مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

 

افسردگي بعد از طلاق

ماهيت طلاق و جدايي براي هر انساني ناخوشايند است. طلاق از جمله عواملي است كه به ميزان زيادي باعث افسردگي مي‌شود و زندگي و احوالات فرد را تا مدت‌ها تحت تأثير قرار مي‌‌دهد. افسردگي بعد از طلاق نشانه‌ها و پيامدهايي را براي فرد به دنبال دارد كه لازم است آن‌ها را شناسايي كنيد؛ چرا كه در صورت عدم درمان ممكن است سال‌ها به طول بيانجامد و باعث ابتلا به اختلالات ديگر شود. همچنين مي‌توانيد براي اطلاع از ديگر عوامل تحريك كننده افسردگي كليك كنيد.

 

افسردگي بعد از طلاق چه علائمي دارد؟

بايد مواظب باشيد ناراحتي بعد از جدايي را با افسردگي اشتباه نگيريد. احساس ناراحتي و افسردگي بعد از طلاق طبيعي است و يكي از پيامدهاي اين واقعه تلقي مي‌شود. شايع ترين علائم افسردگي باليني عبارتند از:

1. افسردگي و بي اشتهايي

تغيير اشتها و كاهش تمايل به غذا خوردن حتي براي آن دسته از غذاهايي كه يك زمان جزو محبوب‌ترين غذاهاي زندگيتان بوده‌اند از اتفاقاتي است كه در اثر افسردگي پس از جدايي رخ مي‌دهد. البته در بعضي از افراد اين اتفاق برعكس است و باعث پرخوري و افزايش وزن ناگهاني مي‌شود.

2. افسردگي بعد از طلاق | حساس و زودرنج شدن

اين اتفاق بيشتر براي كساني مي‌افتد كه بعد از طلاق مجددا تصميم مي‌گيرند با خانواده ي خود زندگي كنند. آن‌ها بعد از شنيدن هر حرفي حتي بدون منظور، احساس سربار بودن مي‌كنند و خيلي زود رنج مي‌شوند.

3. گريه كردن بدون دليل در افسردگي

بعد از جدايي بسياري از افراد دچار احساس پوچي مي‌شوند و حال خوبي كه نسبت به زندگي داشتند را از دست مي‌دهند. به دليل احساس تنهايي و پوچي و احساس بي انگيزگي، بدون دليل گريه مي‌كنند و گاهي ممكن است كنترل اشك‌هاي خود را از دست بدهند و در حضور ديگران هم بي‌قرار شوند.

4. احساس نااميدي و ترس از آينده در افسردگي

بسياري از افرادي كه پس از جدايي دچار اضطراب و افسردگي مي‌شوند احساس ترس از آينده دارند. اين احساس نااميدي بيشتر در زنان ديده مي‌شود زيرا از طرز فكر اطرافيان و فاميل مي‌ترسند و ممكن است با خود بگويند (مرد زندگي من چيزي را از دست نداد در حقيقت اين فقط من بودم كه زنانگي ام را باختم.) البته بايد بدانيد اين طرز فكر كاملا غلط است و هر دو جنس مرد و زن از طلاق آسيب مي‌بينند.

5. افسردگي بعد از طلاق | اختلالات خواب يا بي‌خوابي

خيلي‌ها بعد از طلاق گمان مي‌كنند كه زندگي آن‌ها به پوچي و تباهي رسيده و دليلي براي ادامه‌ي زندگي ندارند. بسياري از آن‌ها با قرص هاي خواب آور مدام مي‌خوابند و ديگر تلاشي براي بهتر شدن اوضاع نمي‌كنند.

6. افسردگي و دشواري در تمركز كردن

از دست دادن تمركز و كاهش كنترل براي توجه كردن روي يك مسئله و پرت شدن حواس از ديگر علائم افسردگي پس از طلاق است. براي اطلاعات بيشتر در زمينه علائم و تشخيص اين بيماري به مقاله افسردگي مراجعه كنيد.

7. عدم تمايل به تفريح و افسردگي

اين احساس زماني بيشتر به چشم مي‌آيد كه متوجه مي‌شويد انجام فعاليت‌هايي كه يك زماني بسيار خوشحالتان مي‌كرد ديگر برايتان جذابيتي ندارد و حاضر به انجام آن‌ها نيستيد.

8. فكر كردن زياد به تنهايي و تمايل به خودكشي

اگر كسي به همسر سابق خود وابسته و علاقه‌مند باشد اين افكار را بيشتر تجربه خواهد كرد و طي كردن اين دوران برايش سخت‌تر مي‌شود. نحوه‌ي برخورد اطرافيان با فردي كه تازه طلاق گرفته در اين مورد بسيار موثر است.

9. افسردگي بعد از طلاق | كج خلقي و عصبانيت

اين نشانه كه در مردان بيشتر ظهور مي‌كند باعث مي‌شود فرد بعد از طلاق در برابر كوچيك‌ترين‌ حرف‌هاي اطرافيان احساس عصبانيت كند و واكنش پرخاشگرانه داشته باشد. اين واكنش در زن‌ها بيشتر به صورت گريه كردن بروز مي‌كند.

 

چگونه مي‌توان افسردگي بعد از طلاق را درمان كرد؟

1. افسردگي بعد از طلاق | مراجعه به روانشناس

مراجعه كردن به رواشناس و درميان گذاشتن احساسات خود با او اولين قدمي است كه بايد برداريد. اگر ميزان افسردگي شما شديد باشد احتمالا در كنار آن بايد به روان‌پزشك هم مراجعه كنيد و از داروهاي درماني او استفاده كنيد. مشاوره افسردگي كمك زيادي به شما در درمان و كنار آمدن با طلاق مي‌كند.

2. به خودتان اجازه‌‌ي سوگواري بدهيد

ممكن است بخاطر داشتن احساسات شديد و ناراحت كننده‌ي خود نگران باشيد و بترسيد كه اين احساسات تا آخر عمر همراه شما باشند. چيزي كه براي التيام اين درد لازم و ضروري است، اين است كه به خودتان براي سوگواري حق بدهيد و احساساتتان را تخليه كنيد. به شما قول مي‌دهيم اين غم و ناراحتي هميشگي نيست و درد شما به مرور زمان از بين خواهد رفت.

3. افسردگي بعد از طلاق | درباره‌ي احساساتتان صحبت كنيد

براي راحت شدن و تخليه‌ي خودتان مي‌توانيد احساساتتان را با افراد نزديك و قابل اعتماد در ميان بگذاريد.دريافت حمايت و حس همدردي از جانب ديگران باعث ايجاد آرامش رواني در شما مي‌شود.

نوشتن در دفتر خاطرات يا نوشتن در وبلاگ هم مي‌تواند كمك كننده باشد. سعي كنيد به هر طريقي كه مي‌توانيد احساساتتان را بيان كنيد و از سركوب آن‌ها بپرهيزيد. توصيه مي‌كنيم مقاله درمان افسردگي را مطالعه كنيد.

 

براي دريافت مشاوره روانشناسي در زمينه افسردگي و افسردگي بعد از جدايي مي‌توانيد با مشاوران مركز هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره ي 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد

 

منبع : با افسردگي بعد از طلاق چه كنيم؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۰۳:۱۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی