مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

كاربرد استفاده از پستانك براي نوزاد

بسياري از مادران براي ساكت كردن فرزند خود از پستانك استفاده مي كنند و به محض گريه كردن كودك به او پستانك مي دهند. هنگامي كه فرزندتان به اندازه كافي نخوابيده است و بي قرار است، پستانك مي تواند براي آرام كردن و خوابيدن او كمك كند.

به جز اين، استفاده از پستانك براي نوزاد فايده ي ديگري ندارد و در واقع مضرات آن براي نوزادان بيشتر از فوايدش است. به همين دليل به مادران توصيه مي شود كه فرزند خود را به پستانك عادت ندهند چرا كه در آينده براي گرفتن اين عادت از او دچار مشكل و دردسر مي شوند. در ادامه برخي از دلايلي را كه به شما ميگويند چرا نبايد به نوزاد خود پستانك بدهيد ذكر كرده ايم.

براي اينكه به جز پستانك، ساير روش هاي آرام كردن نوزاد را بياموزيد  كليك كنيد.

 

مضرات استفاده از پستانك براي نوزاد

اختلال در تغذيه

اگر نوزاد قبل از مهارت يافتن در مكيدن سينه ي مادر به پستانك عادت كند ممكن است ديگر سينه ي مادر را نگيرد و پستانك را ترجيح دهد. بنابراين در تغذيه موفق او با شير مادر تداخل ايجاد مي شود. اگر كودك را با شير خود تغذيه مي كنيد بايد اجازه دهيد نوزاد به شكل طبيعي در مكيدن سينه مهارت پيدا كند. كودك با استفاده از حركات مختلفي توسط دهان ياد مي گيرد از سينه ي مادر شير بخورد. تا زماني كه نوزادتان مكيدن از سينه ي مادر را به خوبي ياد نگرفته، سطح توليد شير در پستان ها ثابت نمي شود. به همين خاطر بهتر است كه تا قبل از يك ماهگي  به نوزاد خود پستانك ندهيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد تغذيه نوزاد تا شش ماهگي كليك كنيد.

استفاده از پستانك براي نوزاد | احتمال ابتلا به عفونت گوش

استفاده از پستانك، ممكن است راه ورودي براي انواع باكتري‌ها به گوش باشد وخطر ابتلا به عفونت گوش مياني را در شيرخوارگان افزايش دهد. اگر نوزاد شما مستعد ابتلا به عفونت گوش است توصيه مي شود اصلا از پستانك استفاده نشود. اما اگر استفاده از پستانك را واقعا براي كودك خود لازم مي دانيد و اصرار به آن داريد لازم است بدانيد كه بهتر است نوزاد تنها تا 6 ماهگي ( يعني زماني كه بيشترين نياز رابه مكيدن دارد) از پستانك استفاده كند. علاوه بر اين ترك پستانك بعد از 6 ماهگي آسان تر است.

استفاده از پستانك براي نوزادان | مشكلات ترك پستانك در نوزادان

مكيدن پستانك در نوزادان خيلي زود به عادت تبديل مي شود. بسياري از والدين از دادان پستانك به فرزند خود خودداري مي كنند چون معتقدند علاوه بر بي فايده بودن آن ترك  دادن كودك از پستانك بسيار دردسر دارد. اگر تا به حال از اين موضوع آگاهي نداشته ايد و از همان بدو تولد به نوزادتان پستانك داده ايد ديگر بيش از اين نگذاريد كودكتان زياد از پستانك استفاده كند و تا قبل از يك سالگي به تدريج پستانك را از كودك بگيريد. براي اين كار زمان هايي كه نوزاد پستانك مي مكد را به مرور كاهش دهيد تا زياد به آن وابسته نشود.

استفاده از پستانك براي نوزاد | آسيب به رشد طبيعي دندان ها و فك

بيشترين ضرر پستانك برروي دندان هاست. استفاده از پستانك مي تواند بر روي رشد دندان هاي شيري كودك تاثير نامطلوبي داشته باشد. بنابراين هرچه استفاده از پستانك در كودك مدت زمان بيشتري طول بكشد آسيب هاي آن به دندان هاي اصلي نيز وارد مي شود. به ويژه اگر عادت مكيدن پستانك تا بعد از 2 سالگي كودك ادامه پيدا كند علاوه بر آسيب به دندان ها ترك پستانك بسيار دشوار مي شود. برخي از آسيب هاي پستانك به دندان ها شامل حركت دندان هاي بالا به سمت خارج و دندان هاي پايين به سمت داخل، نامتقارن شدن فك بالا و پايين كودك و باريك شدن سقف دهان كودك مي شود.

 

استفاده از پستانك براي نوزاد | نكات بهداشتي و سلامتي مهم 

- استفاده از پستانك هنگامي كه كودك گرسنه است باعث مي شود كه او گرسنه تر بشود و چون غذايي به معده او نمي رسد بي قراري اش تشديد مي شود. بنابراين پستانك را در حد فاصل بين وعده هاي غذايي و شير دادن در اختيار كودك قرار دهيد و مطمئن شويد تمام شير مورد نياز خود را دريافت كرده است. همچنين هرگز از پستانك براي تاخير در غذا دادن به كودك استفاده نكنيد.

- سعي كنيد پستانك را از دور گردن نوزاد آويزان نكنيد. ممكن است بند پستانك در خواب باعث خفگي نوزاد شود. بهتر است از وصل كردن پستانك به لباس نوزاد با هر گيره يا چيز تيزي خودداري كنيد تا سلامت كودك عزيزتان به خطر نيفتد.

-  پستانك را هرگز براي مزه دار كردن يا هردليل ديگري در مواد غذايي فرو نبريد. به  ويژه آغشته كردن پستانك در آب ميوه، آب قند، عسل و يا شيريني ها ممكن است باعث فرسودگي دندان كودك شود.

- در انتخاب پستانك برا كودكتان دقت كنيد. سعي كنيد از پستانك استاندارد و مناسب استفاده كنيد. هميشه پستانك را با آب گرم شستشو دهيد وآنرا تميز نگه داريد. هرگاه ترك  و يا نشانه هاي فرسودگي در پستانك مشاهده كرديد آن را تعويض كنيد.

- اگر از نوزادي به فرزندتان پستانك داده ايد و اين كار وابستگي زيادي در او ايجاد كرده براي از پستانك گرفتن كودك خود دقت بيشتري به خرج دهيد تا از آسيب هاي عاطفي پيش گيري كنيد. استفاده از مشاوره كودك در اين زمينه مي تواند به شما ياري برساند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه استفاده از پستانك در نوزادان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد

 

منبع : استفاده از پستانك براي نوزاد | مضرات و مزايا

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۰۹:۰۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی