مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

چگونه كسي را كه دوست داريم فراموش كنيم ؟

فراموش كردن به معناي از ياد بردن كامل شايد هرگز در واقعيت اتفاق نيفتد. اما آنچه اهميت دارد اين است كه با پايان يك رابطه بتوانيد اين مسئله را راحت تر بپذيريد و دائما در فكر شخص قبلي نباشيد. براي اينكه بتوانيد به اين امر دست پيدا كنيد، رعايت نكات زير مي توانند كمك كننده باشند. اگر هيچ رابطه اي با محبوب خود نداشتيد براي فراموش كردن بهتر است مقاله عشق يك طرفه را مطالعه كنيد.

زندگي خود را از نو بيافرينيد

خيلي اوقات با از دست رفتن رابطه عاطفي احساس مي كنيد كه زندگي تان ديگر معنايي ندارد. چرا كه تمام معنا و اهداف زندگي خود را حول محور رابطه عاطفي در نظر گرفته بوديد. در اين شرايط تمام شدن رابطه مي تواند منجر به احساس پوچي و سردرگمي شود. شايد دائما به روزهاي گذشته فكر كنيد و نتوانيد آينده را بدون شريك سابق خود تصور كنيد. براي رهايي از اين بحران بايد زندگي خود را از نو بيافرينيد. تلاش كنيد تا با خودآگاهي بيشتر، علائق تان را پيدا كنيد و در فعاليت هايي كه براي شما معنادار است درگير شويد. از جمله اين فعاليت ها مي توان به فعاليت هاي هنري، ورزشي و اجتماعي اشاره كرد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد مهارت خودآگاهي كليك كنيد. 

چگونه كسي را كه دوست داريم فراموش كنيم | از يك مشاور راهنمايي بگيريد

گاهي زخم هاي عاطفي عميق تر از چيزي هستند كه ما تصور مي كنيم. زمينه هاي فطري، تربيتي و شخصيتي هر يك از ما را در برابر تجربيات عاطفي آسيب پذير مي كنند. چنانچه در حال خروج از يك رابطه هستيد و توان رويارويي با فقدان را در خود نمي بينيد بهتر است اين مسير را به تنهايي سپري نكنيد. از آن جا كه تا مدتي آمادگي ذهني و رواني براي ورود به روابط جديد را نداريد بهتر است از مشاوره روانشناسي راهنمايي بگيريد.

روانشناس بدون قضاوت به شما گوش مي سپارد و با پيش رو نهادن چشم اندازهاي جديد شما را براي عبور از اين مرحله آماده مي كند. در واقع درمانگر نه تنها  كمك مي كند تا بحران فعلي را پشت سر بگذاريد بلكه با ارائه آموزش هاي مناسب در مورد عشق و روابط سالم، شما را براي ساختن رابطه عاطفي در آينده آماده مي كنيد. براي آگاهي از روانشناسي عشق كليك كنيد. 

روزانه احساسات و افكارتان را ثبت كنيد

گاهي افكار منفي نسبت به رويدادي مثل اتمام يك رابطه، آنقدر زياد است كه آشوب دروني شما را چندين برابر مي كند. براي اين كه در چرخه منفي نشخوارهاي ذهني نيفتيد، بهتر است هيجانات و افكاري كه از سرتان مي گذرد را در دفترچه اي بنويسيد. عيني كردن مسائل ذهني امكان رو در رو شدن و كنار آمدن با آن ها را آسان تر مي كند. 

چگونه كسي را كه دوست داريم فراموش كنيم | مسافرت برويد

تغيير فضا مثل جا به جايي از يك مكان به مكان ديگر و از يك موقعيت به يك موقعيت ديگر در تغيير فضاهاي درون ذهني هم موثر است. تجربه سفر به معني نوعي عبور و تغيير براي فرد است.

با دوستانتان وقت بگذرانيد

معاشرت با دوستان به خصوص دوستان هم فكر و شاد براي مدتي شما را از افكار منفي تكرار شونده ذهني جدا مي كنند. از طرف ديگر گرفتن توجه و حمايت از جانب آن ها بخشي از نياز ناكام مانده شما را در رابطه تمام شده جبران مي كند.

در زمينه فقدان عاطفي كتاب بخوانيد

هر كتابي منظري جديد براي زيستن است. تجربه اي جديد كه مي تواند معناي جديدي هم براي زندگي هر خواننده داشته باشد. كتاب هاي بسياري وجوددارند كه در زمينه فقدان عاطفي وكنار آمدن با جدايي عاطفي بهشما كمك مي كنند. 

از فضاهاي مجازي حذفش كنيد

برخي از سر كنجكاوي و برخي به دليل اين كه نشاني از ضعف نباشد ديگري را علي رغم اتمام رابطه در فايل هاي گوشي خود حذف نمي كنند. شايد اين يك مكانيسم دفاعي براي تحمل فقدان باشد، اما واقعيت اين است كه  همين امر باعث وسواس ذهني براي چك كردن برنامه ها و عملكردهاي فرد در فضاي مجازي مي شود و به تنش بيشتر مي انجامد. 

چگونه كسي را كه دوست داريم فراموش كنيم | ببخشيد، بپذيريد و رها كنيد

تحقيقات نشان مي دهد توانايي بخشش در رسيدن به آرامش رواني و پذيرش رويدادهاي گذشته نقش بسيارموثري دارد. در واقع كينه باعث مي شود تا مدت زيادي در بند ذهني همان رابطه قديمي بمانيد. بخشش به معناي ناديده گرفت صدمات روحي كه ديده ايد نيست بلكه به معناي رها كردن احساسات منفي و كينه اي است كه بيش از هركس خودتان را مي آزارد. هم چنين براي ترميم احساساتتان در اين زمينه بپذيريد كه هر رابطه اي مي تواند به هر علتي به اتمام برسد و اين به معني اتمام زندگي شما نيست. زماني كه به پذيرش اين مسئله برسيد، راحت تر گذشته را فراموش مي كنيد و به سمت آينده پيش رو حركت خواهيد كرد.

براي دريافت مشاوره در زمينه فراموش كردن رابطه قبلي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : چگونه كسي را كه دوست داريم فراموش كنيم ؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۱۲:۰۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی