مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

براي درمان اعتياد به مواد مخدر چقدر زمان لازم است؟

براي درمان اعتياد يك زمان مشخص وجود ندارد. پيشينه اعتياد، ميزان مصرف، ويژگي هاي شخصيتي و خانوادگي، نوع ماده مصرفي، بيماريهاي همراه با اعتياد، ميزان حمايت، استفاده از درمان هاي داروئي و غير داروئي و عوامل ديگري در طول مدت بهبودي و ترك اعتياد تاثير گذار هستند و البته گاهي حتي بيمار براي درمان روش مناسب را انتخاب نمي نمايد كه اين موضوع نيز باعث به تاخير افتادن درمان اعتياد مي شود. براي آگاهي از بهترين روش هاي ترك اعتياد كليك كنيد. 

 

روش هاي نوين در درمان اعتياد به مواد مخدر 

بسياري از افراد به دليل ترس از روش هاي سخت ترك اقدام به درمان اعتياد نمي كنند. روش هايي مانند اقدام به بستن فرد و قرنطينه كردن او كه در برخي كمپ هاي اجباري استفاده مي شود معمولا در دراز مدت تاثيري ندارد و به دليل آثار رواني گرانباري كه دارد وضعيت اعتياد فرد را دشوار تر مي كند. در ادامه به روش هاي نويني كه در درمان اعتياد مورد استفاده قرار مي گيرد اشاره خواهيم كرد:

درمان شناختي رفتاري اعتياد به موادمخدر

درمان شناختي رفتاري يكي از موثرترين روش ها در درمان اعتياد محسوب مي شود. در اين روش درمانگران معتقدند زيربناي تمام رفتارها و هيجانات مخرب ما را افكار ناسالم تشكيل مي دهند. در واقع اين افكار ناسالم هستند كه شرايطي نظير افسردگي، اضطراب و اعتياد را ايجاد مي كنند. به همين خاطر در اين روش درمانگر به شما كمك خواهد كرد تا بتوانيد در موقعيت هاي مختلفي كه به سمت مواد مي رويد افكار خود را شناسايي و ثبت كنيد تا ببينيد چه چيزي شما را به سمت اين رفتار سوق مي دهد.

زماني كه به شناخت بيشتري در اين باره دست يابيد روانشناس به شما كمك خواهد كرد تا بتوانيد افكار كارآمدتري را جايگزين آن ها كنيد. اين روش با مقابله و كاهش وسوسه به افراد كمك مي كند تا بتوانند از لغزش هاي مكرر پيشگيري كنند و در بلند مدت نيز موفق باشند. 

درمان اعتياد به مواد مخدر | رفتار درماني

در رفتاردرماني درمانگر تلاش مي كند تا الگوي مناسبي از رفتارهاي سالم را به فرد نشان دهد و تقويت رفتارهاي صحيح احتمال بروز آن ها را افزايش داده و از تكرار رفتارهاي مخرب بكاهد.  در اين راستاست كه معتقديم داشتن اوقات فراغت صحيح و بانشاط و فراهم آوردن امكانات لازم براي گذراندن اوقات فراغت سالم و بانشاط از طريق ورزش، احتمال استعمال موادمخدر را كاهش مي‌دهد.

درمان‌گران به مراجعان خود تكاليف مخصوصي را مي‌دهند كه در بيرون از جلسه درماني آن فعاليت‌ها را انجام دهند، هم‌چنين مراجعان خود را تشويق مي‌كنند كه رفتار مناسب را تمرين و تكرار كنند و پيشرفت خود را به سوي رفتار هدف (ترك و كاهش استفاده از موادمخدر) ثبت كنند. در اين مسير علائق فرد مورد بررسي قرار مي گيرد تا به عنوان پاداش در ازاي رفتار مناسب ارائه شود. در طي درمان نمونه‌هايي از ادرار فرد معتاد به طور مرتب مورد آزمايش قرار مي‌گيرد تا اينكه بر استفاده از موادمخدر نظارت كاملي صورت گيرد.

بيزاري درماني 

بيزاري درماني يكي از روش‌هايي است كه رفتارگرايان در درمان رفتارهاي دردسرآور از جمله در درمان اعتياد به موادمخدر از آن سود جسته‌اند. در اين روش از فرد معتاد خواسته مي‌شود تا رفتار دردسرآفرين را با يك محرك آزارنده به طور خيالي يا واقعي همراه كند. مثلا فرد مي تواند هنگام مصرف به چيزي كه او را آزار مي دهد فكر كند يا اينكه همراه با مصرف داروهاي تهوع آوري استفاده مي شود كه اين امر منجر به شرطي شدن فرد و بيزار شدن او نسبت به مصرف مواد مي شود. 

دارو درماني

درمان برخي مواد مخدر نظير هروئين، شيره، ترياك و ... با علائم جسماني بسيار زيادي همراه است. اين علائم معمولا آنقدر آزاردهنده هستند كه فرد را نسبت به ادامه راه پشيمان مي كنند. براي حل اين مشكل از درمان هاي دارويي نظير استفاده از متادون يا بوپرنورفين استفاده مي شود. اين داروها خاصيت شبه افيوني دارند و مي توانند علائم ترك را كاهش دهند. اما ازآنجايي كه خود نيز مي توانند اعتياد آور باشند، حتما بايد تحت نظارت پزشك مصرف شوند. هم چنين مصرف هم زمان اين داروها با مواد مي تواند خطر تشنج و حتي مرگ را به همراه داشته باشد. 

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد متادون و بوپرنورفين كليك كنيد. 

 

نكاتي ضروري براي موفقيت در درمان اعتياد

در درمان اعتياد به مواد مخدر پيش از هر چيزي نياز به پذيرش مشكل توسط خود فرد است. البته روانشناسان با انجام مصاحبه هاي انگيزشي مي توانند در عبور از اين مرحله به شما كمك كنند. پس از آن، انجام ارزيابي هاي كامل روان پزشكي ، روان شناختي ، شخصيتي، جسمي و ... قبل از شروع ترك و درمان ضروري است.  قرار گرفتن درمان هاي روانشناختي در كنار درمان هاي پزشكي و دارويي اثر بخشي درمان را چندين برابر مي كند. 

به همين خاطر توصيه مي كنيم ار روش هاي غير اصولي و خودسرانه در درمان اعتياد بپرهيزيد و پيش از انجام هر اقدامي با متخصصان اعتياد مشورت كنيد. استفاده از روش هاي سنتي و غير اصولي مي تواند در دراز مدت اعتياد شما را تشديد كند. 

براي دريافت مشاوره در زمينه تشخيص و درمان اعتياد به اينترنت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنرزندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : درمان اعتياد به مواد مخدر | روش هاي نوين در درمان اعتياد

امتیاز:
بازدید:
[ ۴ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۱۰:۵۷:۱۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی