مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

بلوغ عاطفي چيست؟

بلوغ عاطفي به اين معناست كه افراد بتوانند هيجانات خود را بشناسند و آن ها را مديريت كنند. اين امر به شما كمك مي كند تا بتوانيد زندگي دلخواهتان را بسازيد و در آن شادي و رضايت بيشتري را تجربه كنيد. بلوغ عاطفي جنبه هاي ديگر رشدي نظير رفتار و افكار انسان را نيز تحت تاثير قرار خواهد داد. به همين خاطر هنگامي كه دريك موقعيت دشوار قرار بگيريد، ميزان بلوغ عاطفي شما عامل تعيين كننده اي در ميزان سازگاريتان با شرايط خواهد بود. 

 

نشانه هاي بلوغ عاطفي 

همه افراد در زندگي به سطح يكساني از بلوغ عاطفي نمي رسند. در واقع رسيدن به بلوغ عاطفي فرايندي پوياست و شما دائما مي توانيد در طول زندگي روي آن كار كنيد و آن را ارتقا بخشيد. ما در ادامه به مهم ترين نشانه هاي بلوغ عاطفي اشاره كرده ايم كه بر اساس آنها مي توانيد ميزان رشد خود را در اين زمينه تخمين بزنيد. 

نكته: انتظار نداشته باشيد كه در همه فاكتورهاي مطرح شده كامل و بي نقص باشيد.  اين نشانه ها تنها راهنماي شما هستند براي اينكه بدانيد براي بلوغ عاطفي بايد روي چه زمنيه هايي بيشتر كار كنيد.

بلوغ عاطفي : انعطاف پذيري 

انعطاف پذيري به اين معناست كه شما بتوانيد به هر موقعيت به عنوان يك موقعيت منحصر به فرد بنگريد و براساس شرايط  موجود خود را با آن سازگار كنيد. افرادي كه ذهن انعطاف پذيري دارند مي توانند به راحتي با شرايط مختلف كنار بياييند و الزامات مربوط به آن را درك كنند. اين توانايي به آن ها در مسير موفقيت كمك بسياري مي كند. چرا كه انعطاف پذيري ذهن را براي رو به رو شدن با اشخاص، مكان ها و موقعيت هاي مختلف آماده مي كند و برخورد با آن ها را ساده تر مي سازد. به اين ترتيب شما مي توانيد زندگي شغلي و خانوادگي رضايتمندانه تري را تجربه كنيد.

توصيه مي كنيم مقاله ما با عنوان موفقيت در زندگي را نيز مطالعه نماييد. 

بلوغ عاطفي : مسئوليت پذيري 

وقتي به بلوغ عاطفي برسيد مسئوليت زندگي خود را مي پذيريد و به اين نتيجه مي رسيد كه وضعيت فعلي زندگيتان ناشي از تصميم هايي است كه در طول زمان گرفته ايد. هم چنين زماني كه اشتباهي رخ دهد يا شرايط ناخوشايندي به وجود بيايد مسئوليت پذيري مانع از اين مي شود كه دائما ديگران يا خودتان را سرزنش كنيد. 

بسياري از افراد مسئوليت پذير بودن را با سرزنش كردن دائمي خود اشتباه مي گيرند، در حالي كه اين تصوركاملا اشتباه است. مسئوليت پذيري به اين معناست كه شما تصميماتي را كه در زندگي گرفتيد و پيامدهاي آن را بشناسيد، اشتباهات خود را بپذيريد و زماني كه شرايط خوب پيش نمي رود به دنبال راه حلي براي اتخاذ تصميم بهتر باشيد. 

قضاوت نكردن 

افرادي كه به بلوغ عاطفي دست يافته اند، اغلب اين موضوع را درك كرده اند كه دنيا با تفاوت هايش زيباست. به همين خاطر هنگامي كه با افراد متفاوتي رو به رومي شوند نه تنها آن ها را قضاوت نمي كنند، بلكه به عقايدشان احترام مي گذارند. قضاوت كردن نه تنها به ديگران آسيب مي رساند بلكه خودتان نيز از اين موضوع صدمه خواهيد ديد. اگر قضاوت را كنار بگذاريد ذهن بازتري پيدا مي كنيد و انعظاف پذيري نيز در شما تقويت خواهد شد. 

مقاومت

هميشه در زندگي اشتباهاتي رخ مي دهد كه باعث مي شود احساس ناكامي و نااميدي كنيد در اين شرايط بلوغ عاطفي به شما كمك مي كند كه احساساتتان را بهتر بروز دهيد، براي رفع آن ها راه حلي پيدا كنيد و بگذاريد كه  جريانات منفي عبور كنند. درواقع اگر مقاومت داشته باشيد، احساسات منفي را تجربه مي كنيد اما اجازه نمي دهيد كه اين احساسات تصميمات و پاسخ هاي شما را نيز تحت تاثير قرار دهد. 

براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به مقاله مهارت كنترل احساسات مراجعه كنيد. 

مثبت گرايي واقع بينانه 

همه ما مي دانيم كه رسيدن به موفقيت نيازمند تلاش و صبر بسيار است. در اين شرايط با قبول تمام سختي ها اگر بتوانيد ديدگاه مثبتي را در زندگي اتخاذ كنيد، راحت تر مي توانيد با مشكلات و شرايطي كه بر سر راهتان قرار مي گيرد سازگار شويد. در واقع منفي گرايي عملكرد شما را كاهش خواهد داد و باعث مي شود كه مشكلات تشديد شود و شما هرچه بيشتر از مسير موفقيت دور شويد. 

براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانيد به مقاله روانشناسي مثبت گرا مراجعه كنيد. 

شوخ طبعي 

بلوغ عاطفي به شما كمك مي كند تا براي تجربه زمان هاي شاد و طنز در زندگي منتظر ديگران نمانيد بلكه خودتان براي خلق اين تجربه ها تلاش كنيد. در طول زندگي لازم است كه زمان هايي را براي شوخي و خنده اختصاص دهيد. گذراندن اوقاتي در هفته در كنار دوستان، تماشاي فيلم ها و برنامه هاي كمدي از جمله مواردي هستند كه به شما در اين زمينه كمك مي كنند. داشتن مقداري شوخ طبعي در زندگي تا حد زيادي مي تواند به بهبود سلامت روان شما در زندگي كمك كند. 

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد سلامت روان كليك كنيد. 

اعتماد به نفس 

داشتن اعتماد به نفس در زندگي به اين معناست كه بتوانيم به خودباوري واقع بينانه اي دست يابيم. اگر اعتماد به نفس كافي داشه باشيد تصوير ذهني تان از خود وابسته به تعريف و تمجيدهاي ديگران نخواهد بود. در اين صورت حتي زماني كه مورد تاييد ديگران قرار نگيريد مي توانيد به عملكرد خود براي رسيدن به پيشرفت هاي بيشتر ادامه دهيد. اعتماد به نفس به شما كمك ميكند زماني كه اشتباه مي كنيد به جاي زير سوال بردن كليت وجودي خود اعمالتان را بررسي كنيد و راه حلي براي بهبودي وضعيت پيدا كنيد. 

براي مطالعه مقاله اعتماد به نفس كليك كنيد. 

بلوغ عاطفي؛ كلام آخر 

اگر در هريك از زمينه هاي بالا احساس ضعف مي كنيد و يا مي خواهيد ميزان رشد و بلوغ عاطفي خود را بررسي كنيد، توصيه مي كنيم به يك روانشناس با تجربه مراجعه كنيد. روانشناس با انجام ارزيابي هاي دقيق مي تواند ريشه مشكلات شما را مشخص كرده و راهكارهايي عملي براي ارتقاي سطح كيفي زندگي تان ارائه كند. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه بلوغ عاطفي مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : بلوغ عاطفي | نشانه هاي بلوغ عاطفي | چگونه مي توان به بلوغ عاطفي رسيد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بلوغ عاطفي،
موضوع:
[ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۰۶:۴۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی