مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

بوسيدن نوزاد

بوسيدن يك نوع نوازش لمسي است. به دليل حساسيت بالاي نوزاد بايد تاثيرات مثبت و احيانا منفي اين نوع نوازش ها را بر نوزاد بدانيم. بوسه مي تواند هم بر روح و هم بر جسم نوزاد تاثيرات عميقي بگذارد. اين تاثيرات مي توانند موقتي، عميق و يا  طولاني مدت باشند. در ادامه به فوايد كوتاه مدت و بلند مدت بوسيدن در ابعاد جسماني و رواني اشاره خواهيم كرد. 

فوايد كوتاه مدت 

بوسيدن نوزاد اگر به صورت لمس كوتاه مدت نوزاد همراه با در آغوش كشيدن او باشد مي توان در كاهش سطح هورمون استرس كودك تاثيرگذار باشد. ذوق زدگي و خنده لحظه اي كودك بعد از بوسيده شدن نشان از احساس شادي و رضايت اوست و در اين حالت دوپامين (انتقال دهنده عصبي شادي) بدنش افزايش مي يابد. اين موضوع با تحقيقات پزشكي به اثبات رسيده است كه بوسيدن نوزاد و به طور كلي برقراري ارتباط عاطفي عميق با او به تقويت دستگاه ايمني كمك مي كند و باعث مي شود بدن وي در برابر بيماري ها نسبت به نوزاداني كه از چنين امكاني بهره مند نبوده اند مقاوم تر شود.

فوايد بلند مدت

بوسيدن در دراز مدت باعث رشد هوش هيجاني نوزاد مي شود. هوش هيجاني به معناي قابليت درك احساسات و ابراز همدلي با ديگران است، بيشتر به صورت اكتسابي به فرد منتقل مي گردد و وراثت سهم اندكي در اين ماجرا دارد. بنابراين والدين و اطرافيان با ابراز مناسب احساسات خود به كودك مي توانند سهم به سزايي در رشد هوش هيجاني او داشته باشند. هم چنين نوزاداني كه مورد نوازش لمسي قرار گرفته اند در بزرگ سالي به خيلي از عارضه هايي كه بچه هاي بي سرپرست يا بد سرپرست دچار شده اند مبتلا نمي شوند. براي مثال نداشتن تجربه لمسي به صورت نوازش شدن و بوسيده شدن در نحوه شكل گيري دلبستگي در كودك اثر گذاشته و مي تواند تا سال هاي سال نحوه برقراري ارتباطي او با ديگران را تحت تاثير قرار دهد و مشكلات ارتباطي زيادي را به همراه بياورد. 

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دلبستگي در كودكان كليك كنيد.  

 

ميزان نياز نوزاد به بوسيده شدن

اينكه هر كودك به چه ميزان به بوسيده شدن احتياج دارد در نوزادان مختلف متفاوت است. هر فرد به خصوص والدينِ نوزاد به صورت غريزي متوجه مي شوند كه در كجا زياده روي كرده اند و در كجا كم گذاشته اند. اما اصل كلي در بوسيدن نوزاد و نوازش كردن او اين است كه اين اعمال را متناسب با نيازهاي كودك تنظيم كنيم. در واقع بسياري از اوقات تنها به خاطر علاقه خودمان و تخليه شدن احساساتمان اين كار را انجام مي دهيم و اصلا اين را در نظر نمي گيريم كه فرزندمان چه احساسي دارد.

بهتر است بوسيدن به مقداري انجام شود كه كودك احساس آرامش و رضايت از خود نشان دهد و نسبت به اين كار متمايل باشد. هنگامي كه فرزندتان بي قرار است و نوازش يا بوسيدن او تاثيري در آرام كردنش ندارد تلاش كنيد تا نياز و مشكلش را شناسايي كرده و از روش هاي ديگري براي آرام كردن دلبندتان استفاده كنيد. 

براي مراقبت بهتر از فرزندتان و آموختن ساير راه هاي آرام كردن نوزاد كليك كنيد. هم چنين مراجعه به مشاوره كودك نيز مي تواند به شما در برقراري ارتباط بهتر با نوزاد كمك كند. 

 

فوايد بوسيدن نوزاد براي اطرافيان

جالب است بدانيد كه بوسيدن نوزاد براي اطرافيان هم بسيار لذت بخش بوده و به طوركلي سلامت رواني و جسمي آن ها را افزايش مي دهد. به عنوان مثال در مورد مادران نشان داده شده است كه بوسيدن نوزاد باعث افزايش هورمون اكسي توسين (ماده شيميايي افزايش دهنده احساس عشق و علاقه) و آندورفين (ماده شيميايي افزايش دهنده سرخوشي) مي شود. در واقع بوسيدن به اندازه نوزاد يك بازي دو سر برد براي والدين و كودك است. 

براي كسب اطلاعات بيشتر درمورد سلامت روان كليك كنيد. 

 

مضرات بوسيدن نوزاد

نكته مهم اين است كه تمام موارد فوق زماني صدق مي كنند كه اطرافيان تمام مسائل بهداشتي را رعايت كنند. در غير اين صورت مضرات بوسيدن بيشتر از فوايدش خواهد بود. چرا كه سيستم ايمني نوزاد هنوز ضعيف است و هر آلودگي و بيماري از طريق بوسيدن ميتواند به راحتي به او منتقل شود. اطرافيان بايد به شدت از بوسيدن لب نوزاد و برقراري ارتباط پوستي طولاني مدت با او بپرهيزند.

نتايج تحقيقات نشان مي دهد نوزاداني كه در چنين شرايطي رشد كرده اند دچار التهابات پوستي فراوان، پوسيدگي دندان و آسيب بافت زبان شده اند. هم چنين احتمال ابتلا به انواع بيماري ها و عفونت ها نيز با رعايت نكردن نكات بهداشتي افزايش مي يابد. والدين بايد بدانند در صورت وقوع چنين مسئله اي سريعا صورت و بدن نوزاد را ضدعفوني كرده و ديگران را از اين كار منع كنند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه بوسيدن نوزاد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228  و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : بوسيدن نوزاد | فوايد و ضرر هاي بوسيدن نوزاد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: بوسيدن نوزاد،
موضوع:
[ ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۳۷:۰۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی