مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

كاريزما چيست؟

كاريزما از لحاظ لغوي در معناي جذابيت به كار مي‌رود. كاريزما ميتواند هم به صورت مثبت باشد هم به صورت منفي و معني آن فقط جذب و تاثير مثبت نيست بلكه منظور توانايي جذب كردن و همينطور تاثير گذاري است. مجموعه‌اي از ويژگي‌ها در فرد كه باعث جذب افراد ديگر به او مي‌شوند را كاريزما تعريف مي‌كنند. اين افراد به خوبي مي‌توانند اشخاص ديگر را رهبري كنند اما كاريزما را نميتوان صرفا معادلي براي صفت رهبري كردن دانست. كاريزماتيك بودن يك شخص فقط به اين معني نيست كه او احساسات مثبتي را منتقل ميكند بلكه به اين معني است كه او ميتواند تاثير گذار باشد. وجود اين ويژگي در فرد توانايي او را براي نفوذ در عواطف و احساسات ديگران افزايش مي‌دهد.

 

رهبران كاريزماتيك

بسياري از رهبران موفق جهاني كاريزماتيك بوده‌اند. ناپلئون بناپارت، چرچيل، هيتلر، فيدل كاسترو، گاندي، مارتين لوتر، كينگ، مالكوم ايكس و نلسون ماندلا از جمله رهبران كاريزماتيك هستند كه ممكن است شما نيز نام آن‌ها را بسيار شنيده باشيد. رهبراني كه اين ويژگي را دارند در رسيدن به هدف هاي خود موفق تر هستند و مي‌توانند افراد زيادي را به سمت و سويي كه ميخواهند بكشند.

پيروي از رهبر در همه انسان ها فطري است و حتي اگر رهبر كاريزما نداشته باشد اشخاصي از او پيروي ميكنند اما اگر اين ويژگي در او وجود داشته باشد شور و هيجان براي اين پيروي خيلي بيشتر است . افراد بيشتري در اين راستا او را همراهي ميكنند چون مقاومت در برابر آن ها بسيار دشوار است .  

 

كاريزما در رشته‌هاي مختلف

در رشته هاي مختلفي از اين كلمه استفاد شده كه در هر كدام معناي متفاوتي دارد.

مديريت : كاريزما در رشته‌ي مديريت موضوعاتي همچون رهبري سازماني را در بر مي‌گيرد.

روانشناسي : ويژگي هاي افراد كاريزماتيك و ريشه شكل گيري آن در رشته روانشناسي بررسي مي‌شود. همچنين در اين رشته سعي مي‌شود تا راه‌هاي ايجاد اين ويژگي به افراد آموزش داده شود.

جامعه شناسي : سرچشمه قدرت و مشروعيت در جامعه شناسي، كاريزما است.

علوم سياسي : صاحب نظران علوم سياسي بيشتر به تحليل رهبران كاريزماتيك مي‌پردازند.

مهارت ارتباطي : كاريزما در ارتباطات بين فردي كاربرد و تأثير بسيار زيادي دارد. شخص كاريزماتيك مهارت‌هاي ارتباطي را در خود تقويت كرده و تعامل بهتري با محيط برقرار مي‌كند. براي ايجاد شخصيت كاريزماتيك در خود پيشنهاد مي‌كنيم مقاله‌ي مهارت برقراري ارتباط مؤثر با ديگران را مطالعه كنيد.

 

كاريزما | اكتسابي يا انتسابي؟

شايد برايتان سوال باشد كه آيا شخصيت‌هاي كاريزماتيك اين ويژگي را از بدو تولد با خود داشته‌اند و يا آن را با آموزش و تمرين به دست آورده‌اند؟ در پاسخ بايد بگوييم كه ممكن است شما از بدو تولد اين ويژگي را داشته باشيد اما بخش عمده‌اي از آن اكتسابي است و فرد بايد توانايي اين را داشته باشد كه ميان ويژگي هايي كه يك شخص كاريزماتيك دارد تعادل برقرار كند تا اين شخصيت در او بروز پيدا كند. كاريزما را مي‌توان با آموزش و تمرين به دست آورد.

 

شخص كاريزماتيك

شخص كاريزماتيك در همان نگاه اول فردي مقتدر و مشتاق به نظر مي‌رسد. شخصي كه كاريزما دارد شاد و فعال است. شخصيت كاريزماتيك اعتماد بيشتر افراد را جلب مي‌كند و به شما اين اطمينان را مي‌دهد كه مي‌توانيد از او پيروي كنيد. شخصيت كاريزماتيك ثبات دارد و معمولا در مسير پيشرفت جلوتر از ديگران عمل مي‌كند.

 

زيربناي اصلي كاريزما

زير بناي اصلي كاريزما حضور داشتن و فعاليت است. وقتي مردم از تجربه خودشان راجب يك شخص كاريزماتيك صحبت ميكنند مسئله اي كه به ميان ميايد حضور آن هاست و اغلب از حضور اين اشخاص صحبت ميكنند . در اينجا حضور داشتن زمينه قدرت و اشتياقي است كه در نگاه اول گفته شد. يك فرد كاريزماتيك بايد در همه جنبه اي مختلف حضور داشته باشد تا بتواند ويژگي‌هاي جذب كننده، مديريتي و اجرايي خودش را افزايش دهد.

 

تأثير زيبايي ظاهري در كاريزما

زيبايي ظاهري نمي‌تواند فاكتوري براي كاريزماتيك بودن انسان ها باشد. زيبايي ظاهري صرفا نمي‌تواند شخصيت كاريزماتيك را به وجود آورد. اگر شخصي زيبايي داشته باشد اما ويژگي هايي را كه براي تاثير گذاشتن و جذاب بودن را نداشته باشد هيچ گاه يك شخص كاريزماتيك نخواهد بود.

ممكن است كه زيبايي شروع كننده جذب شدن اطرافيان باشد و رفتار كاريزماتيك او ادامه دهنده. اما اگر رفتاري جذاب نداشته باشد همه چيز قطع ميشود. بر عكس اين موضوع نيز وجود دارد؛ با وجود اين كه شخصي چهره اي زيبا ندارد اما با صحبت كردن ، رفتارها و برخوردهايش اطرافيان را تحت تأثير قرار مي‌دهد.

 

براي دريافت مشاوره روانشناسي در زمينه كاريزما ميتوانيد با مشاوران مركز حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : كاريزما | همه چيز در مورد شخصيت كاريزماتيك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كاريزما،
موضوع:
[ ۲ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۰۶:۴۶:۴۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی