مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

موفقيت در نوجواني | در مدرسه خوب بدرخشيد

تحصيلات نقش اساسي را در زندگي و موفقيت آينده‌ي شما بازي مي‌كنند. صبح زود بيدار شدن و هر روز مدرسه رفتن مي‌تواند واقعا كسل كننده باشد اما زماني كه پاي موفقيت در ميان باشد، نوع نگاهتان به آن عوض مي‌شود. سعي كنيد در مدرسه بهترين باشيد. در كلاستان شاگرد ممتاز باشيد و در پايه‌ي تحصيلي خود بدرخشيد. سر كلاس به معلم ها توجه كنيد و نكات مهمي كه مي‌گويند را خوب به ياد بسپاريد.

زماني كه شما خوب درس مي‌خوانيد نه تنها زمينه را براي قبول شدن در بهترين دانشگاه ها و در رشته‌ي مورد نظر براي خودتان فراهم مي‌كنيد بلكه اعتماد به نفس خودتان هم در مدرسه بالاتر مي‌رود و براي كسب موفقيت هاي بيشتر، تلاش خواهيد كرد. كمك گرفتن از مشاوره تحصيلي باعث مي‌شود تا به راحتي نكات ذكر شده را عملي كنيد.

 

براي موفقيت در نوجواني فعال و پر انرژي باشيد

ورزش كردن را جزو برنامه هاي زندگيتان قرار دهيد، موفقيت در ورزش به شما انگيزه لازم براي پيشرفت را نيز مي‌دهد. فرقي نمي‌كند كه در يك استخر شنا ثبت نام مي‌كنيد يا فعاليت يوگاي دسته جمعي داريد، يادگيري هر مهارتي در ورزش احساس موفقيت به شما مي دهد . مهم اين است كه فعاليت بدني داشته باشيد. تحقيقات جديد نشان داده افرادي كه فعاليت هاي بدني را از سنين كودكي يا نوجواني داشته اند نه تنها از نظر جسماني و رواني بهتر از سايرين عمل مي‌كنند بلكه در سنين بالاتر هم فعاليت و موفقيت بيشتري نسبت به همسالان خود خواهند داشت. يوگا از ورزش‌هايي است كه آرامش ذهني زيادي را براي شما فراهم مي‌كند. براي اطلاع بيشتر از تأثيرات و نحوه‌ي انجام اين ورزش به مقاله‌ي يوگا مراجعه كنيد.

 

موفقيت در نوجواني | كمك كردن

داوطلب شدن براي انجام كارهاي خيرخواهانه و كمك به سايرين نيز نوعي موفقيت محسوب مي شود، به علاوه شما را شادتر مي‌كند. اين رفتار هم به بهتر شدن جامعه كمك مي‌كند هم باعث مي‌شود شما از نظر عاطفي و احساسي وضعيت خوبي داشته باشيد و بار منفي رواني كه داشتيد آزاد شود.

اگر به حيوانات علاقه داريد ميتوانيد در باغ وحش كمك‌هاي داوطلبانه انجام دهيد. اگر برايتان پاكيزگي شهر مهم است ميتوانيد زباله ها را جمع كنيد يا اگر خواهان كمك به مردم هستيد در اولين جايي كه به نظرتان حضور شما مفيد است مشغول به كمك داوطلبانه شويد.

 

موفقيت با همراهي دوستاني خوب

داشتن دوست خوب براي موفقيت ، پيشرفت و براي روحيه دادن به شما، مهم است. سعي كنيد تعدادي دوست واقعا خيرخواه و شبيه به خودتان پيدا كنيد. كساني كه به ديگران صدمه نميزنند و خالصانه مي‌توانند دوست شما باشند. اين كار به موفقيت شما كمك مي كند، اما هميشه خيالتان جمع باشد كه دوستاني خوب در اطرافتان داريد. همچنين مهارت هاي ارتباطي را در خود تقويت كنيد.

 

موفقيت در نوجواني | تعيين اهداف و برنامه‌ريزي

مشخص كردن اهداف و برنامه هايي كه براي آينده خود داريد بر موفقيت نوجواني شما تاثير دارد. براي شغلي كه ميخواهيد داشته باشيد به طور جدي وقت بگذاريد و آن را تصور كنيد. سعي كنيد از دو عامل مهم در نظر گرفتن استعداد به همراه علاقه خود استفاده كنيد تا شغل درستي را براي اينده ي خود انتخاب كنيد.

موفقيت فقط راجع به شغل و كار نيست بايد براي تمام اهدافي كه داريد و شخصي كه مي‌خواهيد طي سال‌هاي آينده باشيد برنامه‌ريزي و اقدام كنيد. مي‌توانيد راجع به بورسيه‌ي تحصيلي فكر كنيد يا راجع به ياد گرفتن كامل سازي در موسيقي يا دنبال كردن ورزش مورد علاقه تان به طور حرفه اي، همه اين ها نوعي موفقيت براي شما محسوب مي‌شوند. در هر صورت از فرصتي كه در اين زمان براي برنامه ريزي و رسيدن به موفقيت و اهدافتان داريد به بهترين نحو استفاده كنيد.

 

براي موفقيت در هر زمان آرامش خود را حفظ كنيد

از درست كردن دردسر و درگيري با اطرافيان و جامعه كاملا پرهيز كنيد. در دوران نوجواني به دليل فشارهايي كه تجربه ميكنيد گاها حق داريد پرخاشگر و عصباني باشيد اما به هيچ وجه سعي نكنيد در اين مواقع رفتارهاي خلاف عرف نشان دهيد. سعي كنيد هميشه آرامش خود را حفظ كنيد و به ياد آوريد كه همه چيز مي‌گذرد.

همچنين از وقت گذراندن با ديگر نوجواناني كه دنبال دردسر هستند خودداري كنيد چون ممكن است ناخواسته درگير ماجراهاي بزرگتري شويد. حواستان باشد درگير مواد مخدر، سيگار يا الكل نشويد چون ممكن است تمام برنامه هاي شما براي آينده را تحت الشعاع قرار بدهند .

 

موفقيت در نوجواني | رعايت احترام و رفتار مناسب

خانواده، مربيان و معلمان شما چيزي جز پيشرفت و موفقيت شما را نميخواهند. اينكه سعي كنيد در هر شرايطي به آن ها احترام بگذاريد و قدر زحماتشان را بدانيد بسيار مهم است. ممكن است گاهي اوقات به خاطر رفتارهايي كه دارند از آن ها عصباني يا ناراحت بشويد و به اين فكر كنيد چرا حق انتخاب براي انتخاب خانواده ي خود نداشتيد اما حقيقت اين است كه بزرگتر ها چيزي جز صلاح شما را نميخواهند.

ميتوانيد به چالش هايي كه با آن ها داريد به شكل درس هايي براي آينده نگاه كنيد. زماني كه بزرگسال بشويد يقينا در محل كار شما افرادي خواهند بود كه افكاري متفاوت با شما دارند اما بايد تعامل درست با اجتماع را از همين زمان شروع كنيد تا بعدها دچار مشكل نشويد.

 

موفقيت با يافتن يك مسير اجتماعي

براي موفقيت سعي كنيد براي خود چهار چوب و اعتقاداتي اعتقاد داشته باشيد. فرقي نمي‌كند جنبه مذهبي دارند يا زيست محيطي و يا ديني. تنها سعي كنيد به يك ديدگاه باور داشته باشيد و آن را دنبال كنيد. چهارچوب‌هاي ذهني مناسبي را براي خود ايجاد كنيد. مي‌توانيد از كتاب‌هاي مفيد و والدين و مربيان خود در اين زمينه بهره ببريد. اين اتفاق باعث شكل دادن به باورهايتان ميشود.

 

براي موفقيت از تمام ابعاد زندگيتان استفاده كنيد

مدت زماني كه شما نوجواني را تجربه مي‌كنيد و فرصت‌تان براي موفقيت در اين زمان، طولاني نيست. ممكن است بارها اين جمله را كه "كاش وقتي جوان تر بودم فلان كار را مي‌كردم" از زبان اطرافيان شنيده باشيد. سعي كنيد خوب زندگي كنيد و در اين زمان جسور باشيد تا در آينده حسرت دوران نوجواني تان را نخوريد.

 

موفقيت در نوجواني با انجام كارهايي كه دوست داريد

موفقيت مترادف با سرگرمي مورد علاقه‌تان نيز تعريف مي‌شود. علاقه به نوشتن داريد يا خياطي؟ آواز خواندن براي شما جذاب‌تر است يا نقاشي و طراحي كردن؟ چيزي كه واقعا به شما احساس آرامش خيال مي‌دهد را پيدا كنيد و آن را انجام دهيد. در اين صورت هم وقت شما به بطالت نمي‌گذرد و هم شخصيت و مهارت‌هايتان را گسترش مي‌دهيد. گاهي رعايت نكات ذكر شده جهت موفقيت مي‌تواند بسيار سخت باشد. بنابراين زماني مي‌توانيد به موفقيت در نوجواني برسيد كه از يك راهنماي متخصص و مشاوره روانشناسي در اين زمينه بهره مند شويد.

 

براي دريافت مشاوره روانشناسي در زمينه راه هاي موفقيت و كسب به موفقيت در جواني ميتوانيد با مشاوران مركز هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره ي 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد

 

منبع : موفقيت در نوجواني | نكات مهم براي موفق شدن نوجوانان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: موفقيت در نوجواني،
موضوع:
[ ۲ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۰۵:۲۸:۲۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی