مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

بهترين روش براي درس خواندن كودكان

برخي از كودكان نمي‌توانند مطالب را به خوبي ياد بگيرند و بعد از خواندن مطالب به سرعت آن را فراموش مي‌كنند. در ادامه به برخي از بهترين روش براي درس خواندن كودكان پرداخته‌ايم كه با رعايت آن‌ها مي‌توان مطالب را بهتر آموخت و ياد گرفت.

خواندن با صداي بلند

در اين روش خواندن مطالب با صداي بلند باعث تثبيت آ‌ن‌ها در ذهن مي‌شود. همچنين مي‌توانيد از كودكتان بخواهيد زماني كه مطالب را ياد گرفت آن‌‌ها را به شما يا شخص ديگري آموزش بدهد. جالب است بدانيد بهترين روش براي درس خواندن كودكان استفاده‌ي همزمان از قدرت شنوايي و بينايي مي‌باشد.

بهترين روش براي درس خواندن كودكان | نت برداري از مطالب

نوشتن و خواندن نيز باعث افزايش يادگيري مي‌‌شود و توصيه مي‌شود كودكتان زماني كه درس مي‌خواند مطالبي را كه مهم است در كاغذي يادداشت كند. اين كار باعث مي‌شود زماني كه قصد مرور مطالب را دارد، با نگاه كردن به يادداشت ها مطالبي كه خوانده است را سريعا به ياد مي‌آورد.

استفاده از فلش كارت

با وجود اينكه استفاده از فلش كارت روش نوين و جديدي نيست اما همچنان تاثير زيادي در يادگيري مطالب دارد. نوشتن مطالب مهم روي فلش كارت يكي از بهترين روش‌هاي يادگيري است كه استفاده‌ي صحيح از آن‌ها باعث مي‌شود مطالب در حافظه‌ي بلند مدت بروند و فراموش نشوند.

مي‌توانيد نكات مهم را در كاغذهاي كوچكي يادداشت كنيد و به مدت هفت روز آن‌ها را براي خود تكرار كنيد با اين كار تداعي تعريف‌ها و مطالب مهم بهتر صورت مي‌گيرد. همچنين مي‌توانيد مطالب مهم را در كاغذهاي شبرنگ بنويسيد و براي مدتي در مكان‌هايي كه زياد مي‌رويد بچسبانيد. براي اطلاع از راه‌هاي تقويت حافظه بلند مدت كليك كنيد.

درس خواندن گروهي

نبايد قدرت درس خواندن به صورت گروهي را ناديده بگيريد. اگر كودكان به صورت گروهي درس بخوانند، باعث مي‌شود با مطالب درگير شوند و براي يكديگر توضيح دهند. اين كار انگيزه‌ي آن‌ها را براي درس خواندن زياد مي‌كند و تسلط آن‌ها را روي مطالب بالا مي‌برد، كودكاني كه تمايل ندارند تنهايي درس بخوانند اين روش بسيار موثر است. همچنين درس خواندن به صورت گروهي مي‌تواند باعث پيدا كردن دوستان جديد نيز شود و مهارت‌هاي اجتماعي كودك تقويت شود.

بهترين روش براي درس خواندن كودكان | خلاصه نويسي

اگر كودكان بعد از اين كه مطالب را ياد گرفتند، مواردي را كه درك كردند خلاصه نويسي كنند و نكات مهم آن را يادداشت كنند، باعث مي‌شود يادآوري مطالب بهتر صورت بگيرد و تسلط آن‌ها بالا برود. مي‌توانيد از طريق علامت گذاري، خط كشيدن زير مطالب مهم، حاشيه نويسي، دسته‌بندي و يادداشت برداري مطالب را خلاصه كنيد.

درس خواندن به همراه بازي

كودكاني كه سبك يادگيري جنبشي دارند در اين روش مي‌توانند بهتر مطالب را ياد بگيرند. براي درس‌هايي مثل زبان، رياضي و ... از اين روش مي‌توانيد استفاده كنيد. روش‌هاي زيادي براي اين كار وجود دارد و اگر به صورت گروهي باشد تاثير آن بيشتر مي‌شود. به صورت كلي تركيب درس و بازي براي كودكان بسيار لذت بخش است و باعث مي‌شود آن‌ها انگيزه‌ي بيشتري براي درس خواندن پيدا كنند.

ارزشيابي و امتحان دادن

با وجود اينكه امتحان دادن براي دانش آموزان چندان لذت بخش نيست، اما طبق تحقيقات ارزشيابي و امتحان باعث مي‌شود تا كيفيت علمي دانش آموزان افزايش پيدا كند. آزمون‌هاي دوره‌اي باعث يادآوري مطالب و تثبيت آن‌ها مي‌شود و در زمان امتحانات نهايي مي‌توانيد كيفيت عملكرد خود را در طول سال بسنجيد.

 

بهترين روش براي درس خواندن كودكان | انواع سبك‌هاي يادگيري

هر كودكي با توجه به ويژگي‌هاي رواني و جسماني خود، سبك‌هاي يادگيري مخصوص به خود را دارد كه و در آن سبك به خوبي مطالب را ياد مي‌گيرند. به همين دليل سبك‌هاي يادگيري در هر كودكي متفاوت است و در همه‌ي كودكان يكسان نيست. در ادامه به اين سبك‌ها اشاره مي‌كنيم. توصيه مي‌كنيم مقاله‌ي فرآيند و مراحل يادگيري را مطالعه كنيد.

سبك يادگيري تصويري

معمولا بيشتر كودكان در اين سبك يادگيري موفق هستند. در اين سبك، يادگيري توسط تصاوير، نمودار، نوشتن و ويديو اتفاق مي‌افتد. براي اينكه متوجه شويد كه كودكتان در اين سبك يادگيري موفق است يا نه، زماني كه نام چيزي را مي‌شنود در ابتدا تصوير آن‌ را به ياد مي‌آورد.

سبك يادگيري جنبشي

كودكاني كه توسط اين سبك بهتر آموزش مي‌آموزند، تمايل دارند تا به صورت عملي مطالب را ياد بگيرند و مي‌توان گفت آن‌‌ها ترجيح مي‌دهند مطالبي كه قرار است بياموزند را كاملا احساس كنند، خواندن كتاب و متن در يادگيري اينگونه افراد تاثير زيادي ندارد. اگر زماني كه به كودكتان نام يك حيوان درنده را بگوييد و او در ابتدا جنس پوستش و دندان‌هاي تيزش را به ياد بياورد، به اين معنا است كه در سبك يادگيري جنبشي موفق است.

سبك يادگيري صوتي

در اين سبك معمولا كودكان از طريق شعر، موسيقي و صداي ضبط شده مطالب را بهتر ياد مي‌گيرند. اگر كودكتان بعد از شنيدن نام سگ، اولين چيزي كه به خاطر مي‌آورد صداي آن باشد، به اين معنا است كه آن‌ها در اين سبك يادگيري موفق هستند.

سبك يادگيري شفاهي

آخرين سبك يادگيري، به صورت شفاهي است. در اين سبك معمولا كودكان از شنيدن موسيقي و تلفظ لغات لذت مي‌برند. جالب است بدانيد اگر علاوه بر تكلم نوشتن نيز اتفاق بيفتد، باعث پيشرفت در يادگيري مي‌شود. كودكان در اين سبك به راحتي مي‌توانند احساسات خود را بيان كنند.

همچنين استفاده از كلمات مخفف و رمزگذاري در اين سبك يادگيري اهميت زيادي دارد. مثلا براي يادگيري آثار يك شاعر كافي است كلمات اول هر اثر را به هم وصل كنيد و كلمه‌ي جديدي بسازيد. در واقع كلمات كليدي راحت‌ترين، كوتاه‌ترين‌، بهترين و پرمعني‌ترين كلمه‌اي است كه با ديدن آن‌ها مفهوم جملات براي شما تداعي مي‌شوند.

 

بهترين روش براي درس خواندن كودكان | تشويق كودكان به درس خواندن

راه‌هاي مختلفي براي تشويق كودكان به درس خواندن وجود دارد كه با رعايت آن‌ها مي‌توانيد انگيزه‌ي كودكتان را براي درس خواندن بيشتر كنيد. زماني كه كودكتان مطالبي را ياد مي‌گيرد از آن‌ها سوال كنيد و بگوييد كدام مطلب را بيشتر دوست داشت، با اين كار مطالب خوانده شده در ذهن كودك مرور و ثبت مي‌شود.

فراهم كردن محيط مناسب تاثير زيادي در يادگيري آن‌ها دارد. منظور از محيط مناسب اين است كه نور كافي، دماي مناسب و آرامش در اتاق جريان داشته باشد و سعي كنيد عواملي را كه باعث حواس پرتي كودك مي‌شود از اتاق حذف كنيد تا كودك بتواند روي مطالب به خوبي تمركز كند.

اگر كودكتان را به دلايل مختلف درسي تشويق كنيد و به آن‌ها پاداش دهيد، باعث مي‌شود آن‌ها به درس خواندن تشويق شوند و انگيزه پيدا كنند. البته اين نكته را در نظر بگيريد پاداش بيش از اندازه نيز باعث مي‌شود كودكان به آن عادت كنند و اگر هديه‌اي دريافت نكنند درس نمي‌خوانند. بنابراين بايد اين نكته را  در نظر داشته باشيد كه زمان مناسب در پاداش دادن اهميت زيادي دارد. مقاله‌ي راه‌هاي ايجاد انگيزه درس خواندن اطلاعات مفيد و دقيقي را در اختيار شما قرار مي‌دهد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه بهترين روش‌هاي درس خواندن براي كودكان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : بهترين روش براي درس خواندن كودكان | سبك‌هاي يادگيري

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۵۶:۰۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی