مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

درك كودك از عدالت در سنين مختلف 

كودكان به مرور زمان از لحاظ اخلاقي و اجتماعي پخته تر مي شوند. به همين خاطر درك آن‌ها از مفهوم عدالت نيز تا حد زيادي تحت تأثير سنشان قرار دارد. با اين حال رشد اخلاقي نيازمند آموزش از طرف والدين و مربيان است. كودكاني كه در اين زمينه تربيت نشده‌اند و آموزش نديده‌اند، نسبت به همسالان خود ناپخته‌تر خواهند بود. در ادامه در مورد درك كودك از عدالت در سنين مختلف صحبت خواهيم كرد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد آموزش تربيت كودك و آموزش اخلاق به كودكان كليك كنيد. 

درك كودك از عدالت : سنين 4 تا 8 سال

كودكان در حدود 4 سالگي شروع به فهم مفاهيم اخلاقي مي‌كنند. درك عدالت نيز از همين سنين آغاز مي‌شود. آن‌ها بي‌عدالتي را تشخيص داده و هنگام مواجهه با آن ممكن است با خشم بسيار زياد واكنش نشان دهند. اما اين مسئله بيشتر زماني صدق مي‌كند كه فقط خودشان مورد بي‌عدالتي قرار گرفته باشند.

براي مثال اگر قرار باشد ميان چند كودك 4 تا 8 ساله مقداري خوراكي تقسيم كنيد، تنها كسي كه سهم كمتري دريافت كرده اعتراض مي‌كند و خشمگين مي‌شود. علت اين موضوع اين است كه كودكان در اين سنين خودمحوري زيادي دارند و كم‌تر مي‌توانند دنيا را از ديدگاه فرد ديگري درك كنند. با اين حال شما به عنوان والدين مي‌توانيد از طريق پاداش دهي به رفتار عادلانه اين مفهوم را در كودكتان تقويت كرده و به رشد آن كمك كنيد. 

8 سالگي تا 13 

از 8 سالگي به بعد كودكان آنقدر به رشد شناختي مي‌رسند كه بتوانند مفهوم عدالت را بيشتر درك كنند. آن‌ها به مرور متوجه مي‌شوند زماني كه عدالت رعايت شود روابط بين فردي بهتر پيش مي‌رود و از نظر اجتماعي نيز مشكلات كم‌تري به وجود مي‌آيد. به همين ترتيب ياد مي‌گيرند كه خودشان عدالت را بيش‌تر رعايت كنند و از رفتارهاي تبعيض آميز بپرهيزند. 

با اين حال فرهنگ و محيطي كه كودك در آن رشد مي‌كند، نقش بسيار مهمي در اين ميان بازي مي‌كند. اگر كودك در محيطي رشد كند كه براي رفتارهاي نژاد پرستانه و تبعيض آميز ارزش قائل باشند و آن‌ها را تقويت كنند او نيز به احتمال زياد درك پايين‌تري از عدالت پيدا مي‌كند و يا ديرتر به ارزش اين مفهوم پي مي‌برد. براي اطلاع از سير تغيير و تحولات شناختي كودكان كليك كنيد.

13 سالگي به بعد 

از اين سن به بعد اين امكان وجود دارد كه فرد بتواند براي مفهوم عدالت فارغ از پاداش‌ها و پيامدهاي آن ارزش قائل باشد. در واقع حتي گاهي برقراري عدالت به ضرر فرد است، اما با اين حال به خاطر ارزش اين مفهوم نوجوان از منفعت شخصي خود مي گذرد. البته لزوماً همه افراد پس از 13 سالگي به اين درك از عدالت نمي‌رسند و ممكن است تا بزرگسالي هم چنان در سطوح پايين‌تر باقي بمانند.

درك كودك از عدالت؛ كلام آخر

براي اينكه بتوانيد درك كودك خود را از مفاهيم اخلاقي بالا ببريد، آگاهي از روانشناسي كودك و مراجعه به مشاوره كودك تا حد زيادي كمك كننده است؛ چرا كه روانشناس كودك متناسب با سطح رشدي فرزندتان و شرايط محيطي او مي تواند راهكارهايي عملي در جهت آموزش عدالت به كودك براي شما فراهم كند و به طور كلي كيفيت رشد اخلاقي كودك را ارتقا بخشد.  

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد روانشناسي كودك و مشاوره كودك كنيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه درك كودك از عدالت مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : درك كودك از عدالت

امتیاز:
بازدید:
برچسب: درك كودك از عدالت،
موضوع:
[ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۱۲:۵۱:۰۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی