مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

ترامادول و اعتياد به ترمادول چگونه است؟

ترامادول دارويي مسكن و شبه مورفين است. اين دارو كاربرد ضد درد دارد و براي بيماران با دردهاي شديد تجويز مي‌شود. ترامادول نوعي مخدر صنعتي محسوب مي‌شود و در نتيجه سوءمصرف آن اثراتي مشابه با ساير مخدرها نظير، ترياك، هرويين، شيره و ... را دارد. با اين تفاوت كه ترامادول گيرنده‌هاي سروتونين در مغز را نيز فعال مي‌كند و در نتيجه علاوه بر احساس آرامش و كاهش درد، فرد در ابتداي مصرف احساس سرخوشي و شادي كاذب را نيز تجربه مي‌كند، اما ديري نمي گذرد كه اعتياد به ترامادول ايجاد مي‌شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ترامادول كليك كنيد.

 

انواع تست اعتياد به ترامادول

تست اعتياد به ترامادول به طور كلي به دو صوت آزمايشگاهي و غربالگري صورت مي گيرد. در تست آزمايشگاهي تشخيص به واسطۀ نمونه گيري از خون، ادرار، بزاق و موي افراد انجام مي‌شود. در تست‌هاي غربالگري آزمايش به وسيلۀ كيت‌ها و يا تست نواري انجام مي شود كه خودتان نيز مي‌تواند از داروخانه آن را تهيه كنيد. اين نوع تست نسبت به تست‌هاي آزمايشگاهي دقت پايين‌تري دارد و ارزان است.

معمولا در تشخيص اعتياد به ترامادول از كيت رپيد تست ترامادول (rapid tra drug test) استفاده مي شود و در صورت تقلب يا مشكوك بودن به نتيجۀ آزمايش مجددا از تست آزمايشگاهي استفاده مي‌كنند. در ميان تست‌هاي آزمايشگاهي نيز نمونه ادرار رواج بيشتري دارد كه در ادامه توضيحات بيشتري در مورد اين دو روش توضيحات بيشتري ارائه خواهيم كرد.

اعتياد به ترامادول | رپيد تست ترامادول

رپيد تست ترامادول به صورت كيت شامل بروشور و نوار تست مي‌شود. اين روش براي تشخيص كيفي ترامادول در ادرار است و به صورت نمونه گيري بر روي نوار تست و بدون نياز به ظرف نمونه گيري انجام مي شود. نوار تست موجود در اين كيت شامل ذرات متصل به آنتي بادي مونوكلونال مي‌شود كه خاصيت ضد ترامادولي دارد و از تركيب پروتئين_ ترامادول كنژوگه تهيه شده. اين روش بر اساس روش ايمونوكروماتوگرافي عمل مي‌كند و حساسيت آن 300 ميلي گرم است.

نحوۀ تشخيص در روش رپيد تستِ اعتياد به ترامادول

در اين روش نمونۀ ادرار از طريق خاصيت مويينگي به سمت بالاي نوار حركت مي كند. اگر ترامادول موجود در ادرار پايين تر از 300 ميلي گرم باشد، محل هاي اتصال به ذرات پوشيده شده از آنتي بادي را در تست پر نمي كند و نتيجه منفي اعلام مي شود. عملكرد نوار تست كاملا در بروشور توضيح داده شده است و به اين صورت است كه آنتي بادي موجود در نوار با ترامادول موجود در نمونۀ ادرار تركيب و جذب مي شود. در نهايت خط ايجاد شده در ناحيه (c) نشانۀ آن است كه مقدارنمونۀ لازم براي تست كافي بوده است و بعد از چند دقيقه اگر ميزان ترامادول در ادرار زياد باشد خطي رنگي در ناحيه خط تست (T) تشكيل مي شود و نتيجۀ آزمايش مثبت است.

اعتياد به ترامادول | مثبت شدن كاذب نتيجه رپيد تست

مصرف برخي داروها مي تواند در نتيجه تست ترامادول تداخل ايجاد كند. از جمله آن ها مي توان به موارد زير اشاره كرد:

- در صورت مصرف كاربامازپين متابوليسم ترامادول افزايش مي يابد. (براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد داروي كاربامازپين كليك كنيد)
- داروهاي مهاركننده باز جذب سروتونين، نظير نفازودون و ونلافاكسين
- داروهاي نورولپتيك

 

اعتياد به ترامادول | تست ادرار 

آزمايش ادرار دقت بيشتري دارد و حتي پس از 3 الي 4 روز كنار گذاشتن مواد مي تواند مصرف را نشان دهد. برخي افراد براي منفي كردن نتيجۀ آزمايش خود تقلب مي كنند كه اين يكي از مشكلات تست ادرار است. براي مثال برخي افراد ممكن است براي منفي شدن آزمايش قبل از تست آب زيادي مصرف كنند كه در نتيجه به علت رقيق بودن و رنگ و شفافيت ادرار به احتمال زياد نمونۀ ادرار توسط آزمايشگاه رد مي شود.

 

اعتياد به ترامادول | تقلب در تست ادرار

تقلب در تست ادرار به روش‌هاي مختلفي انجام مي شود. براي مثال ممكن است كه فرد موادي نظير آبليمو يا آب را در نمونه خود محلول كند و يا از انداختن ناخن در تست استفاده كند. با اين حال مسئولين اجراي تست امروزه با دقت بسيار بالايي عمل مي كنند و در صورت مشكوك شدن به نتيجه آزمايش فرد مي توانند از آزمايش هاي تكميلي استفاده كنند كه اين كار تقلب فرد را آشكار مي سازد. به همين خاطر اگر نمي خواهيد نتيجه آزمايشتان مثبت شود بهتر است به جاي تقلب به فكر درمان و ترك باشيد. استفاده از كمك مشاوره ترك اعتياد مي تواند در اين زمينه موثر باشد. براي آگاهي از روش هاي ترك ترامادول كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اعتياد به ترامادول و تست اعتياد به ترامادول مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : تست اعتياد به ترامادول

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تست اعتياد به ترامادول،
موضوع:
[ ۱ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۴۷:۲۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی