مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

چه چيزهايي باعث احساس تحقير شدن در رابطه مي‌شود؟

داشتن يك رابطه سالم، در بهداشت روان افراد تأثير بسيار زيادي دارد. در يك رابطه سالم افراد مي‌توانند صادقانه و بدون قضاوت شدن با يكديگر ارتباط برقرار كنند. اما هنگامي كه طرفين احساس كنند دائماً تحت نظر هستند و همه رفتارهايشان در حال ارزيابي است نمي‌توانند با خود واقعي‌شان در رابطه حضور داشته باشند و دائماً تلاش مي‌كنند خود را پنهان كنند. در اين شرايط مواجه شدن با ارزيابي‌هاي منفي اعتماد به نفس را تا حد زيادي كاهش مي‌دهد، در نتيجه احساس حقارت به سراغ‌تان مي‌آيد. 

علاوه بر قضاوت و ارزيابي‌هاي نا به جا در رابطه عوامل ديگري نيز هستند كه به احساس تحقير شدن در رابطه دامن مي‌زنند. براي مثال بسياري از افراد به دليل داشتن شخصيت شكننده و اعتماد به نفس پايين هر چيزي را به عنوان تحقير شدن تعبير مي‌كنند. در واقع در اين شرايط مشكل از طرف مقابل نيست؛ بلكه ساختار رواني فرد است كه همه چيز را به عنوان يك تهديد تلقي مي‌كند.

تاثير شخصيت بر احساس شما از رابطه

هم‌چنين برخي از افراد با شخصيت سلطه طلبي، از قرار گرفتن در جايگاه پايين‌تر در هر رابطه‌اي اجتناب مي‌كنند و اگر در اين موقعيت قرار بگيرند ممكن است احساس حقارت زيادي را تجربه كنند. در واقع آن ها هنگامي كه در ارتباط با افرادي با جايگاه بالاتر اقتصادي، اجتماعي و تحصيلي قرار مي‌گيرند دچار مشكلات و تعارضات زيادي مي‌شوند. به همين خاطر توصيه مي‌شود قبل از اينكه وارد يك رابطه جدي شويد، براي بررسي سبك‌هاي ارتباطي و شخصيتي خود و طرف مقابلتان به يك روانشناس متخصص مراجعه كنيد. 

براي كسب اطلاعات بيشتر از روابط دختر و پسر و  مشاوره پيش از ازدواج كليك كنيد. 

 

با احساس تحقير شدن در رابطه چه كار كنيم؟

احساس تحقير شدن توسط شريك عاطفي مي‌تواند كل رابطه را تحت تأثير قرار دهد. هرچقدر ديرتر براي رفع احساسات منفي خود اقدام كنيد رابطه عاطفي نيز با صدمات بيشتري مواجه خواهد شد. به همين خاطر به جاي ناديده گرفتن اين مشكل با آن رو به رو شده و راه حلي براي آن بيابيد. در ادامه به چند راهكار عمومي براي بهبود احساس حقارت در رابطه اشاره خواهيم كرد. 

تحقير شدن در رابطه | از بيان كردن احساسات خود نهراسيد 

ريشه بسياري از مشكلاتي كه افراد در روابط خود تجربه مي‌كنند اين است كه احساساتشان را از هم پنهان مي‌كنند و از طريق گفتگو مسائل را حل نمي‌كنند. همين مسئله باعث مي‌شود كه سوءتفاهم‌ها هر روز بيشتر شده و فاصله عاطفي بيشتري نيز ميان زوجين شكل بگيرد. شما مي‌توانيد در فضايي صميمانه و دوستانه احساساتتان را با ديگري در ميان بگذاريد و به او بگوييد كه از بابت اين احساسات چقدر آزرده مي‌شويد. تلاش كنيد تا در كنار هم به راه حلي براي اين مشكل خود دست يابيد.

هر چند وقت يك بار رابطه خود را مرور كنيد

براي اينكه رابطه‌تان رو به پيشرفت باشد، لازم است كه هر چند وقت يك بار زماني را براي مرور دوباره آن اختصاص دهيد. در اين زمان مي‌توانيد بيشتر به مسائلي كه شما را آزار مي‌دهد بپردازيد و نظرات و صحبت‌هاي فرد مقابل را نيز بشنويد. اگر به طور منظم به اين كار بپردازيد مي‌توانيد مسائلي را كه منجر به سوءتفاهم و احساس حقارت در شما مي‌شوند را زودتر شناسايي كنيد و رابطه‌تان را بهبود ببخشيد. 

براي اطلاعات بيشتر به مقاله ما با عنوان با 16 سوال رابطه خود را مرور كنيد مراجعه كنيد. 

از يك زوج درمانگر كمك بگيريد

بسياري از مواقع يك رابطه در اثر برخوردها و واكنش‌هاي نامناسب طرفين آن‌قدر آسيب مي‌بيند كه هيچ كدام نمي‌توانند به تنهايي از پس ترميم كردن آن برآيند. احساس تحقير شدن در رابطه آن‌قدر آزاردهنده است كه مي‌تواند عشق و علاقه ميان طرفين را از بين ببرد.

امروزه روانشناسان براي ترميم رابطه عاطفي ارزش قائل هستند و به طور اختصاصي به آن مي‌پردازد. شما با مراجعه به يك زوج درمانگر در يك فضاي امن و عاري از قضاوت مي‌توانيد مشكلاتتان را بيان كنيد. درمانگر ابتدا به شناسايي عامل اصلي در پيدايش احساس حقارت در رابطه مي‌پردازد و سپس طرح درمان مناسب را برايتان مشخص مي‌كند. همچنين با آموزش مهارت‌هاي ارتباطي و مهارت‌هاي زندگي مناسب به هريك از طرفين كمك مي‌كند تا بتوانيد به تدريج ارتباط عاطفي از دست رفته را به دست آوريد. 

براي آگاهي از مهارت هاي زندگي كليك كنيد. 

وضعيت رواني خود را بررسي كنيد

همان طور كه پيشتر گفته شد گاهي اوقات احساس تحقير شدن در رابطه ناشي از ضعف‌هاي درون رواني است. اگر شما تحت فشارهاي روحي بسياري قرار داشته باشيد، اعتماد به نفستان آسيب ديده باشد و به طور كل از نظر سلامت روان با مشكل مواجه باشيد؛ احتمال اينكه رويدادهاي رابطه را سوءبرداشت كنيد و تصوير منفي اغراق‌آميزي از آن داشته باشيد بيشتر مي‌شود. چرا كه در اين شرايط آسيب پذيري رواني‌تان افزايش يافته است. به همين خاطر در كنار راهكارهاي مطرح شده به وضعيت سلامت روان خود نيز بپردازيد و به كمك يك روانشناس تلاش كنيد تا احساسات خود را بهتر از قبل مديريت كنيد و به عملكرد سابق خود بازگرديد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه تحقير شدن در رابطه مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : تحقير شدن در رابطه | با احساس حقارت در رابطه چه كار كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تحقير شدن در رابطه،
موضوع:
[ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۰۲:۴۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی