مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

علت هاي چشم چراني

چشم چراني به عنوان يك رفتار نا به هنجار مي تواند ناشي از عوامل مختلفي باشد. در ادامه به برخي از اين علل اشاره خواهيم كرد:

محروميت جنسي

برخي از افراد كه در روابط جنسي خود با همسرشان به طور كامل ارضا نمي شوند و از روابط جنسيشان ناراضي هستند دچار محروميت جنسي مي شوند. در نتيجه در جامعه، ميان دوستان و فاميل به دنبال ارضاي نياز خود مي گردند، چشم چراني مي كنند و اين رفتار به مرور براي آن ها تبديل به عادت مي شود. در اين شرايط كمك گرفتن از يك روان شناس و دريافت مشاوره جنسي مي تواند از به وجود آمدن چنين مشكلاتي پيشگيري كند.

علاوه بر اين ناتواني در ارضاي نيازهاي جنسي در دوران مجردي نيز با ايجاد سركوب و محروميت جنسي ممكن است منجر به رفتارهايي نظير چشم چراني شود كه اين مشكل هم مي تواند با مداخلات حرفه اي تحت درمان قرار بگيرد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد ارضاي نياز جنسي در دوران مجردي و مشاوره جنسي تماس بگيريد.

تنوع طلبي جنسي

تنوع طلبي جنسي پديده ايست كه هرگاه عشق در رابطه جنسي وجود نداشته باشد اتفاق مي افتد. عشق زماني بين افراد پديد مي آيد كه در كنار رابطه جنسي صميميت و تعهد نيز رشد كند و در طول زمان تقويت شود. اگر اين دو عنصر وجود نداشته باشد افراد تنها به لذت جنسي فكر مي كنند.

زماني كه افراد دچار تنوع طلبي جنسي باشند و در عين حال براي ارضاي نيازهاي خود دچار محدوديت شوند ممكن است كه به رفتارهايي نظير چشم چراني روي بياورند تا بتوانند تا حدي به ارضاي نيازهاي خود بپردازند.

 

آسيب هاي چشم چراني

چشم قوي ترين ابزار گيرنده اطلاعات حسي است. چشم آستانه تحريك بيشتري نسبت به بقيه حواس دارد و بيشترين تحريكات را از محيط دريافت مي كند. بر اين اساس ممكن است فرد چشم چران چون امكان رسيدن به آنچه ديده شده برايش فراهم نمي شود دائما احساس ناكامي كند. احساس ناكامي مي تواند زمينه بروز انواع اختلالات روحي نظير افسردگي را براي فرد ايجاد مي كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد افسردگي كليك كنيد.

عادت چشم چراني راه را براي انواع فساد و انحرافات جنسي باز مي كند. چشم چراني چه در مردان و چه در زنان باعث افزايش روابط فرازناشويي، دور شدن و دلسرد شدن زن و مرد از يكديگر و طلاق و جدايي مي شود. علاوه بر اين بسياري از جوانان را به سمت عمل خودارضايي مي كشاند. به طور كل چشم چراني امنيت و سلامت جامعه را به خطر مي اندازد.

براي آنكه از انحرافات جنسي ، روابط فرازناشويي و خودارضايي بيشتر بدانيد كليك كنيد.

 

درمان چشم چراني

مرحله اول در درمان اين است كه فرد چشم چران خودش آگاه باشد كه اين اختلال در او تثبيت شده و به صورت عادت درآمده. در مرحله دوم شخص بايد از آسيب هاي آن باخبر و به دنبال ترك آن باشد. شما بايد به خود ايمان داشته باشيد و مطمئن باشيد كه مي توانيد اين عادت ناپسند را ترك كنيد.  خانم ها نيز بايد در مواجهه با فرد چشم چران قاطع رفتار كنند و فرد را نسبت به ناپسندي رفتارش آگاه سازند. مي توانيد جاي خود را عوض كنيد و طوري قرار بگيريد كه در معرض ديد او نباشيد.

اما كوچكترين نگاه باعث مي شود فرد چشم چران گستاخ تر شود و براي خودتان نيز نا امني به وجود بيايد. فقط كافي است بي اعتنايي كنيد. در شرايطي كه چشم چراني افراطي شده و فرد نمي تواند جلوي خود را بگيرد مراجعه به روانشناس ضروري است. درمانگران با استفاده از رويكردهايي نظير درمان شناختي رفتاري مي توانند به درمان اين مشكل بپردازند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد درمان شناختي رفتاري كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه چشم چراني مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : چشم چراني | علل، آسيب ها و درمان چشم چراني

امتیاز:
بازدید:
برچسب: چشم چراني،
موضوع:
[ ۲ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۱۲:۴۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی