مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

شناخت مردان | روانشناسي مردان

مرد ها چند خصوصيت متفاوت از زنان دارند. آن ها به خاطر ساختار مغزي شان نمي توانند مثل زن ها همزمان روي چند موضوع تمركز كنند بنابراين در زماني كه دوست داريد بهترين جواب را بگيريد، تمركزشان را به هم نزنيد. اگر مشغول تماشاي تلويزيون هستند، از آنها نخواهيد كه به حرف شما گوش كنند و نظر بدهند چون اين كار برايشان سخت و تقريبا غير ممكن است.

شناخت مردان | تفاوت‌هاي مردان

مردان و زنان در  چند مورد اساسي با هم تفاوت دارند. شناخت اين تفاوت‌ها به شما كمك مي كند تا مردان را بهتر بشناسيد. در ادامه برخي از اين تفاوت‌ها را شرح داده‌ايم.

فيزيولوژيك

قسمت نيمكره راست مغز مرد ها مخصوص اعمالي مثل كسب مهارت هاي فيزيك، تطابق چشمي و ماهيچه اي است و از نيم كره چپ شان بزرگ تر است. اما نيمكره راست در زن ها از نيمكره چپشان كوچك تر است و وظايفي مثل مهارت هاي گفتاري و بيان احساسات، به عده نيم كره چپ آنهاست.

به همين دليل مردان از لحاظ احساسي و بيان عواطف، عملكرد پايين تري نسبت به زنان دارند. مردان اگر سخنوراني ماهر باشند و در رشته هاي فلسفه هم مهارت داشته باشند، در بيان احساسات خود خيلي ضعيف تر از زنان هستند.

وظايف

مردان از قديم خودشان را با كار و مسئوليت هايشان شناخته اند. آن ها تمام توانمندي خودشان را صرف حمايت مالي و اقتصادي از خانواده مي كنند و بيشتر روي مسائل خارج از خانه متمركز هستند. وظايف مربوط به خانه بيشتر بر عهده زنان است و نقش مردان در اين بخش كمرنگ تر است. به همين دليل آن ها كسب و كار را بخشي از هويت خود مي دانند.

تربيت

از نظر تربيتي، مردان از از ابتدا تربيت متفاوت تري داشته اند. هميشه به آن ها ياد داده اند كه نسبت به جنس زن برتري دارند و نبايد مانند آن ها احساساتشان را بروز كنند، گريه كنند و مشكلاتشان را با كسي در ميان بگذارند. تمام اين عوامل باعث مي‌شوند مردان توانايي ابراز محبت نداشته باشند. گاهي زنان در عشق مردان نسبت به خود دچار ترديد مي‌شوند. پيشنهاد مي كنيم به مقاله‌ي چگونه به عشق و دوست داشتن مردان پي ببريم را مشاهده كنيد.

شناخت مردان از طريق زبان بدن آن‌ها

زبان بدن يكي از راه هاي ارتباط غير كلامي است. شناخت مردان كار چندان سختي هم نيست و با دقت كردن به زبان بدنشان، مي توان آن ها را به راحتي شناخت و به افكار و احساساتشان پي برد. در ادامه به بررسي زبان بدن در مردان پرداخته‌ايم تا به واسطه ي آن در شناخت آن‌ها بهترعمل كنيد.

گذاشتن دست در جيب

اگر مرد مقابل شما دست به جيب است، احتمالا اطلاعات با ارزشي را از شما پنهان مي‌ كند و قصد ندارد بخشي از زندگي اش را براي شما فاش كند.

پنهان كردن دست چپ

اگر دست چپش را از شما پنهان مي كند ممكن است مسائل شخصي اش را از شما پنهان كند و تمايلي ندارد كه شما از زندگي شخصي اش سر در بياوريد.

پنهان كردن دست راست

اگر ديديد دست راست را از شما پنهان مي كند بدانيد كه مسائلي كه مربوط به خودش نيست و بيشتر در ارتباط با اطرافيانش است را از شما مخفي مي كند و نمي خواهد شما چيزي از آن ها بدانيد.

پوشاندن دهان

اين حركت در مرد ها به اين معني است كه از بيان كردن چيزي مي ترسد، پنهان كاري مي كند و البته كمي خجالتي است.

تكان دادن پا

اين كه مدام پايش را تكان مي دهد به اين معني است كه احتمالا از شما خوشش نيامده و قصد ادامه گفتگو را ندارد. بعد از اينكه صحبتتان تمام شود مي رود و هرگز تمايلي به رابطه دوباره ندارد.

گذاشتن هر دو پا روي زمين

اگر مردي هر دو پايش را محكم مقابلش گذاشته و كنار هم قرار داده مي توانيد روي صداقت و راست گويي اش حساب كنيد. چون اين افراد معمولا صادق و متعادل هستند. اما اگر پايشان را روي پنجه يا پاشنه تكيه داده است احتمالا همه حقيقت را نمي گويد و او فرد صادقي نيست. براي اطلاع از چگونگي رفتار با فرد دروغگو كليك كنيد.

جفت كردن پا

اگر در حالت ايستاده پاهايش كنار هم است احتمالا حالت دفاعي به خودش گرفته و احساس خوبي ندارد. البته ممكن است با نظرات شما چندان موافق نباشد.

شناخت مردان | ويژگي هاي عمومي مردان

مردها دوست دارند يك راست سر اصل مطلب بروند و بي مقدمه صحبشان را شروع كنند. برخلاف زنان كه دوست دارند به جزئيات بپردازند، مردان هيچ علاقه اي به اين كار ندارند و مطالب را رك و بدون اتلاف وقت بيان مي كنند. مردان در سكوت عشق مي ورزند و برخلاف زن ها كه احساسشان را فرياد مي زنند و مدام به زبان مي آورند، با انجام دادن كارهايي سعي مي كنند احساساتشان را بروز دهند و از سر و صدا در اين موارد خوششان نمي آيد.

مهم ترين اصل در مورد شناخت مردان اين است كه آن ها كمتر از زنان به مسائل عشقي و روابط عاطفي اهميت مي دهند. زيرا از ابتدا كار، موقعيت شغلي و احتماعي برايشان پر رنگ شده و بخش بزرگي از هويتشان را تشكلي داده است. اين مسئله تا حدودي به بحث ساختار مغزي و نوع تربيت بر مي گردد كه بالاتر توضيح داده شد. مقاله‌ي تفاوت عشق ميان مردان و زنان را مطالعه كنيد.

چند توصيه براي شناخت بهتر مردان

_به مردان قدرت بدهيد تا صميميت شان بروز كند.

_مرد ها را حلال مشكلات بدانيد و از آن ها تعريف و تمجيد كنيد.

_مرد را تاييد كنيد و بگوييد كه به او اطمينان داريد.

_مرد ها عاشق تشويق اند. پش فراموش نكنيد كه در هر مرحله آن ها را تشويق كنيد.

_مرد ها دوست دارند كه از آن ها قدر داني و تشكر شود.

_به مرد ها سركوفت نزنيد و نصيحت كردن مرد ها را به كل فراموش كنيد.

_با آن‌ها خيلي صحبت نكنيد. اگر ساكت است به اين معني است كه نياز به سكوت دارد.

براي دريافت مشاوره در زمينه شناخت مردان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : شناخت مردان | توصيه‌هايي براي شناخت بهتر مردان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: شناخت مردان،
موضوع:
[ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۴۹:۴۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی