي كه براي شروع يك زندگي اقدام ميكنند وضعيت مالي خود را نشان نميدهند و بازگو نميكنند و به طبع اگر وضع شخص مقابل خيلي هم بهتر باشد اين پنهان كاري ادامه دارد ، تا موقعي كه وارد زندگي شوند اين مخفي كاري را ادامه ميدهد و درست وقتي كه وارد يك زندگي شدند مسئله مالي كه مسئله مهمي هم هست باعث تخريب رابطه ميشود. پس بهتر است وضعيت مالي خود را كه تاثير زيادي دارد بيان كنيد

روابط جدي شما قبل از او

انسان هايي كه قبل از او در زندگي شما حضور داشته اند و به صورت جدي باهم ارتباط داشتيد جزو چيزهايي است كه حتما شريك زندگي شما بايد در رابطه با آن بداند چون ممكن است شخص قبلي به طور خيلي اتفاقي در هر لحظه از زندگي شما حضور پيدا كند و همه چيز خراب شود .

مسائل جدي در رابطه با خانواده شما

مسائلي كه در رابطه با خانوادتان است و زندگي شما را هم تحت تاثير قرار ميدهد بايد حتما به شريكتان گفته شود و اجاره ندهيد كه بعد ها اين مسئله در زندگي مشترك شما مشكل ساز شود و روابطتان را تحت تاثير قرار دهد.

دروغ و پنهان كاري در ازدواج | بيماري هاي جدي

شما بايد بيماري هاي جسمي و روحي را كه داريد با طرف مقابل در ميان بگذاريد ؛ اوقرار است با شما زندگي كند و هر بيماري كه در شما وجود دارد زندگي او را هم تحت تاثير قرار ميدهد پس حق دارد كه همه چيز را بداند

اخلاق هاي خاص

اگر اخلاق هاي خاصي داريد كه خودتان ميدانيد شايد براي بعضي از آدم ها قابل هضم نباشد سعي نكنيد آن را پنهان كنيد و براي اين كه شخص مقابلتان را آزرده خاطر نكنيد آن رفتار را انجام ندهيد ؛ آن اخلاق جزوي از شماست و شايد تايمي كوتاه يا بلند آن را نشان ندهيد ولي بعد از مدتي ديگر نميتوانيد به پنهان كردنش ادامه دهيد

دروغ و پنهان كاري در ازدواج | اعتياد

اگر به ماده خاصي اعتياد داريد حتما بايد آن را بيان كنيد ، اعتياد مسئله اي نيست كه بتوانيد آن را پنهان كنيد. شايد تصور كنيد مي توانيد بدون اطلاعاز همسرتان اعتيادتان را ترك كنيد و كسي هم خبردار نمي شود. در صورتي كه ترك اعتياد به هر گونه مواد مخدر مشكل است و نمي توانيد بدون كمك ديگران و مشاوره از پس آن بربياييد. ترك خودسرانه موجب بازگشت به مصرف مي شود و تمام زندگي مشترك و مسئوليت پذيري شما در قبال همسرتان را تحت تاثير قرار مي دهد.

دروغ و پنهان كاري در ازدواج | خيانت

مسئله اي كه هميشه سعي براي پنهان كردن آن توسط فردي كه انجامش داده وجود دارد ، درصد تخريب رابطه شما بعد از خيانت بسيار زياد است ولي بهتر است كه آن را پنهان نكنيد چون ضربه آن براي هر دو طرف بسيار زياد است و اگر خيانت كرده ايد ولي نميخواهيد ديگر آن را تكرار كنيد به صورت منطقي اين مسئله را بيان كنيد.

 

چه چيزهايي را مي‌توان پنهان كرد؟

برخي از مسائل هستند كه شما ميتوانيد آن ها را پنهان كنيد و با شريك زندگيتان در ميان نگذاريد و مشكلي هم شما و زندگيتان را تهديد نميكند پس لزومي ندارد كه او چيزي بداند. همچنين در اين زمينه مي‌توانيد مقاله‌ي حرف‌هايي كه نبايد به همسر گفت را مطالعه كنيد.

دروغ و پنهان كاري در ازدواج | اشتباهات حل شده

اشتباهاتي كه در گذشته شما صورت گرفته و شما آن را حل كرده ايد و قرار نيست هيچ تاثيري در زندگي شما داشته باشد و مطمعن هستيد كه هيچ وقت باز نميگردد.

مسائل مربوط به خانواده شما كه تاثيري در زندگيتان ندارد

مسائلي كه در خانواده شما رخ داده ولي قرار نيست هيچ ضرر و تاثيري براي زندگي شما داشته باشند و كاملا شخصي هستند. پس لازم نيست راجب آن حرفي به شريك زندگي خود بزنيد.

شخصي كه در زندگي شما حضور پر رنگي نداشته

اشخاصي ممكن است در زندگي شما حضور يافته باشند ولي تاثير مهمي نداشتند و شما رابطه عميقي با آن ها نداشتيد مثل خواستگارهاي شما. لازم نيست اين اشخاص را براي طرف مقابلتان شرح دهيد.

بيماري هاي روحي و جسمي كه بهبود يافته

بيماري هايي كه در شما وجود داشته ولي بهبود كامل پيدا كرده و ديگر اثري از آن ها نيست مثل افسردگي كه در يك دوره وجود داشته و آن را درمان كرديد و قرار نيست كه هيچ وقت برگردد پس لازم نيست كه گفته شود اما اگر احتمال ميديد كه اين بيماري بازگردد با شريكتان در ميان بگذاريد.

 

پيامد هاي پنهان كاري چيست ؟

جدايي و تمام شدن رابطه : بعد از آشكار شدن پنهان كاري احتمال اين كه روابط ادامه پيدا كند بسيار كم است و در بيشتر موارد به جدايي ختم ميشود .

ايجاد شك و بي اعتمادي: اگر رابطه بعد از پنهان كاري ادامه پيدا كند پس قطعا  با بي اعتمادي همراه ميشود و ديگر نميتوانند به هم اطمينان كنند .

آسيب هاي رواني : شخصي كه پنهان كاري ميكند فشار رواني بسياري را تحمل ميكند و مدام ميترسد كه رازش فاش شود و رابطه اش با مشكل مواجه شود و اين ترس باعث آسيب هاي رواني ميشود .

ايجاد احساسات منفي در فرد: شخص ديگر نميتواند كسي را كه بسيار دوست داشته دوست بدارد و تماما احساسات منفي به او پيدا ميكند.

خيانت: عموما خيانت موردي است كه پنهان ميشود پس ممكن است كه شخص مقابل هم براي تلافي اين كار را انجام دهد ، اگر هم اين كار براي تلافي نباشد شخص براي اين كه از پنهان كاري آزرده شده پس براي فرار از اين موقعيت خيانت ميكند. براي اطلاع بيشتر از تاثيرات دروغ گفتن به همسر كليك كنيد.

 

دلايل دروغ و پنهان كاري در ازدواج

پنهان كاري دلايل مختلفي دارد كه هيچ كدام توجيه خوبي براي اين كار نيستند

وجود شخص سلطه گر در رابطه

اگر يكي از طرفين رابطه سلطه گر باشد فرد مقابل براي جلوگيري از اين كه مورد خشم واقع شود يا اين كه قضاوت شود پنهان كاري ميكند ، پس بايد دست از سلطه گر بودن برداشت تا پنهان كاري را به دنبال نداشته باشد

بي اهميت دانستن موضوع  

موضوعي كه اتفاق افتاده را مهم نميداند و فك نميكند كه ممكن است اين موضوع آسيب رسان باشد پس كاري كه ميكند اين است كه آن را نميگويد و آن را پنهان ميكند.

دروغ و پنهان كاري در ازدواج | ترس از دست دادن

در يك رابطه و زندگي مشترك طرفين به دليل ترس از دست دادن طرف مقابلشان ممكن است  دروغ پنهان كاري كنند و براي جلوگيري از تخريب زندگيشان مسئله را بيان نكنند.

 

دروغ و پنهان كاري در ازدواج | تبديل شدن پنهان كاري به دروغ

اگر پنهان كاري ادامه پيدا كند به جايي ميرسد كه ديگر فقط به نگفتن واقعيت ختم نميشود بلكه در صورتي كه شما براي پوشاندن پنهان كاري خود به دروغ رو بياوريد و واقعيت را پنهان كنيد، همين طور مجبوريد كه دروغ هاي بيشتري بگوييد. كه دروغ پيامد هاي پنهان كاري را به صورت شديد تري در خودش دارد به دليل اين كه شما نه تنها واقعيت را نگفته ايد بلكه آن را به صورتي ديگر بيان كرديد . پس از وقتي كه آن را نگفته ايد كارتان اشتباه تر است.

 

تفاوت حريم شخصي با پنهان كاري

يك سري از مسائل به حريم شخصي شما مربوط است و بايد در همان جا بماند چيزهايي كه زندگي مشتركتان را به خطر نميندازد . شما نميتوانيد چيزي كه حق طرف مقابلتان است را از او پنهان كنيد و اسم حريم شخصي روي آن بگذاريد . همسرتان حق دارد بداند ما كجا ميرويد چه كار ميكنيد و با چه كسي رفت و آمد ميكنيد به اين دليل كه زندگي او را هم تحت تاثير قرار ميدهيد . اما كليت اين كه ميخواهيد به بيرون برويد و كاري را براي خودتان انجام بدهيد و يا در خانه تايمي را براي خود اختصاص دهيد به حريم شخصي شما نسبت داده ميشود. مثلا دفتر خاطرات شما حريم شخصي شماست و شما حق داريد كه بدون نگراني در آن هر چيزي بنويسيد .

 

حل شك كاذب به پنهان كاري

اگر شريك شما به اين قضيه شك كرد كه شما داريد چيزي را پنهان ميكنيد ممكن است براي  او سوتفاهمي ايجاد شده كه نياز به حلش داريد. برايش تايمي را اختصاص دهيد و بنشينيد و از او بپرسيد كه ميخواهد چه چيزي را بداند. اگر در آن مورد چيزي را پنهان نكرده ايد براي او توضيح دهيد كه اشتباه ميكند و آن طور كه فكر ميكند نيست . اما اگر چيزي را پنهان كرده ايد بهتر است واقعيت را به او بگوييد.

 

راز پنهان شده را چگونه بيان كنيم؟

به سرعت مسئله را باز نكنيد: يكباره به سراغ اصل مطلب نرويد و همه چيز را نگوييد به او بگوييد كه ميخواهيد راجب موضوعي مهم با او صحبت كنيد و از او بخواهيد كه براي شما ساعتي را در نظر بگيرد.

مدعي نباشيد : طوري رفتار نكنيد كه انگار مسئله مهمي نيست و حق به جانب رفتار نكنيد . آمادگي عذر خواهي داشته باشيد.

از نفر سوم استفاده كنيد : اگر ميخواهيد رازي بزرگ را فاش كنيد بهتر است يكي از دوستان مشتركتان حضور داشته باشد.

در يك جاي مناسب صحبت كنيد : هيچ گاه جاهاي شلوغ را انتخاب نكنيد بهتر است در جايي صحبت كنيد كه قبلا هم به آنجا رفته ايد و خاطره هاي خوبي در آنجا داريد.

 

براي جلوگيري از پنهان كاري چه كاري بايد انجام دهيد؟

براي اين كه شخص مقابلتان بتواند چيزهايي را كه پنهان كرده را به راحتي با شما بازگو كند بهتر است كه هميشه گوش شنوا براي او باشيد و واكنش هايي نشان ندهيد كه او از كار خود پشيمان شود و ديگر اين كار را انجام ندهد. جنبه شنيدن واقعيت را داشته باشيد و با رفتار خود كاري كنيد كه هميشه واقعيت به شما گفته شود. همچنين اگر همسرتان زياد دروغ مي‌گويد مقاله‌ي با آدم دروغگو چگونه بايد رفتار كرد، كمك زيادي به شما مي كند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه دروغ و پنهان كاري در ازدواج ميتوانيد با مشاوران مركز روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : دروغ و پنهان كاري در ازدواج | چه مسائلي را نبايد پنهان كرد؟

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۵۹:۳۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی