مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

چرا مردان احساسات خود را نشان نمي‌دهند؟

تحقيقات نشان داده است كه زنان در بيان احساسات و ناراحتي هاي خود مشكلي ندارند و با روش هايي همچون گريه كردن ناراحتي خود را نشان مي‌دهند. اما مردان به ندرت ناراحتي خود را ابراز كرده و بيشتر به روش هايي همچون خشم و سكوت متوسل مي‌شوند. اما اين سكوت نشانه عدم احساسات نيست بلكه مردان نيز به اندازه زنان احساساتي مي‌شوند و غم و ناراحتي را به اندازه آن ها احساس مي‌كنند. اما نمي‌توانند آن را بيان كنند و تلاش مي‌كنند كه آن را مخفي نگه دارند. احساسات براي مردان يك امر حساس است كه هميشه در پشت سر آن ها قرار مي‌گيرد.

 

چرا مردان ناراحتي خود را نمي‌گويند | دلايل نشان ندادن احساسات

مردان نيز به اندازه زنان ناراحت مي‌شوند و از ناراحتي خود عذاب مي‌كشند. اما به دلايل متعددي آن را بروز نمي‌دهند. برخي از مهم ترين دلايل آن عبارتند از:

تفاوت هاي مغزي

نيمكره چپ مغز مسئول منطق و نيمكره راست مسئول احساسات و عواطف هستند. ارتباط بين اين دو كره در زنان قوي تر است به طوري كه مي‌توانند عقل و احساسات خود را به تعادل برسانند. اما اين ارتباط در مردان ضعيف تر است به طوري كه منطق و احساسات به تعادل نمي‌رسند. به همين دليل ابراز احساسات و نشان دادن ناراحتي براي مرد سخت تر است.

چرا مردان ناراحتي خود را نمي‌گويند | غرور مردانه

از بچگي به همه ي مردان مي‌گويند كه مرد گريه نمي‌كند. اين آموزه ها باعث مي‌شود كه مردان از نشان دادن غم و ناراحتي خود خجالت بكشند و آن را بيان نكنند. چرا كه فكر مي‌كنند اگر ديگران ناراحتي آن ها را متوجه شوند، غرورشان از بين مي‌رود و ديگر شخصيت مردانه خود را در نگاه ديگران ندارند.

تحقير ديگران

اين آموزه هاي جنسيتي مختص به مردان نيست و در ذهن همه ي افراد و حتي خانم ها ريشه كرده است. به حدي كه بسياري از افراد به مردي كه گريه مي‌كند با ديد تحقير نگاه مي‌كنند و باعث شرمندگي و خجالت مرد مي‌شوند. حتي عده اي از مردان نيز مردي را كه گريه مي‌كند، قبول ندارند و او را ضعيف قلمداد مي‌كنند. در حالي كه مردان نيز انسان هستند و ناراحت مي‌شوند و اگر اين ناراحتي  را به شيوه درستي ابراز نكنند ممكن است دچار مشكلاتي همچون افسردگي شوند.

چرا مردان ناراحتي خود را نمي‌گويند | مكانيزم بقا

معمولا مردان در شرايط ناراحت كننده، محيط را ترك مي‌كنند و يا ساكت و كم حرف مي‌شوند. اين كار يك عمل غريزي است و باعث تاثير بر احساسات آن ها مي‌شود. مردان در شرايط احساسي آسيب پذيرتر هستند و در خطر بيشتري همچون فشار خون و حمله قلبي قرار مي‌گيرند. به همين دليل به صورت غريزي سعي مي‌كنند كه ناراحتي خود را نشان نداده و به روش هاي مخصوص خود متوسل شوند.

 

با مردي كه ناراحتي خود را نمي‌گويد چه كنيم؟

بهترين راه براي برخورد با ناراحتي مردان، اين است كه آن ها را بشناسيد و به احساسات و عواطف شان احترام بگذاريد. در مواقع ناراحتي با شناختي كه از همسر خود داريد مي‌توانيد در مورد نحوه برخورد خود تصميم بگيريد. برخي مواقع، مردان گارد خود را به شدت حفظ مي‌كنند و در مقابل ابراز ناراحتي مقاومت مي‌كنند.

در اين شرايط بهتر است كه به خواسته او احترام بگذاريد و اجازه دهيد كه با خود تنها باشد. اما در برخي مواقع مردان منتظر اشاره اي  هستند كه ناراحتي خود را ابراز كرده و خود را تخليه كنند. با كسب شناخت بيشتر از مردان مي توانيد رفتار مناسب را پيش بيني كنيد. هم چنين مراجعه به يك روانشناس زوج درمانگر به شما كمك مي كند تا بتوانيد در ارتباط با يكديگر موفق تر عمل كنيد.

براي پيدا كردن جواب مناسب به سوال چرا مردان ناراحتي خود را نمي گويند به مقاله شناخت مردان مراجعه كنيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ناراحتي مردان مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : چرا مردان ناراحتي خود را نمي‌گويند ؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۸ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۱۱:۵۱:۱۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی