مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...
 

ويژگي هاي نوزاد سالم 

نوزادان وقتي به دنيا مي‌آيند ويژگي ها و رفتارهايي دارند كه نشان مي دهد از سلامت كافي برخوردارند  و وضعيت جسماني آنها نرمال است، اما در صورتي كه نوزاد فاقد برخي از ويژگي هاي زير باشد بهتر است با پزشك اطفال مشورت كذده و از سالم بودن نوزاد خود اطمينان حاصل كنيد.

 نشانه هاي سلامت نوزاد | صداي مادر آهنگي آشنا براي نوزاد

نوزاد در بدو تولد در بيشتر اوقات گريه مي كند و ممكن است به سختي آرام بگيرد، اما از آنجايي كه در شكم مادر با صداي او انس گرفته است، پس از تولد نيز مي تواند به زودي اين صدا را تشخيص دهد و در آغوش او آرام گيرد. توانايي نوزاد در برقراري ارتباط  با مادر يكي از نشانه هاي اوليه رشد هيجاني و عاطفي او است.

نشانه هاي سلامت نوزاد | عوض كردن 8 تا 10 بار پوشك در طول روز

اين كار نشان مي دهد كه وزن كودك در حال افزايش است و به خوبي شير مي خورد. براي اينكه مطمئن شويد كه آيا نوزادتان به خوبي وزن اضافه كرده است يا نه بهتر است نزد پزشك اطفال برويد. تعداد دفعاتي كه پوشك نوزاد را عوض مي كنيد، درباره سلامت سيستم گوارش او نيز به شما اطلاعات مي دهد.

نشانه هاي سلامت نوزاد | دقت كردن نوزاد به محيط اطرافش

نوزاد سالم درطول روز به مدت كمي آرام مي شود و به محيط اطرافش توجه مي كند. اين كار نشان مي دهد كه او هشياري كافي دارد و در حال مشاهده‌ي جهان پيرامون و آموختن از آن است.

نشانه هاي سلامت نوزاد | توجه نوزاد به صداهاي اطراف

گاهي نوزاد براي اينكه بتواند صدايي را بشنود سكوت كرده و به آن توجه مي كند. اين عمل نشان مي دهد حس شنوايي نوزاد در حال رشد است و براي تشخيص صداها از مغزش استفاده مي كند. البته  براي اينكه نوزاد بتواند صداها را از يكديگر تشخيص دهد چند هفته طول مي كشد، زماني كه واكنش نوزادتان را با سربرگرداندن و جستجو كردن منبع صوت مي بينيد، بايد بدانيد هم شنوايي كودك سالم است و هم كنجكاوي اش درباره صداهايي كه مي شنود در حال رشد است.

جستجوي رنگ ها توسط نوزاد

در اين زمان كه توانايي تشخيص رنگ ها براي نوزاد دشوار است و يا ادراك عمق آنها كاملا رشد نكرده است، رنگ هاي متفاوت براي نوزاد جذاب است و نشان مي دهد كه بينايي او تيز تر شده است و رشد مغزي خوبي دارد‌.

برقراري تماس چشمي با ديگران، لبخند زدن، خنديدن با صدا و سعي در برقراري ارتباط با ديگران

اين واكنش ها كه معمولا از يك ماهگي به بعد آغاز مي شوند، نشان دهنده رشد اجتماعي و هيجاني مناسب كودك هستند.

نوزاد به تدريج كمتر گريه ميكند و خواب منظم تري دارد

با رشد سيستم عصبي نوزاد به تدريج خواب اومنظم تر مي شود و در طول روز نيز بي قراري هاي كم تري از خود نشان مي دهد. اما اگر با گذشت زمان نوزاد شما هم چنان دائما بي قرار است و در به خواب رفتن مشكل دارد براي اينكه از وضعيت سلامت او بيشتر با خبرشويد حتما با يك متخصص كودك مشورت كنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد خواب نوزاد  كليك كنيد.

افزايش تدريجي مهارت هاي حركتي

نوزادان بعد از يك ماهگي به تدريج مي توانند بدن خود را نگه دارند و شما بايد زمان مفيدي براي تمرين دادن ماهيچه ها خارج از گهواره و صندلي براي آنها فراهم كنيد. تاخير در مهارت هاي حركتي مي تواند نشانه اي  از اختلالات رشدي گوناگون باشد. در صورت وجود هر نوع مشكل هرچقدر زودتر براي رفع تاخيرهاي حركتي اقدام كنيد از آسيب هاي بعدي نيز بيشتر جلوگيري خواهد شد.

نشانه هاي سلامت نوزاد | واكنش هاي نوزاد سالم

نوزادان در دوران ابتدايي زندگي خود در برابر برخي عوامل محيطي واكنش هاي غريزي و غير ارادي نشان مي دهند كه به آن ها بازتاب مي گويند. وجود برخي از بازتاب ها براي كودك حياتي است و عدم برخورداري از آن ها نشانه اي از عدم سلامت محسوب مي شود. در ادامه به برخي از بازتاب هاي رايج در نوزادان اشاره كرده ايم.

براي دريافت اطلاعات جامع تر در مورد انواع بازتاب نوزادان كليك كنيد.

بازتاب از جا پريدن

اين بازتاب زماني اتفاق مي افتد كه نوزاد  صداي بلند و ناگهاني بشنود. او در اين موقعيت واكنش سريعي از خود  نشان مي دهد و سر خود را به عقب برمي گرداند و دست هايش را به دو طرف مي كشد. اين بازتاب از ماه سوم تا ششم از بين مي رود، و هرگونه ناهماهنگي در انجام آن اختلال محسوب مي شود.

بازتاب مكيدن

هنگامي كه چيزي داخل دهان نوزاد گذاشته شود (سينه مادر، پستانك يا انگشت دست) واكنش مكيدن شروع ميشود و نوزاد با تمام قدرت شروع به مكيدن ميك ند، طوري كه مكيدن او با بلعيدن شير همراه خواهد شد. اين واكنش تا ماه سوم وچهارم ادامه دارد و به تدريج از بين مي‌رود.

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد اهميت بازتاب مكيدن كليك كنيد.

بازتاب گالانت

هنگامي كه نوزاد را به روي شكم بخوابانيد و با انگشت دست، به آرامي بر روي پشت كودك ( از قسمت سر تا باسن نوزاد) ضربه بزنيد، نوزاد بايد به سمت محلي كه ضربه زده‌‌ايد، واكنش نشان دهد و خم شود. اين واكنش در طي ماه اول تا سوم از بين مي رود.

بازتاب مردمك

هنگامي كه نوزاد را از مكاني تاريك به يك مكان روشن مي بريد، بايد نسبت به اين تغيير وضعيت عكس العمل نشان دهد و مردمك هاي چشمش تنگ شود. هر دو مردمك بايد به يك اندازه تنگ شوند. اين واكنش تا بزرگسالي با فرد باقي مي ماند و نبايد از بين برود.

واكنش پلك زدن

هنگامي كه نوري به طور مستقيم به چشم نوزاد تابيده شود، نوزاد بايد بلافاصله چشمك بزند و نسبت به نور واكنش نشان دهد. اين واكنش ها همگي بعد از تولد نوزاد سالم و طبيعي وجود دارند و به تدريج در طي سال اول زندگي نوزاد از بين مي روند. اين واكنش نبايد از بين برود و بايد براي هميشه فعال بماند.

اين واكنش ها همگي بعد از تولد نوزاد سالم و طبيعي وجود دارد و به تدريج از سال اول زندگي ازبين ميرود. اين واكنش ها غير ارادي هستند و توسط ساقه مغز كنترل ميشود.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد بازتاب پلك زدن نوزاد  كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه نشانه هاي سلامت نوزاد مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : نشانه هاي سلامت نوزاد | چگونه از سلامت نوزاد خود باخبر شويم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: نشانه هاي سلامت نوزاد،
موضوع:
[ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۴۹:۱۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی