مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

اشتباه والدين در مورد روابط عاطفي و تجربه‌هاي عشقي فرزندان

برخوردهاي نادرست در مقابل فهميدن وجود روابط عاطفي و تجربه‌هاي عشقي فرزندان از مهم‌ترين مشكلات والدين و فرزندان است. بسياري از پدر و مادرها در لحظه نمي‌توانند هيجانات منفي و نگراني شديد خود را پنهان كنند و اين مسئله آن‌ها را وا مي‌دارد كه رفتارهايي نظير سرزنش و پرخاشگري را از خود نشان بدهند. در حالي كه اين برخوردها اختلافات و مشكلات خانوادگي را تشديد مي‌كند و باعث مي‌شود كه فرزندتان اعتماد كم‌تري به شما داشته باشد، بيشتر به سمت روابط با جنس مخالف گرايش پيدا كند و آسيب‌پذيري رواني بيشتري در اين روابط از خود نشان دهد. 

 

در مقابل روابط عاطفي و تجربه عشقي فرزند چه بايد كرد؟

نبايد از ياد ببريد كه ضربه خوردن، شكست خوردن و نرسيدن بخشي از مسير زندگي رمانتيك و واقعيت زندگي هر فردي بخصوص فرزند شماست. بايد به جاي ترساندن، سرزنش كردن، كنترل كردن، مچ‌گيري و تبليغات منفي در مورد روابط عاطفي و تجربه‌هاي عاشقانه، فرزندان را از تمام جوانب اين مسير از شيريني‌ها تا تلخي‌هايش به دور از هر گونه غرضي آگاه سازيد و در مورد اين مسير با فرزندانتان صحبت كنيد. والدين بايد در مورد رابط عاطفي و عاشقانه فرزندانشان حامي او باشند و به اين اطمينان را بدهند كه حتي اگر در رابطه‌اش شكست بخورد خطرات را پيش‌بيني كرده‌ و در كنار او خواهند بود.

بنابراين براي فرزندتان محيطي را فراهم كنيد كه حتي اگر در رابطه‌اش با مشكلي برخورد كرد كه شما از قبل آن را پيش‌بيني مي‌كرديد، به‌ راحتي غم‌ها و دردهايش را با شما در ميان بگذارد و بتواند به راحتي از شما كمك بگيرد. در زماني كه فرزندتان با مشكل مواجه شده به كار بردن جمله‌هايي مانند "ديدي گفتم!" بسيار مخرب است و فرزندتان را آسيب‌پذيرتر مي‌كند. 

 

نكات مهم در مورد روابط عاطفي و تجربه‌هاي عشقي فرزند

از مهم‌ترين نكات تربيتي اين است كه با اين باور غلط مبارزه كنيم كه نمي‌خواهيم غم فرزندانمان را ببينيم، طبيعي است كه والدين شكست و زمين خوردن فرزندان را نخواهند ببينند. اگر نخواهيد كه غم فرزندتان را ببينيد يا فرزندتان مخفي كاري مي‌كند يا فردي ترسو و منفعل خواهد شد.

پدري يا مادري كردن يعني اينكه به فرزندان ياد بدهيد كه در زندگي يا كم مي‌آورند يا ياد مي‌گيرند و ادامه مي‌دهند. اگر در مورد روابط فرزندتان بسيار نگران هستيد و نمي‌دانيد كه چگونه با او برخورد كنيد استفاده از خدمات مشاوره مي‌تواند كمك بسياري در اين زمينه به شما بكند. درمانگر در جلسات مشاوره به شما خواهد آموخت كه چگونه هم رابطه عاطفي خود را با فرزندتان حفظ بكنيد و هم از او در برابر روابط با جنس مخالف محافظت كنيد. 

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد مشاوره خانواده كليك كنيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه روابط عاطفي و تجربه‌هاي عشقي فرزندان مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : روابط عاطفي و تجربه هاي عشقي فرزندان

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۱۶:۳۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی