مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

ضرورت تقويت هوش نوزاد

براي بهتر زندگي كردن داشتن هوش كافي يكي از عوامل مهم و ضروري است. اگر شما هوش متوسط يا بالايي داشته باشيد راحت‌تر مي‌توانيد مسئله‌هاي پيش رو را حل كنيد و بي‌هيچ دغدغه‌اي از آن‌ها عبور كنيد؛ اما تقويت اين هوش بهتر است از زماني كه شما بسيار كوچك هستيد توسط اطرافيان صورت بگيرد.

نوزاد به زودي در شرايطي قرار مي‌گيرد كه نسبت به همه چيز كنجكاو است پس اگر موفق شده باشيد كه هوش او را افزايش دهيد در مقابل هر چيزي كه قرار بگيرد مي‌تواند از آن بيشتر استفاده كند و از آن‌ها بيشتر ياد بگيرد. وقتي او را به حال خودش رها كنيد و هوش او را تقويت نكنيد، حتي اگر به طور ژنتيكي هوش بالايي داشته باشد آن را از دست مي‌دهد.

 

از چه سني مي‌شود هوش نوزاد را تقويت كرد

از زماني كه نوزاد شما به دنيا ميايد و يا حتي در زمان جنيني است مي‌توانيد هوش او را با روش‌هاي مختلف افزايش دهيد. حتماً لازم نيست او بتواند صحبت كند يا فعاليت‌هاي خاصي را انجام دهد كه بتوانيد با او تمرين كنيد. هيچ سني براي اين كار مشخص نشده اما هرچه زودتر انجامش دهيد براي او بهتر است؛ اما بدانيد اين تمرين‌ها بايد متناسب باشد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد تربيت كودك زير يك سال كليك كنيد. 

 

راه‌هايي براي تقويت هوش نوزاد

درست است كه هوش تا حدي به طور ژنتيكي به ارث مي‌رسد اما براي آنكه بتواند بروز پيدا كند نيازمند پرورش و توجه والدين و فراهم بودن محيط مناسب است. در ادامه به نكاتي كه به تقويت هوش فرزندتان كمك مي‌كند اشاره كرده‌ايم:

ارتباط بيشتر با نوزاد

ارتباط بيشتر با نوزاد مي‌تواند هوش او را به خوبي تقويت كند. وقتي كه با او صحبت مي‌كنيد، در آغوشش مي‌گيريد و با او بازي مي‌كنيد مغزش براي فعاليت بيشتر تحريك مي‌شود. وقتي كه با او ارتباط بهتري از نظر عاطفي داشته باشيد پيوند روحي و عاطفي عميق‌تري با شما برقرار مي‌كند. اين رابطه مي‌تواند حس امنيت را در نوزاد پررنگ كند كه زمينه بهتري براي تقويت هوش است. آي‌كيو كودكاني كه از لحاظ عاظفي ارضا شده‌اند و محيطي ايمن دارند نسبت به آن‌هايي كه مداوم در محيط‌هاي تنش زا هستند برتري دارد.

قطع نكردن شير تا 2 سالگي

تغذيه هميشه اثر بسيار زيادي بر روي ذهن و فرآيندهاي آن داشته است. نوزاداني كه هنوز به رشد كامل نرسيده‌اند تغذيه برايشان يكي از مهم‌ترين فاكتورهاست. همه ما ميدانيم كه مغذي‌ترين تغذيه براي نوزادان شير مادر است. طبق مطالعات نوزاداني كه از شير مادر تغذيه كردند هوششان نسبت به بقيه نوزادان بيشتر است. دادن شير مادر به كودك تا 6 ماهگي امري بسيار ضروري است؛ اما تا 2 سالگي در كنار غذاهايي كه مي‌خواهيد به كودكتان بدهيد بهتر است شير مادر را هم به او بدهيد.

ايجاد چالش براي نوزاد

با كارهاي مختلف براي او چالش ايجاد كنيد. توجه داشته باشيد كه اين چالش‌ها با در نظر گرفتن سن او طراحي كنيد. تلاش كنيد كه با وسايل بازي برايش زماني مفرح را ايجاد كنيد. با وسايلي او را درگير كنيد كه  كمك مي‌كنند تا با اشكال و رنگ ها آشنا شود. درگير كردن ذهن هميشه مي‌تواند روشي مؤثر براي افزايش هوش نوزاد باشد.

حتي در حركات روزانه خود او را مشاركت دهيد تا الگوي او شويد و براي رسيدن به چيزي كه شبيه شماست تمام هوشش را به كار مي‌گيرد؛ اين به كارگيري مي‌تواند توان آن را افزايش دهد.

موسيقي را فراموش نكنيد

در طول گوش دادن به موسيقي نوزاد شما تمام توجهش به آن جلب مي‌شود و اين توجه مي‌تواند حافظه او را گسترش دهد و هوش را تقويت كند. يادگيري موسيقي به نوزادتان كمك مي‌كند تا بتواند قدرت تصور داشته باشد و هوش فضايي‌اش گسترش يابد. درگيري شنيداري كودك هميشه روش مؤثري است كه مغزش را تحريك و هوشش را تقويت كنيد.

او را با كتاب آشنا كنيد

كودك را با كتاب آشنا كنيد، بزاريد آن را بشناسد. برايش بلند بلند كتاب بخوانيد و  اجازه دهيد آن‌ها را لمس كند. روي تلفظ صحيح توجه بسياري داشته باشيد. اين كار مي‌تواند واژه‌ها و دايره لغاتش را افزايش دهد و تحريك بيشتري بر سلول‌هاي مغزش داشته باشد. سعي كنيد كتاب‌هايي براي او بخريد كه عكس دارد و او را جذب مي‌كنند.

او را از تلويزيون دور كنيد

متخصصان بر اين باورند كه تماشاي تلويزيون براي نوزادان يعني كودكان زير دو سال بايد بسيار محدود باشد. چرا كه تماشاي برنامه‌هاي تلويزيوني نه‌تنها در اين سن فايده‌اي براي فرزندتان ندارد بلكه مي‌تواند به او آسيب هم برساند. آسيب به هوش كودك و ايجاد اختلالات خواب در آينده است. 

درگير كردن بيش از اندازه كودك كار درستي است؟

درگير كردن بيش از اندازه كودك براي تقويت هوش نوزاد نه تنها نمي‌تواند كمكي به او بكند بلكه در خيلي از مواقع نتيجه عكس مي‌دهد. كودك در اين شرايط معمولاً گنگ مي‌شود و نمي‌تواند هوش خود را به‌درستي بروز دهد. به همين خاطر اقداماتي كه در اين زمينه انجام مي‌دهيد بايد اصولي باشند و بنا بر روش هاي صحيح تربيتي صورت بگيرند. مراجعه به مشاوره كودك از همان بدو تولد فرزندتان مي‌تواند به شما در اين امر ياري برساند. 

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد آموزش تربيت كودك و مشاوره كودك كليك كنيد. 

 

براي دريافت مشاوره در زمينه تقويت هوش نوزاد مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

 

منبع : تقويت هوش نوزاد | چگونه به پرورش هوش نوزاد كمك كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تقويت هوش نوزاد،
موضوع:
[ ۹ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۰۹:۳۷:۰۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی