مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

روش‌ها و نكات مهم براي برخورد صحيح زمان دعوا با همسر

در ادامه قصد داريم كه مهم‌ترين مسائلي كه سبب شديدتر شدن دعواها و اختلافات زوجين مي‌شود را براي شما بيان كنيم. رعايت اين موارد به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد اختلافات خانوادگي را بهتر مديريت كنيد و از تبديل شدن آن‌ها به بحران جلوگيري كنيد. 

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد راه هاي پايان دادن به دعواهاي خانوادگي كليك كنيد. 

برخورد صحيح زمان دعوا با همسر | اطرافيان را در دعواهاي خود وارد نكنيد

يكي از عوامل ريشه‌دار و مهم در شدت يافتن دعواهاي زوجين دخالت دادن والدين و اطرافيان در زندگي شان است. دعواهاي زوجين به دليل دخالت اشخاص ديگر دو شكل كلي دارد. شكل اول به اين صورت است كه زوجين مشكلات زندگي خود را به خانواده‌هاي هم نسبت مي‌دهند و آن‌ها را مقصر موضوع مي‌دانند اين مسئله ممكن است به اهانت به خانواده‌ها بيانجامد كه تا حد زيادي به روابط آسيب مي‌زند.

شكل دوم اين مسئله به صورت منتقل كردن حرف‌هاي محرمانه زوجين و درگير كردن والدين يا اشخاص ديگر به صورت عملي در مشكلات و رابطه با همسر است. حتي اگر اين اشخاص والدين شما باشند، مطرح كردن مسائل خصوصي با همسرتان براي آنان كار درستي نيست. چرا كه در اين شرايط همسر شما مورد قضاوت قرار مي‌گيرد و تنها شدت دعوا و اختلافات شما در زندگي مشترك افزايش مي‌يابد. در اين گونه موارد برخورد صحيح  اين است كه براي حل مشكلاتشان به يك فرد متخصص نظير مشاوره خانواده مراجعه كنيد. 

توصيه مي‌كنيم كه مطلب دخالت والدين و اطرافيان در زندگي زوجين را مطالعه نماييد.

برخورد صحيح زمان دعوا با همسر | گروكشي نكنيد

پيش آمدن مشكلات و اختلاف نظر در بين زوجين مسئله‌اي است كه نمي‌توان از آن رها شد. اما نكته مهم اين است كه در برخورد صحيح زمان دعوا با همسر، زوجين به هيچ عنوان نبايد براي رسيدن به خواسته خود گروكشي كنند. به عنوان مثال زوجين نبايد براي جامه عمل پوشاندن به خواسته‌هاي خود،  همسر خود را از لحاظ جنسي تهديد كنند يا تحت فشار بگذارند يا همسر خود را در صورت برآورده نشدن خواسته خود تهديد به طلاق كنند.

چرا كه در اين صورت همسر شما نسبت به زندگي مشترك ديدي منفي پيدا خواهد كرد و علاقه شما را مشروط به برآورده شدن خواسته‌هايتان مي‌داند. از همين رو زوجين به هيچ وجه نبايد در زمان اختلافات و دعواهايشان گروكشي كنند و بخصوص پاي ادامه زندگي مشتركشان را وسط بكشند بلكه برعكس بايد در اين شرايط به اهميت و ارزش زندگي مشتركشان اشاره كنند كه براي دوام آن حاضر به انجام هر كاري هستند و خواسته‌هايشان تنها در راستاي بهتر شدن و تحكيم اين زندگي مشترك است. 

برخورد صحيح زمان دعوا با همسر | مواظب كلماتي كه به كار مي‌بريد باشد

يكي از موارد برخورد صحيح زمان دعوا با همسر استفاده نكردن از برخي از كلمات در حين دعوا است. اين كلمات عبارت‌اند از هيچ وقت، هميشه، هرگز و ... به بيان بهتر، از به كارگيري كلماتي با بار منفي كه كل زندگي را هدف قرار مي‌دهد، جدا خودداري كنيد. به عنوان مثال هيچ وقت دوستم نداشتي، هرگز از اين رابطه‌اي كه دارم راضي نيستم، هميشه بدترين كارا رو براي من انجام مي دي، هيچ وقت به خانواده من احترام نذاشتي اين‌ها نمونه‌اي از جملات مخربي هستند كه به شدت كيفيت رابطه را در ادامه تحت تأثير قرار مي‌دهند. 

از مقايسه كردن بپرهيزيد

بسياري از افراد هنگام بحث و دعوا شروع به مقايسه طرف مقابل خود با ديگران مي‌كنند. در حالي كه اين كار مي‌تواند اعتماد به نفس همسرتان را هدف قرار دهد و آن را تخريب كند. تلاش كنيد هميشه او را با خودش مقايسه كنيد و بر اساس توانايي‌هاي منحصر به فردش با او رفتار كنيد.

با غريبه ها درد و دل نكنيد 

از بازگو كردن اسرار خانواده و بيان كردن حرف‌هاي دلتان به غريبه‌ها به خصوص جنس مخالف جدا خودداري كنيد. چرا كه اين مسئله مي‌تواند ضربه بزرگي به زندگي شما بزنند. اين روزها با وسعت پيدا كردن شبكه‌هاي اجتماعي چون تلگرام، اينستاگرام و رابطه‌هاي مجزاي بسياري از افراد براي آرام‌تر شدن شروع به صحبت كردن با يك فرد غريبه مي‌شوند كه هيچ شناختي از او ندارند و مسائل و مشكلات زندگي خود را با او به اشتراك مي‌گذارند. اما اين كار مي تواند مشكلات جديدي براي شما به بار بياورد. زيرا زماني كه با همسر خود اختلاف داريد آسيب‌پذيري رواني‌تان افزايش پيدا مي‌كند و ممكن است به راحتي تحت تأثير حرف‌هاي ديگران قرار بگيريد و ناخواسته وارد روابط فرا زناشويي شويد. به همين خاطر بهتر است به فكر روش مطمئن‌تري باشيد و از يك متخصص كمك بگيريد. 

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد روابط فرازناشويي كليك كنيد. 

دعوا با همسرتان را زياد كش ندهيد

سعي كنيد دعوا را ادامه ندهيد، كنترل احساساتتان را به دست بگيريد و گفتگو را به زماني ديگر موكول كنيد. مكالمه در زمان عصبانيت تنها منجر به بروز تعارضات و اختلافات بيشتر مي‌شود. براي اين كار لازم است كه مهارت كنترل خشم را بياموزيد و نحوه برقراري ارتباط مؤثر را بلد باشيد. اين مهارت‌ها به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد در زمان مناسب و با آرامش مشكلاتتان را در زندگي مشترك بررسي كرده و براي حل آن‌ها به دنبال يك روش اصولي باشيد. روانشناسان با ارائه خدمات زوج درماني همواره مي‌توانند به شما در زمينه مديريت كردن اختلافاتتان با يكديگر كمك كنند و مهارت‌هاي لازم را به هردوي شما بياموزند بدون اينكه هيچ كدام از شما را قضاوت كنند.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد مهارت كنترل خشم كليك كنيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه برخورد صحيح زمان دعوا با همسر مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : برخورد صحيح زمان دعوا با همسر | چگونه در دعوا اصولي رفتار كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۲۶:۲۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی